Jerro Geplaatst: 22 juni 2011 Delen Geplaatst: 22 juni 2011 Sinds enkele weken snor ik rond op mijn nieuwe LML 2t in't blauw. Ze snort superfijn en laat me haar vlot berijden. Ze is ondertussen de 3e belangrijkste vrouw in m'n leven! Voor het schakelen had ik in't begin wat schrik, maar dat is na wat geprul echt supersimpel. Binnenkort eens gaan zien bij een Vespaclub. Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 22 juni 2011 Delen Geplaatst: 22 juni 2011 Rijden uw ander 2 vrouwen dan zoveel beter? Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 juni 2011 Delen Geplaatst: 22 juni 2011 Sinds enkele weken snor ik rond op mijn nieuwe LML 2t in't blauw. Salopette of sado? Groetjes, nero. Link naar reactie
Sdm Geplaatst: 12 september 2011 Delen Geplaatst: 12 september 2011 hallo, misschien een domme vraag, maar ik lees hier en daar, dat er thv de 2 hendels ( onder zadel ) die de zijkappen lossen, nog een luchtfilter zou zitten?? ik heb al een paar keer gekeken maar tot op heden nog niets gevonden... . --> LML 08/2010. Alvast bedankt voor de reactie(s) mvg Steven Link naar reactie
Joene Geplaatst: 12 september 2011 Delen Geplaatst: 12 september 2011 misschien is die luchtfilter al weg ? heb je nu gewoon een gat in het kader ? Link naar reactie
Joeri_1978 Geplaatst: 12 september 2011 Delen Geplaatst: 12 september 2011 @ Svenska : Hela clubgenoot : De spiegels stonden bij mij ook los nadat ik hem gaan halen ben bij Mario. Gewoon even vastzetten en bij mij was het nadien gedaan. Bij het stilstaan trillen ze nog steeds, maar dat is dan maar zo. Had mijn gps op mij spiegel gemonteerd, maar daar is dat beugeltje dus niet op voorzien met als gevolg dat het afgebroken is. Intussen nieuwe beugel laten maken en is nu veel beter. Verdere bevindingen : Al 2 keer 's nachts in panne gevallen met de schakeldoos. In eerste instantie dacht ik dat de kabel was afgebroken, maar het was dus nog erger. Naar Mario gebeld om me te komen depanneren. De zus nam de telefoon op en zei dat hij ging terugbellen, maar heb diezelfde dag niets meer gehoord. Uiteindelijk om iets na 18u nog naar de mannen van Wittockx in Aarschot gebeld en binnen het half uur stond er iemand bij mij. Zo ook de 2de keer. Toen werd de hele schakeldoos vervangen. Hopelijk is het hiermee opgelost, al heb ik er geen goed oog in. Bij het schakelen van 1ste naar 2de kraakt het soms zo verschrikkelijk dat ik denk dat ik weer elk moment in panne kan vallen. Km-stand staat intussen op 3400 km Link naar reactie
Sdm Geplaatst: 12 september 2011 Delen Geplaatst: 12 september 2011 misschien is die luchtfilter al weg ? heb je nu gewoon een gat in het kader ? Idd ik heb een gat in de kader... opgelost dus... Bedankt!! Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 13 september 2011 Delen Geplaatst: 13 september 2011 Gisteren ook al iets meegemaakt:Na het tanken wou ik de hendel voor de benzine "uit", "aan" of op "reserve", terug op volledig "open" zetten Amai, 4 standen bij een LML ;-) Ik kom daar eigenlijk bijna nooit aan. Enkel voor de winter, als ik vermoed enkele maanden niet te rijden, draai ik hem dicht. Link naar reactie
