Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ervaringen LML 125 star deluxe


josse

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken snor ik rond op mijn nieuwe LML 2t in't blauw.

Ze snort superfijn en laat me haar vlot berijden. Ze is ondertussen de 3e belangrijkste vrouw in m'n leven!

Voor het schakelen had ik in't begin wat schrik, maar dat is na wat geprul echt supersimpel.

Binnenkort eens gaan zien bij een Vespaclub.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

hallo,

misschien een domme vraag, maar ik lees hier en daar, dat er thv de 2 hendels ( onder zadel ) die de zijkappen lossen, nog een luchtfilter zou zitten?? ik heb al een paar keer gekeken maar tot op heden nog niets gevonden... . --> LML 08/2010.

Alvast bedankt voor de reactie(s)

mvg

Steven

Link naar reactie

@ Svenska : Hela clubgenoot : De spiegels stonden bij mij ook los nadat ik hem gaan halen ben bij Mario. Gewoon even vastzetten en bij mij was het nadien gedaan. Bij het stilstaan trillen ze nog steeds, maar dat is dan maar zo. Had mijn gps op mij spiegel gemonteerd, maar daar is dat beugeltje dus niet op voorzien met als gevolg dat het afgebroken is. Intussen nieuwe beugel laten maken en is nu veel beter.

Verdere bevindingen : Al 2 keer 's nachts in panne gevallen met de schakeldoos. In eerste instantie dacht ik dat de kabel was afgebroken, maar het was dus nog erger. Naar Mario gebeld om me te komen depanneren. De zus nam de telefoon op en zei dat hij ging terugbellen, maar heb diezelfde dag niets meer gehoord. Uiteindelijk om iets na 18u nog naar de mannen van Wittockx in Aarschot gebeld en binnen het half uur stond er iemand bij mij. Zo ook de 2de keer. Toen werd de hele schakeldoos vervangen.

Hopelijk is het hiermee opgelost, al heb ik er geen goed oog in. Bij het schakelen van 1ste naar 2de kraakt het soms zo verschrikkelijk dat ik denk dat ik weer elk moment in panne kan vallen. Km-stand staat intussen op 3400 km

Link naar reactie
Gisteren ook al iets meegemaakt:

Na het tanken wou ik de hendel voor de benzine "uit", "aan" of op "reserve", terug op volledig "open" zetten

Amai, 4 standen bij een LML ;-)

Ik kom daar eigenlijk bijna nooit aan. Enkel voor de winter, als ik vermoed enkele maanden niet te rijden, draai ik hem dicht.

Link naar reactie

Ik ben sinds een week en 500km ook een trotse bezitter van een lml 125 star 4 takt.

Ben er zeker kontent van maar wat me wel tegenvalt is het verbruik.

De vooropgestelde 1l/60 km behaal ik zeker niet, nu doe ik ongeveer een 200 km van reserve tot reserve

en als ik vlug uitreken: ongeveer 4,5l verbruikt dus 4,5x60= 270 km.

Zal dit na de eerste onderhoudsbeurt veranderen en welke instellingen veranderd de dealer dan precies (carbu, inspuiting?).

Groeten Aäron.

Link naar reactie

Ik zit met mijn lml 150cc ongeveer 1 op 45km met stevig door te rijden . Als je rijd zoals ze opgeven in het onderhoudsboekje dan zul je aan 1/60 komen maar wel minder snel :) . In het boekje staat dat voor het zuinigste te rijden de snelheid in 4de versnelling tussen de 45 en 55 km/h is. En ik denk dat dit juist een tikkeltje te laag is voor op deze wegen hier . gr

Link naar reactie
Hey mannen,ik heb serieus last van roest op m'n bagage dragers en die chrome stukjes op mijn zadel, hebben jullie er ook last van?En weet er eimand of je een px zadel

ook op een lml kan monteren, dan laat ik hem ineens vervangen...

Grtz

Dat kan, bij mij staat er eentje op, zelfde bevestigings boutjes.

grtjs

Makke

Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Sinds vorige week dinsdag heb ik mijn nieuwe LML Star 4T 125cc Deluxe Bicolore afgeleverd gekregen bij Mario's Motocenter in Zemst.

Ik ben volledig nieuw in het Vespa-gebeuren, en geen ervaring met moto en/of scooter rijden.

Mijn enige ervaring was 3 jaar geleden in Toscane met een Peugeot Satelis 250cc scooter, maar dat is gewoon gas open en door de bochtjes scheren... kan het kleinste kind!

