Jump to content
Vespaforum.be

f4_1400

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutral

About f4_1400

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Sprint Veloce
    VNA1T

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Eindhoven
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dank voor het compliment, Sjoerdo! Ik spuit met bovenbeker en compressor, 2K autolak. Op 1 vd foto's zie je de verfspuit zelfs in het gras liggen In het verleden heb ik wel met (1K) spuitbussen gewerkt, maar dat is toch lang niet zo duurzaam/slijtvast. Ik heb verschillende oude auto's die het grootste deel van het jaar buiten staan, en dan loont een degelijke laklaag wel. Wat betreft vilten ring: gaat de stationairafstelling dan wel goed komen als die ontbreekt/niet volledig afdicht? Met name met de gasklep bijna dicht lijkt het pad via alu huls direct naar spruitstuk mij een rela
  2. Vervolgens de scooter weer opbouwen: nieuwe schommelarm en naaldlagers in de voorvork, nieuwe voorwiellagers. Jeetje, wat zat die moer die 1 vd lagers op z'n plek moet houden vast! Uiteindelijk een half uur in de oven gelegd op 80 graden en met wat WD40 en gepast geweld toch los gekregen: Nieuwe schakelkabels en voorremkabel, nieuwe lagerkogels voor de voorvork: Ook een nieuwe vilten ring geplaatst om het spruitstuk. Maar kan iemand mij uitleggen wat deze nou precies afdicht? Het is onderdeel 56 in deze exploded view: https://www.scooter-center.com/en/drawings/show/vehicle
  3. Inmiddels weer wat vorderingen gemaakt. Bij het voorspatbord was wat roest ontstaan bij het dubbele plaatwerk; waar de twee helften in het midden samenkomen. Hier dus een vervangend stukje plaat voor gemaakt met de zettang, zodat het verzetje in de plaat blijft. Vervolgens met veel geduld inlassen, zodat er niet te veel warmte het spatbord in kruipt en de originele curves behouden blijven. Vervolgens weer licht plamuren en spuiten:
  4. Scooterhelp kende ik al (wordt al tijden niet meer bijgewerkt, toch?), Scootercenter is nieuw voor mij. Via de exploded view vd Sprint kom ik inderdaad terecht op zo'n tussenplaat met missend tandje, zoals op mijn foto, maar uitsluitsel over waarom dat tandje mist ontbreekt (ook in de tekst bij het onderdeel zelf; https://www.scooter-center.com/en/clutch-steel-disc-piaggio-vespa-type-6-springs-px80-px125-px150-7672426?number=7672426)
  5. Is de Haynes een aanrader? Goede ervaring mee als autohandboek.
  6. Lijkt wel wat op blu turchese, hè?
  7. Klopt pdvd. Dit is het werk van de plaatwerker/spuiter die de Vespa destijds onder handen genomen heeft.
  8. Vervolgens (licht!) plamuren en spuiten:
  9. Misschien is het leuk als ik hier een en ander vertel over de deelrestauratie van mijn V50. Deze heb ik vele jaren geleden, toen ik begin 20 was, gekocht en was mijn eerste restauratieproject. Omdat ik toen niet kon lassen, plaatwerken of spuiten heb ik die werkzaamheden uitbesteed en toen zelf alleen het sleutel/revisiewerk en de opbouw gedaan. Inmiddels heb ik mijn motorrijbewijs en 2 motor-Vespa's en heb ik besloten dat de V50 in de verkoop mag, maar dan wil ik wel dat deze goed in orde is. Al vrij snel nadat ik de V50 destijds in gebruik had genomen kwamen er scheurtjes in de treeplank
  10. Niemand die het weet? Welk(e) sleutelboek(en) zouden jullie trouwens aanbevelen voor de Vespa? Uit de autowereld weet ik dat de kwaliteit erg varieert (in de welbekende Vraagbaak boeken staat vaak weinig nieuws voor iemand die een beetje onderlegd is in sleutelen - dus daar heb je niet superveel aan).
  11. f4_1400

    Remmen

    Zo te zien bevestigd in de schroefdraden die in een gegoten stuur zijn voorzien voor spiegels.
  12. In exploded views van de koppeling kom ik niks tegen over dat missende tandje, en scooterhelp.com biedt ook geen uitsluitsel. Nou gaat het daar om een moderner type koppeling en worden daar wel 2 gaatje uitgelijnd, maar het waarom blijft onbesproken: http://www.scooterhelp.com/tips/engine/clutch.rebuild.lf.vespa.html
  13. Hoi, ik was mijn koppeling opnieuw in elkaar aan het zetten en het viel mij daarbij op dat er op de tussenplaten (zonder kurk) 1 tandje ontbreekt op de vertanding. Iemand enig idee wat daar achter zit, dus of het uitmaakt hoe dat ontbrekende tandje uitlijnt? Ik heb ze nu maar uitgelijnd met de oliegaatjes die de smering van de bronzen bus voor hun rekening nemen, eentje links en eentje rechts om eventuele onbalans te voorkomen, maar snap dus niet precies waar dit voor dient.
  14. f4_1400

    Remmen

    Dank voor de foto's! Klopt het dat zo'n Crimaz setje op de originele voorvork zit? En wordt misschien zelfs de schijf aan de originele remtrommel bevestigt?
  15. f4_1400

    Remmen

    Geen ervaringen met schijfremupgrades bij de oldies? Of pulley brake configuraties? Ik zal een afwachten wat die Newfren remblokken opleveren; die heb ik inmiddels besteld.
×
×
  • Create New...