aaroncatteeuw Geplaatst: 13 september 2011 Delen Geplaatst: 13 september 2011 Ik ben sinds een week en 500km ook een trotse bezitter van een lml 125 star 4 takt. Ben er zeker kontent van maar wat me wel tegenvalt is het verbruik. De vooropgestelde 1l/60 km behaal ik zeker niet, nu doe ik ongeveer een 200 km van reserve tot reserve en als ik vlug uitreken: ongeveer 4,5l verbruikt dus 4,5x60= 270 km. Zal dit na de eerste onderhoudsbeurt veranderen en welke instellingen veranderd de dealer dan precies (carbu, inspuiting?). Groeten Aäron. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 14 september 2011 Delen Geplaatst: 14 september 2011 Ne 4 takt verbruikt in het begin altijd wat meer, dit moet normaal minderen na het eerste onderhoud. Grtjs Makke Link naar reactie
Vara Geplaatst: 15 september 2011 Delen Geplaatst: 15 september 2011 Ik denk dat ik nu aan ongeveer 1liter per 50km zit. 2500km op teller. verbruikt echt bijna niks! Link naar reactie
dendan Geplaatst: 17 september 2011 Delen Geplaatst: 17 september 2011 Ik zit met mijn lml 150cc ongeveer 1 op 45km met stevig door te rijden . Als je rijd zoals ze opgeven in het onderhoudsboekje dan zul je aan 1/60 komen maar wel minder snel . In het boekje staat dat voor het zuinigste te rijden de snelheid in 4de versnelling tussen de 45 en 55 km/h is. En ik denk dat dit juist een tikkeltje te laag is voor op deze wegen hier . gr Link naar reactie
Hancock Geplaatst: 17 september 2011 Delen Geplaatst: 17 september 2011 Hey mannen,ik heb serieus last van roest op m'n bagage dragers en die chrome stukjes op mijn zadel, hebben jullie er ook last van?En weet er eimand of je een px zadel ook op een lml kan monteren, dan laat ik hem ineens vervangen... Grtz Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 18 september 2011 Delen Geplaatst: 18 september 2011 Hey mannen,ik heb serieus last van roest op m'n bagage dragers en die chrome stukjes op mijn zadel, hebben jullie er ook last van?En weet er eimand of je een px zadel ook op een lml kan monteren, dan laat ik hem ineens vervangen... Grtz Dat kan, bij mij staat er eentje op, zelfde bevestigings boutjes. grtjs Makke Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 18 september 2011 Delen Geplaatst: 18 september 2011 Idd, maar die roestplekjes ga je ook krijgen op die stukjes van je PX zadel hoor. Link naar reactie
tjubix Geplaatst: 14 juni 2012 Delen Geplaatst: 14 juni 2012 Sinds vorige week dinsdag heb ik mijn nieuwe LML Star 4T 125cc Deluxe Bicolore afgeleverd gekregen bij Mario's Motocenter in Zemst.Ik ben volledig nieuw in het Vespa-gebeuren, en geen ervaring met moto en/of scooter rijden. Mijn enige ervaring was 3 jaar geleden in Toscane met een Peugeot Satelis 250cc scooter, maar dat is gewoon gas open en door de bochtjes scheren... kan het kleinste kind! De eerste rit met mijn LML was toch helemaal iets anders... Wennen aan het schakelen, het geluid dat hij maakt (verrassend zwaar en zuiver!) en starten/stoppen aan de lichten. Maar eens je dat allemaal onder de knie hebt: een zaligheid om mee te rijden! Door het mooie weer van de afgelopen dagen ben ik mijn wagen niet meer ingestapt, en heb ik alle verplaatsingen + extra toertjes voor het plezier met de LML gemaakt. Op 5 dagen tijd al 300km op de teller! Uitgebreide bevindingen ga ik hier snel posten, als ik wat meer tijd heb. Ik heb trouwens veel gehad aan de review van Vara, waar veel nuttige info in staat! Tot later, Svenska zeg Svenska, je hebt geen spiegels op je lml staan, of zie ik dat verkeerd? Link naar reactie
