Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tommie

Leden
  • Aantal items

    258
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    20

Tommie last won the day on December 17 2016

Tommie had the most liked content!

Community reputatie

134 Excellent

1 Volger

Over Tommie

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag November 13

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    no more
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL-X 1964 Misa
    Vespa Rally 180 1970 (sold)
    Vespa SS180 1968 (sold)

Persoonlijke Gegevens

  • Beroep
    bediende
  • Woonplaats
    Betekom
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

1814 profielweergaven
  1. Compleet motorblokje GS160 (serie 2) '63

    Amai... topblokje voor een topprijs. Je betaalt al het dubbele voor de carburator bij Maskes... Veel plezier ermee!
  2. Eigenaar gaat hem houden...
  3. Vespa GTS 300 Super

    Denk dat die al verkocht is...
  4. Vespa GL-X 150 Misa (VLA1T) met nieuwe motor

    Verkocht en afgeleverd! Topic mag gesloten worden...
  5. Vespa GL-X 150 Misa (VLA1T) met nieuwe motor

    Had ze eigenlijk gewoon opzij gezet. Wil ze nog wel verkopen; zal er een prijsje voor maken... Mail maar even. Mvg, Tom
  6. vespa glx 1962

    En Daan? Nog niet verkocht? Maskes heeft ook een GL150 staan; niet compleet. Vraagt er 4.995 EUR voor...!
  7. Vespa sprint 1968

    Is geen Lambretta hé Chris...
  8. vespa glx 1962

    Grapje hé, is een legale manier en je geeft geen 5 à 600 euro uit maar 60... Binnenkort zal het trouwens gedaan zijn, men spreekt ervan om scooters zonder C.O.C. of GVA (oldtimers dus) niet meer in te schrijven...! Haasten dus! Prettige feestdagen, Tom
  9. vespa glx 1962

    Hopelijk brengt er iemand wafels of een pintje bier als ik in de bak zit...
  10. vespa glx 1962

    Dus, voor deze prachtige Wesp van Daan, zonder papieren, in orde voor 60 EURO... Succes met de verkoop Daan! :-)
  11. vespa glx 1962

    Man man man, wat een dikke bullshit toch... Heb net 3 Vespa's ingeschreven ZONDER DOCUMENTEN in BELGIË. Niks COC, niks RDW-keuring en ZEKER GEEN GANGSTERPRAKTIJKEN AAN 500 OF 600 EURO voor papieren. Heb bij Maskes mijn SS180 gekocht ZONDER PAPIEREN, wist de exacte prijs niet meer maar blijkt dus 60 EURO te zijn! Hopelijk stamp ik hier dikke profiteurs tegen hun schenen en hopelijk volgt iedereen deze werkwijze. VOORWAARDEN: - een aankoopfaktuur uit Italië. Iedereen kent hier wel iemand of heeft kent er een adresje of zo. Wees inventief. - voor voertuigen voor 1972. WERKWIJZE: Op de site van www.it.vespa.com bestaat de mogelijkheid om bij de rubriek “servizio clienti”; “richiedi documenti” aan te klikken. Daarna kan je klikken op “Dichiarazioni”; het bedrag van 60,00 EUR staat hierbij. Vespa Italië levert, na het invullen van de nodige gegevens (kies best Engels voor de verklaring; invullen gegevens kan perfect met "vertalen.nu") en het (correcte) motornummer en raamnummer, tegen betaling een officieel attest af. MEER HEB JE NIET NODIG. Na ontvangst (1 of 2 werkdagen) van een mail in je mailbox best even telefonisch contact opnemen met customer service Piaggio group op het nummer 00800 81829800 in Rome (Italië), deze maken een klantennummer aan. Betaling uitvoeren o.n.v. Piaggio & C. S.p.A.; bank: Credito Cooperativo di Fornacette, BIC/SWIFT code: BCCF IT 31 FRN, IBAN code: IT77M0856270910000010519775 en na betaling deze door mailen en hen hierna opnieuw contacteren. De documenten zullen na +/- 1 week per post (soms als je geluk hebt, zelfs nog eens per mail extra) worden overgemaakt; dit met airpost. Vervolgens ga je met je aankoopfactuur naar de douane en importeer je een voertuig uit Italië zonder documenten. Douane levert het roze formulier af, hiermee ga je naar de verzekering. Hierna naar D.I.V. => Soms vragen ze naar een C.O.C. omdat ze zelf niet weten dat dit toen niet bestond, gewoon uitleggen. Vragen ze naar een PVG-nummer, gewoon zeggen dat dit ook niet bestond (voor 1972) en verwijzen naar het IGM-nummer. Dit nummer gebruikten ze in die tijd en het staat gewoon op je document dat je ontvangen hebt uit Italië (samen met motornummer, raamnummer, datum fabricatie, en plaats/datum land van verkoop). D.I.V. levert onmiddellijk uw documenten af. SO PLEASE, STOP THE CRAP AND STOP PAYING MONEY FOR NOTHING... Tom
  12. vespa glx 1962

