Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GS160 bitubo


dave

Aanbevolen berichten

(Speedracer?) past een bitubo achtervering op een GS160 Mk1? Ik heb het voorgevoel dat het gasreservoir van de bitubo tegen de kas gaat slagen, vermits ge met dat handschoenvak achteraan zit dat de reisruimte verkleint?

Link naar reactie

Kzou het eerlijk gezegd nie weten, ik zit met een Sebac en dat geeft sowieso geen probleem, en ik heb geen Bitubo dus kan ik het ook niet controleren voor je...

Als er nu iemand een Bitubo op overschot zou liggen hebben, en die komt die bij mij afleveren, dan wil ik gerust een testopstelling maken op mijn scooter, ik zal die dan tijdens het zomerseizoen terdege uittesten, en nadien zal ik mijn bevindingen kenbaar maken op dit forum... (Ook alle andere vormen van sponsoring worden met open armen ontvangen natuurlijk)

Ik zou zeggen probeer het, desnoods met een langer koppelingsstuk (zeskantige bus tussen de schokdemper en de rubberen montagebuffer) vanboven maar dan staat de achterkant van je scooter natuurlijk wat hoger...

Ofwel moet je kijken voor zo'n Bitubo met een 'remote reservoir', dan hangt dat reservoir aan de schokdemper met een flexibele leiding van zo'n 10 à 15 cm denk ik en kan je die een ietwat ergonomischer bevestigen me dunkt...dat die bestaan, maar kweet nie waar je die vind, misschien eens informeren bij SIP of zo...

Link naar reactie

ik dacht ik vraag het even gezien uw antwoord op de bbs over die bitubo voorvering. wel, ze steekt er ondertussen onder en zonder motor is er zowat 8cm ruimte op overschot. ben eens benieuwd hoeveel er over gaat zijn met het gewicht van de motor en twee personen op de vering, maar 't ziet er naar uit dat 't wel zal meevallen uiteindelijk.

Link naar reactie

Huhhuh, wel euh, ik weet het eigenlijk nie, 't ziet eruit als een gewoon PX rubber maar aan de kant van het frame, ipv een kraag om over de lip van het frame te hangen loopt dat rubber gewoon rechtdoor (geen vouwen meer, gewoon recht) en is er een dubbele lip rondom dus dit rubber is alleszins bedoeld om door "een" frame te gaan.

Kweet 't, 't is een mottige uitleg, maar ik kan 't nie beter uitleggen.

Het past niet, maar hij zuigt tenminste lucht uit het frame, allée, min of meer toch...

Kzou er een fotootje van trekken maar kheb geen camera.

Kweet ook nie van welk type Vespa dat zou moeten geweest zijn...

Link naar reactie

Neenneen, de originele rubber heb ik nooit gehad, deze sluit ook niet aan tegen het frame maar tegen een aluminium tussenstuk dat er bij mij niet meer opzit omdat de diameter te klein is.

Het is een ander rubber, kzal morgen proberen een digitale camera te lenen van iemand...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...