tjubix Geplaatst: 14 juni 2012 Delen Geplaatst: 14 juni 2012 @Svenska, rij maar eerst met je gewone spiegels tot je alles onder de knie hebt.In die kleine beenrandspiegels zie je niet veel en je moet telkens naar beneden kijken. Zo verlies je je voorligger uit het oog. Zeer goed punt van vespadiverso, heb er ook al vaak aan gedacht om mijn lelijke grote chroomspiegels van mijn lml te halen en beenrandspiegels te zetten, maar dan moet je idd altijd naar beneden zitten kijken en das niet ideaal... zeker niet als ge zoals ik dagelijks woon-werkverkeer doet en de ring neemt... dus die lange spiegels op je stuur hebben zeker hun nut, maar kga ze in een zwart kleurke zoeken... Link naar reactie
tjubix Geplaatst: 14 juni 2012 Delen Geplaatst: 14 juni 2012 hallo, ik rij met een lml 125 2-takt en heb een standaard px uitlaat steken, aangepaste luchtfilter en grotere sproeiers. vroeg mij nu alleen af of ik eventueel nog wat kleine aanpassingen kan doen zodat hij nog iets sneller optrekt of ietsje sneller kan (5 km/u is voldoende)? Ik haal nu op plat wegdek en zonder tegenwind slechts 85 km/u op de teller terwijl ik toch al regelmatig las dat er waren met 90 tot 95... ik las hier ergens op't forum ook iets over "twee gaatjes boren in je (race)luchtfilter in de carbu"? of er nog grotere sproeiers opsteken dan de grotere die er nu al opsteken? of misschien een race-uitlaat zetten? is er een verschil in acceleratie en/of topsnelheid tussen standaard px uitlaat en sito+? die sito+ zou ik eventueel nog willen steken maar heb al van verschillende mensen gehoord dat die verschrikkelijk veel lawaai maakt en sneller roest. misschien is het dus de moeite niet in vergelijking met de standaard px die er nu opsteekt... merci!! Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 2 juni 2015 Delen Geplaatst: 2 juni 2015 en hoe zit het met al die lml's nog altijd even tevreden en hoeveel km hebben jullie er nu al mee? Link naar reactie
propliner Geplaatst: 3 juni 2015 Delen Geplaatst: 3 juni 2015 Dan is de nieuwe px dat ook niet?? Want ze worden in dezelfde fabriek gebouwd. Ik vind de lml nog altijd meer vespa dan lx'n en gts'n Da vind ik ook :-) Link naar reactie
propliner Geplaatst: 3 juni 2015 Delen Geplaatst: 3 juni 2015 Zeer goed punt van vespadiverso, heb er ook al vaak aan gedacht om mijn lelijke grote chroomspiegels van mijn lml te halen en beenrandspiegels te zetten, maar dan moet je idd altijd naar beneden zitten kijken en das niet ideaal... zeker niet als ge zoals ik dagelijks woon-werkverkeer doet en de ring neemt... dus die lange spiegels op je stuur hebben zeker hun nut, maar kga ze in een zwart kleurke zoeken... Heb nu al 4jaar zo'n beenschildspiegel.. bevalt me prima en dat naar BENEDEN kijken.. is een gewoonte hoor gaat even snel als naar opzij kijken in die lelijke" Flapoor-spiegels" die ik er sinds ik hem kocht al heb afgedaan omdat je er toch geen zak in ziet... ik heb de spiegels in mn kelder liggen iemand interesse?? voor 10€ moode ze hebben Link naar reactie
dendan Geplaatst: 13 juni 2015 Delen Geplaatst: 13 juni 2015 Mijn lml 150 4t bolt nog gelijk een klok... de 24000 km gepasseert en juist een nieuwe koppelingsplaten gestoken en voor de rest gewoon op tijd onderhoud. Heb nog iedere keer als ik ermee vertrek evenveel plezier als toen ik hem kocht. En de 4t is beresterk op koppel... Link naar reactie
OlivierD Geplaatst: 15 augustus 2015 Delen Geplaatst: 15 augustus 2015 Heb 2 jaar met mij LML 2-takt gereden (10.500 km). Sito+, sproeiers en luchtfilter aangepast bij aankoop. Mooi geluid. Heeft 3 jaar stil gestaan, na 2x kicken kunnen starten. Wel ambragekabel moeten vervangen. Ik moet wel nog een pinkerprobleem oplossen, linkerpinker voor en achter werken niet. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.