Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lambert Rooijmans

Leden
  • Items

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    kymco-club
  • Mijn Scooter(s)
    Kymco Grand Dink

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    PELT
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Lambert Rooijmans's prestaties

Contributor

Contributor (5/14)

  • Dedicated Zeldzaam
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Week One Done

Recente badges

3

Reputatie

  1. DAT is nu ECHT een zeer gedetailleerde beschrijving ... fantstisch ! / kan je alle benodigde pakkingen voor die werkzaamheden ergens bestellen ( vertrouwde leverancier) ? weet jij misschien ook welke bougie ik best zou gebruiken voor deze 2takt 150cc PX LUSSO ( is nog uitvoering met enkel kickstarter om te starten ); alvast hartelijk dank !!
  2. ik heb een ganse bundel papieren erbij gekregen; origineel boekje Vespa in Indonesisch en papieren/ allerlei papieren invoer in Nederland bij Douane / inschrijving in NL op Nederlands kenteken; ben persoonlijk mee geweest bij afmelden Nederlandse kenteken voor export naar België naar mijn naam toe/origineel pasje van NL kentekenhouder erbij/ nummerplaat werd ginder ter plaatse doormidden geknipt; tja....
  3. dit is een zeer nuttige tip ! om veel miserie te voorkomen... dank U !
  4. jazeker; heb er ook over nagedacht alvorens te kopen; maar volgens "kenners" is die bewuste 150cc 2takt motor oerdegelijk... ; heeft ook weinig KM gelopen; max 7.000 km;; is ook maar beperkt in Indonesië gebruikt; de persoon uit Nederland was daar enkele jaren werkzaam en had ter plaatse deze scooter aangeschaft; nadien verscheept naar Nederland en officieel ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet; ik denk dat er de foute bougie inzit; en dan uiteraard nazien benzine toevoer; de carburateur moest opnieuw worden afgesteld; dat wist ik bij aankoop; /heeft ca 20 jaar meestal niet gereden...
  5. kan iemand van de meer ervaren VESPA rijders 2 takt mij wegwijs maken welke bougie ik best zou gebruiken voor mijn scooter PX 150 2t 1997; ik vind op de site van SIP een aanduiding van NGK BR 7-8 HS korte draad; zijn er betere opties ? is een irridium bougie veel beter ? is een bepaalde warmtegraad aan te bevelen ? mijn scooter is een 4 versnelling handheschakeld; ik moet ook een andere dichting onderaan de carburateur zetten; eventueel nuttige tips ? scooter start vlot met kickstarter en ook bij gas geven geen probleem; bij rijden krijgt hij precies last van inhouden-alsof hij valse lucht trekt;
  6. ik lees ook her en der dat scooters die werden geproduceerd door PIAGGIO INDONESIA, minderwaardig zouden zijn tov europese scooters... zijn dat dan niet identiek dezelfde casco's en motoren als in Europa ? wat zou er aan die Indonesische scooters NIET goed zijn ? ze zijn toch officieel geproduceerd door VESPA INDONESIA ? bijvoorbeeld een type VESPA PX 150 bouwjaar 1997 uit Indonesia zou toch identiek moeten zijn aan een europese VESPA PX 150 uit dezelfde periode... wie heeft "real" ervaring met deze zaak ? inschrijven van een ingevoerde oldtimer VESPA uit Indonesia;
  7. ik kan een scooter VESPA 150 PX uit 1997 kopen met weinig KM; officieel ingevoerd via douane NL door de eigenaar die een aantal jaren in Indonesië heeft gewoond en gewerkt; hij is sinds 2001 terug in NL en heeft zijn - in INDONESIA aangekochte nieuwe scooter- scooter meegebracht naar NL; alle papieren zijn aanwezig; kan ik deze scooter in België inschrijven, nadat de huidige eigenaar (2de eigenaar) de scooter gaat uitschrijven in NL en voor export naar België OFFICIEEL gaat melden bij de Nederlandse diensten? alvast bedankt !
  8. wie heeft er nog een ouder type VESPA 2takt motorscooter 200cc met 4 handversnellingen te koop ? bijvoorbeeld type PX 200
  9. welk werkplaatshandboek voor deze VESPA PX 200cc uit 1985 zou ik best aanschaffen ? de koppeling zou moeten vernieuwd worden volgens de verkoper; is het aan te raden om een versterkte koppeling te monteren ? welke nuttige raadgevingen ivm montage nieuwe koppeling ?
  10. ik heb nostalgie naar die VESPA'S uit mijn jonge tijd ( zeer lang geleden) ; zoek zwaardere type 2takt (liefst onverwoestbare motor) met handversnellingen; dus de echte VESPA met metalen body....; ; de uitstoot zal dan wel niet OK zijn, zal mij een zorg zijn.....; met 4 handversnellingen zoek ik; topsnelheid zou toch liefst ca 100 km/u zijn, om dan wel rustig te touren aan ca 75 km à 80 km / u; mag wel beetje werk aan zijn; motor en versnellingsbak en technisch rijgedeelte moet wel OK zijn; ook liefst geen zeer hoge km stand; ben nu 70 j en ga nog enkele jaren genieten; heb nog enkele motorscooters staan: HONDA PANTHEON FES 150 n2takt en NECO RETRO 125 cc 4 takt en een DERBI 125cc als nieuw; maar de drang naar een echte Vespa is sterk....
  11. hallo; welk type en cilinderinhoud is het een 2takt met handversnellingen ?
  12. ik zoek een oudere motorscooter VESPA 2takt met 4 handversnellingen; onlangs las ik dat de PX 200 2takt met 4 handversnellingen opnieuw werd uitgebracht in de jaren ca 2011; is dit een zeer betrouwbaar type en is dit type voor een betaalbare prijs te koop op de tweedehandsmarkt ? iemand eventueel betrouwbare tips ? alvast bedankt ! Lambert Rooijmans
  13. is dit type Vespa interessant om te kopen en terug klaar te maken voor eigen gebruik voor touren ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...