De eerste rit met mijn LML was toch helemaal iets anders... Wennen aan het schakelen, het geluid dat hij maakt (verrassend zwaar en zuiver!) en starten/stoppen aan de lichten. Maar eens je dat allemaal onder de knie hebt: een zaligheid om mee te rijden!

Door het mooie weer van de afgelopen dagen ben ik mijn wagen niet meer ingestapt, en heb ik alle verplaatsingen + extra toertjes voor het plezier met de LML gemaakt. Op 5 dagen tijd al 300km op de teller!

Uitgebreide bevindingen ga ik hier snel posten, als ik wat meer tijd heb.

Ik heb trouwens veel gehad aan de review van Vara, waar veel nuttige info in staat!

Tot later,

Svenska

zeg Svenska, je hebt geen spiegels op je lml staan, of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
@Svenska, rij maar eerst met je gewone spiegels tot je alles onder de knie hebt.In die kleine beenrandspiegels zie je niet veel en je moet telkens naar beneden kijken. Zo verlies je je voorligger uit het oog.

Zeer goed punt van vespadiverso, heb er ook al vaak aan gedacht om mijn lelijke grote chroomspiegels van mijn lml te halen en beenrandspiegels te zetten, maar dan moet je idd altijd naar beneden zitten kijken en das niet ideaal... zeker niet als ge zoals ik dagelijks woon-werkverkeer doet en de ring neemt... dus die lange spiegels op je stuur hebben zeker hun nut, maar kga ze in een zwart kleurke zoeken...

Link naar reactie

hallo, ik rij met een lml 125 2-takt en heb een standaard px uitlaat steken, aangepaste luchtfilter en grotere sproeiers.

vroeg mij nu alleen af of ik eventueel nog wat kleine aanpassingen kan doen zodat hij nog iets sneller optrekt of ietsje sneller kan (5 km/u is voldoende)? Ik haal nu op plat wegdek en zonder tegenwind slechts 85 km/u op de teller terwijl ik toch al regelmatig las dat er waren met 90 tot 95...

ik las hier ergens op't forum ook iets over "twee gaatjes boren in je (race)luchtfilter in de carbu"?

of er nog grotere sproeiers opsteken dan de grotere die er nu al opsteken? of misschien een race-uitlaat zetten? is er een verschil in acceleratie en/of topsnelheid tussen standaard px uitlaat en sito+? die sito+ zou ik eventueel nog willen steken maar heb al van verschillende mensen gehoord dat die verschrikkelijk veel lawaai maakt en sneller roest. misschien is het dus de moeite niet in vergelijking met de standaard px die er nu opsteekt...

merci!!

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Dan is de nieuwe px dat ook niet?? Want ze worden in dezelfde fabriek gebouwd.

Ik vind de lml nog altijd meer vespa dan lx'n en gts'n

Da vind ik ook  :-)

Link naar reactie

Zeer goed punt van vespadiverso, heb er ook al vaak aan gedacht om mijn lelijke grote chroomspiegels van mijn lml te halen en beenrandspiegels te zetten, maar dan moet je idd altijd naar beneden zitten kijken en das niet ideaal... zeker niet als ge zoals ik dagelijks woon-werkverkeer doet en de ring neemt... dus die lange spiegels op je stuur hebben zeker hun nut, maar kga ze in een zwart kleurke zoeken...

Heb nu al 4jaar zo'n beenschildspiegel.. bevalt me prima  en dat naar BENEDEN kijken.. is een gewoonte hoor gaat even snel als naar opzij kijken in die lelijke" Flapoor-spiegels" die ik er sinds ik hem kocht al heb afgedaan omdat je er toch geen zak in ziet... ik heb de spiegels in mn kelder liggen iemand interesse?? voor 10€ moode ze hebben

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Mijn lml 150 4t bolt nog gelijk een klok... de 24000 km gepasseert en juist een nieuwe koppelingsplaten gestoken en voor de rest gewoon op tijd onderhoud.

Heb nog iedere keer als ik ermee vertrek evenveel plezier als toen ik hem kocht. En de 4t is beresterk op koppel... :D 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Heb 2 jaar met mij LML 2-takt gereden (10.500 km). Sito+, sproeiers en luchtfilter aangepast bij aankoop. Mooi geluid. Heeft 3 jaar stil gestaan, na 2x kicken kunnen starten. Wel ambragekabel moeten vervangen. Ik moet wel nog een pinkerprobleem oplossen, linkerpinker voor en achter werken niet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...