    Daan, bedoel daarmee dat er oplichters zijn die 300 euro voor documenten vragen terwijl het voor net geen 70 euro kan. M.a.w. het is niet echt een probleem dat er geen papieren bij zijn... Grtz
  13. vespa glx 1962

    Papieren kosten 1 week geduld, even mailen en belgen naar Italië, naar douane en DIV, exact 70 EURO. ALS de Vespa compleet is d.w.z. originele motor bij het origineel chassis... Spijtig voor de profiteurs en geldkloppers die er 300 of meer euro voor vragen, maar dat is de pure realiteit.
  14. Hallo,

    Is de  Vespa GL-X 150 Misa (VLA1T) nog te koop ?

    Erik

     

    1. Tommie

      Tommie

      Ja Erik, ze is er nog...

    2. Tommie

      Tommie

      Heb er volledig expertiseverslag van en fakturen van alle kosten

  15. Vespa GL-X 150 Misa (VLA1T) te koop... Een op de buitenlak na gerestaureerde GL-X 150 M.I.S.A. te koop (geassembleerd in Jette; herkenningsnummers in chassis aanwezig) De Vespa werd ooit overschilderd maar het authentieke sprak me aan waardoor de lak gewoon behouden bleef . - Demontage van het chassis => een heel strak en gezond chassis; - Schuren van de onderzijde van het chassis tot op metaal en werd er rust-oleum (2 lagen), grondverf (2 lagen) en lak aangebracht; - De veer vooraan en de volledige voorvork werden gerestaureerd; - Nieuwe shock absorber vooraan (BGM Pro F16 Sport - BGM7776B) => 98 EUR; - Achterste schokbreker volledig vernieuwd (RMS 350mm 9100105); - 3 nieuwe velgen + 3 nieuwe banden Continental Twist 3.50-10 Zoll TL 59M (rf); - de 2 tamboers werden gerestaureerd (zandstralen, opschuren, rust-oleum + grondlak + zwarte metaallak); - de roestplekken op het bagagerekje werden verwijderd (licht gezandstraald en vernist); - diverse nieuwe onderdelen zoals nieuwe remmen voor + achter (anti-aqua Newfren), nieuwe sleutels, nieuwe vloermat, nieuwe benzinekraan BGM Pro faster flow, side stand Cuppini (28 EUR); nieuwe speedo shell-shape (50 EUR); - Nieuwe kabelboom (BGM Pro 9077011 => 40 EUR); - Ombouw naar 12V Plaatsen van een nieuwe motor: Aankoop van de motor PX150E: 350 EUR Pinasco cylinder 5-poorten 177cc Nikasil coating (7676114): 259 EUR nieuwe carburator kit Malossi 30mm Dellorto PHBH BD reed valve X360 V2.0 (7675160V2): 289 EUR nieuwe air intake filter RAMAIR MR-011 (4400001): 26 EUR nieuwe piston Pinasco 177cc 63,0mmA (PN920700): 80 EUR => betreft een nieuw type piston met een extra poort tegenover het vorige model nieuwe racing-krukas Mazzucchelli (bij SIP; 45135100): 144,39 EUR nieuwe koppeling Newfren Cosa (bij SIP; 93045000): 151,50 EUR nieuwe aandrijfas (4940007): 79 EUR nieuwe tandwielen waarvan het vierde veranderd werd in een overdrive DRT: 95 EUR gear selector box 4-speed (4350042): 60 EUR electronische ontsteking Ducati: 70 EUR klein vliegwiel Ducati (+/- 1200 gram): 140 EUR ALLE lagers/bourages vervangen: 80 EUR racing SIP-uitlaat SIP Performance (bij SIP; 20010000): 334,53 EUR Totaal motor: 2158 EUR Sinds de plaatsing van de motor is de rodage uitgevoerd; heeft nu 2.000 km. Door de samenstelling van de motor gaat deze veel beter dan bvb. een Rally 200 of PX 200; kan qua kracht vergeleken worden met een cylinder 213 of 225 (Pinasco); wel iets minder in hoge toeren maar veel bitsiger en heviger onderin. PRIJS: 5.200 EUR. Indien het rijbewijs (150cc >< 125cc) een probleem vormt, heb ik nog een oplossing voorhanden...
×