Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ervaringen LML 125 star deluxe


josse

Aanbevolen berichten

erix, dat artikel over die 250 dateert van 2008 en tot op heden is zelfs de 125cc en de 150cc nog niet street legal in California (waar ze ook in dit artikel over spreken) Vorige maand op een treffen in de buurt van LA had iemand de allereerste 4-takt "stella" bij om aan het grote publiek te tonen. Voorlopig nog zonder gelijkvormigheidsattest daar.

Link naar reactie

So, artikel is van 2008?? Artikel dient enkel om te laten zien dat er plannen zijn voor de toekomst, en of die nu wel of niet streetlegal zijn in Amerika zal ons worst wezen want in Europa kan het blijkbaar wel. De 125cc versie is trouwens "streetlegal" in Europa.

De 200cc 4-T is trouwens al gepland voor 2011 (in Europa) en in Amerika lopen ze wat achter omdat de normen daar strenger zijn (schrik van terroristenscooters).

Link naar reactie

Mijn ervaring met LML is goed, maar oordeel zelf: ik heb em nu 2 jaar en 13000+ km op de teller, hij krijgt een onderhoudsbeurtje om de 4000km en een 2e set bandjes was nodig op 8000km. Ik gebruik em voornamelijk voor woon-werk verkeer (30km enkel) als het weer het toelaat = niet (te hard) regenen, geen mist of sneeuw en temparatuur boven het vriespunt ;-)

Rond de 9000km is krukas vastgelopen door de "standaard" (?) fabrikage fout = géén speling op de lagers; toen DR-kitje (170cc + carbu) laten steken en opnieuw volledige rodage uitgevoerd. Standaard uitlaat heb ik meteen na de eerste rodage vervangen door een sito. Voor de rest heb ik enkel de kabel van de ambriage en de starter kapot gehad ... en 3 lekke banden.

Gemiddelde maximum snelheid is van 70-75 (standaard), naar 80-85 (sito) en nu naar 90-95 (DR-kit) gegaan. Huidige configuratie is uiteraard de meest aangename omdat je vlot mee kan blijven gaan met het verkeer. In goede omstandigheden geraak ik aan de 100 en soms zelfs erover richting 110 maar meestal begin ik gas terug te halen vanaf 90.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Wij hebben onze nu 700 km.

Vorige week tijdens die hitte een rondje aan het rijden, met obligate sletsen en korte broek natuurlijk.

Onderweg voel ik dat hij begon in te houden dus om zo weinig mogelijk te moeten duwen rustig naar huis beginnen rijden. Op een paar 100 m van thuis valt hij stil en was hij niet meer aan de praat te krijgen.

De dag erop SDN shop gebeld en probleem uitgelegd. De dag erop zijn ze hem komen halen en de dag daarop was hij al hersteld, de bobijn was stuk.

Link naar reactie

Wij hebben onze nu 700 km.

Vorige week tijdens die hitte een rondje aan het rijden, met obligate sletsen en korte broek natuurlijk.

Onderweg voel ik dat hij begon in te houden dus om zo weinig mogelijk te moeten duwen rustig naar huis beginnen rijden. Op een paar 100 m van thuis valt hij stil en was hij niet meer aan de praat te krijgen.

De dag erop SDN shop gebeld en probleem uitgelegd. De dag erop zijn ze hem komen halen en de dag daarop was hij al hersteld, de bobijn was stuk.

Super service moet ik zeggen.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hallo allemaal, ik ben in blijde verwachting van een oranje lml 4T met veel leuke accesoires op zoals whitewalls, rekje, zwarte striping en crashbars.

Nu heb ik hier wel een vraagje over; welke olie doe ik er, qua viscositeit, best in? 5W40 of 10W60?

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Hallo, bedankt voor het antwoord. Ondertussen heb ik er al een goede 250 km mee rondgebold. Ook heb ik de olie al eens afgelaten en gevuld met 10w40, zoals vermeld in het onderhoudsboekje. In de toekomst wil ik overstappen naar volsynthetische 5w40 olie, kwestie van nog beter te smeren bij lage temperaturen.

Het lml 4t blokje rijdt super en is vlot genoeg, over de sound hoef ik mij niet te schamen.

Anderzijds is de assemblagekwaliteit maar pover te noemen voor de prijs die je betaald. Er zat vocht/stof in de koplamp, defect lampje in dashboard en de pinker in de rechterbil staat niet op dezelfde hoogte als die op de linkerbil, wat natuurlijk extra opvalt door de crashbars. Duidelijk een garantiegevalletje maar wou eens polsen of er nog lml rijders zijn met dit probleem?

groetjes

Link naar reactie

Bij mijn LML bladert de lak af op de velgen, lekt het blok af en toe een drupje olie, ratelt de uitlaat bij bepaalde toerentallen, zit er een beetje speling op het achterwiel,... De elektriciteit doet het nog perfect, geen klagen hierover. De bouwkwaliteit is gewoon niet zo goed bij een LML, daarmee moet je leren leven ;-)

Maar dit alles doet geen afbreuk op het plezier dat ik ervoor terug krijg. Ik sleutel ook graag zelf aan de LML, de techniek is vrij simpel. Onlangs heb ik crashbars, white wall bandjes, rekje, wenkbrauw op de koplamp enzo gemonteerd. Nu is hij echt af vind ik.

Misschien kan je die pinkers zelf een beetje bijregelen in de hoogte?

Grtz

Link naar reactie

Heb sinds een paar maanden een zwarte LML 125cc tweedehands gekocht. Hij had 1600 km en een half jaar oud. dat kon ik niet laten schieten. Ik heb wel alle LML logo's eraf gehaald. ook de teller heb ik origineel van vespa, enkel dat de benzinemeter niet werkt. je raakt dat ook gewoon :-) ik heb er oranje pinkertjes op geplaatst. vind dat meer retro. op de billen heb ik een kleefstrook in finishvlagmotief en ook een slijklap achteraan.

Schakelen doet ie perfect, wegligging is ok, enkel de voorrem doet soms raar. deze piept soms hevig en het stuur trilt redelijk fel. wie heeft dit nog ondervonden? optrekken doet hij goed, maar ga toch een sito+ uitlaat steken. dit om vlot over de secundaire wegen te kunnen. 70 à 80 per uur haal je pas als je tegen je limiet rijdt.

Link naar reactie

Dat van die voorrem herken ik ook, alleen niet zo fel. Nu heb ik ook gemerkt dat de tankdop niet goed afsluit, er lekt een beetje benzine. Ik begin te vermoeden dat mijn brommer smaandags heel vroeg is gemaakt. :-)Volgende week gaat hij voor die probleemtjes eens binnen. Verder rijdt hij super! Zal dit weekend eens een paar plaatjes schieten en hierop plaatsen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Omdat mijn primavera het af en toe laat afweten vorig jaar een Lml 2takt aangeschaft bij jo te buggenhout. Na ruim een jaar zeer tevreden over de lml. Heeft enkel probleem gehad met bobijn dat onder garantie hersteld is.

Vorige maand een grotere sproeier en sito laten monteren en dit maakt een wereld van verschil qua prestaties, accelereert veel vlotter en hogere topsnelheid (85-90).

Binnenkort volgen wat fotootjes.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gisteren eindelijk m'n maagdenritje op m'n lml!

Zaaalig!

Ik heb hem gekocht bij motorkid in Edegem.

Het was de eerste keer dat ik op een 125cc scooter reed, dus het was de eerste minuutjes wel even wennen, maar het betert!

Ik denk wel dat er iets niet goed staat afgesteld want als ik start en hem laat ronken in neutraal, valt hij stil.

Na even gebold te hebben is dit niet meer het geval.

Link naar reactie

Proficiat freejerre, zolang hij bolt, geniet er van!

Mijn LML is momenteel 1 week uit garantie en de motor is terug stuk (3de keer, telkens krukas). De eerste keer heeft de vriendelijke verkoper alle onderdelen vervangen in garantie. De 2 de keer heeft hij er een nieuwe LML motor ondergehangen, ook in garantie. Nu is mijn vraag; de garantieperiode op de motor, telt die vanaf de aankoopdatum van de LML of vanaf de datum dat laatste motor er is ondergehangen (+/- 9 maanden geleden)??? Grrr hierdoor heb ik dus wel randuno classico mislopen. Ik doe de LML sevens binnen en hoop dat ik dan mee kan naar de geuzentour...

Link naar reactie

Ik heb een 150 4takt en valt heel goed mee.Was de eerste keer dat ik met een scooter reed na jaren geleden met een chopper gereden te hebben. De eerste km waren vreemd en heb het rustig gedaan maar na diverse dagen ben ik wel zeer tevreden met het weggedrag van mijn lml en de banden die er standaard op liggen bij mij vallen ook goed mee ( dunlops ).Dus na de inrijperiode bolt mijn beestje heel goed en trekt de 4t zeer heftig. Nu is het iedere keer als ik hem van stal haal dus puur genieten . Dus de conclusie is voor mij... had hem veel eerder moeten hebben . gr

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...