Ga naar inhoud
Vespaforum.be

De laatste der...GS'en


nero

Aanbevolen berichten

Heb het weer niet kunnen laten, na lang zoeken naar een vespa die iets minder wispelturig is en toch de oude vespalook heeft heb ik deze aangekocht: een vespa super sport 180 van 67.

Hij reed bij aankoop niet maar na een dagje zweten en vloeken aan de praat gekregen (heb daardoor wel de customshow moeten missen) en nu draait hij als een klokje! Een eerste testritje was meer dan veelbelovend, topsnelheid rond de 100 km/u en zeer goede koppel, een gs waardig. Hij is nog in zeer goede staat en zonder roest (volgens de verkoper in de originele lak).

Er moeten nog een paar kleine herstellingen gebeuren (rubbers, nafttank) maar voor de rest zou ik hem onaangeroerd laten. Heeft er iemand van jullie een sleutel om de benzinekraan binnenin de tank los te vijzen? Ik heb er een maar omdat de moer in de tank een beetje verzonken zit kan ik hem er niet vast opzetten.

Zijn er op het forum nog ss-rijders die me de zwakke punten van een super sport kunnen meedelen, zodat ik er rekening mee kan houden als ik verre ritten wil doen (ik zou er nog dit voorjaar een weekje willen op uit trekken richting Frankrijk of Italie in de sporen van speedracer).

Hier alvast een paar foto's van mijn laatste liefde:

36392640tv0.th.jpg

vespass180001atv1.th.jpg

vespass180003adp4.th.jpg

vespass180005aku2.th.jpg

vespass180006axz8.th.jpg

vespass180008aqb1.th.jpg

vespass180010aen4.th.jpg

vespass180014atf4.th.jpg

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik mailde even geleden voor informatie naar meijers en dit was het antwoord:

Beste Philip,

Bedankt voor de reactie,

De prijs van de Vespa 180SS is € 3500,=

Hij is in een mooie orginele conditie incl. papieren en boekje.

Wil je een keer komen kijken, kun je me altijd even bellen of mailen.

Met vriendelijke groet,

Jerome Meijers

dus €1000 inkopen en verkopen aan 3500 zou een mooie zaak zijn, maar dit lijkt me vrij onwaarschijnlijk?

Link naar reactie

Het is idd dienen van bij Meijers. De valbaren heb ik er (gedeeltelijk) afgenomen om dat ze tegen de vleugel schuurde. Misschien ga ik ze aanpassen zo dat er iets meer ruimte is tussen valbaar en vleugel, maar eigenlijk vind ik hem mooier zonder.

Ik heb zo'n 6 maanden alle dagen het internet afgeschuimd naar een ss en deze is er als winnaar uitgekomen. In Duitsland staan er nog een paar gerestaureerde en niet-gerestaureerde ss'n te koop, maar de prijzen swingen overal de pan uit, om maar te zwijgen van de italiaanse... Ik heb voor deze gekozen omdat hij nog volledig origineel zou zijn en geen roestsporen vertoont. Meijers zijn vraagprijs bedroeg 3500€ maar omdat hij toen niet reed en er hier en daar wat (lichte) mankementen waren heb ik hem meegekregen voor 3130€. Als je ziet dat je tegenwoordig al gemakkelijk 2500€ neertelt voor een (gerestaureerde) vespa, vind ik de prijs wel duur maar niet overdreven. Daarbij, een vespa deftig restaureren kost ook al gauw een paar duizend euro. Als Meijers er indertijd 1000€ voor heeft betaald, heeft hij een goede zaak gedaan (wat ik hem zeker gun). Voor mij telt aleen de prijs die deze scooter mij waard is. Als we alle dagen een paar boterhammen minder eten en paardebiefstuk, is hij na een jaartje afbetaald (lol).

Iemand nog tips om de benzinekraan los te vijzen (of een sleutel)en aangename of minder aangename ervaringen met een ss 180?

@designo: hoe lukt het met je project, al enige vooruitgang (werkt het contactslot al)?

Allen reeds bedankt voor de reacties, pieter.

Link naar reactie

hallo, ben nog geen SS rijder, maar ben van plan om het te worden, kocht een paar weken geleden een restoratie project! de meeste onderdelen van een 180SS zijn uniek aan deze scooter, zo lijken de wangen van een SS en een RALLY op elkaar, maar zijn ze niet hetzelfde, ook voorspatbord is uniek aan de SS en ga zo maar door, bijgevolg zijn onderdelen zeldzaam en duur.

heb me al laten vertellen dat het blokje van de SS vastloop gevoelig is, gebruik dus zeker 5 procent kwaliteits olie!

een leuke link, met veel informatie: http://ss180archive.netfirms.com/home.html

en een foto van afgelopen zondag, een grimstead SS:

antwerpen2007021640x480to4.jpg

ps: mooie SS, succes ermee! janneman

Link naar reactie

@jeansprint: bedankt voor de info. Ik ga deze site eens grondig uitpluizen! De dure prijzen van wisselstukken hebben mij er oa toe aangezet om een volledig exemplaar te kopen, heb dezelfde ervaring gehad met een gs 150.

Had jij geen handschoenkastje nodig? Heb deze link gevonden:

http://cgi.ebay.fr/BOITE-A-GANTS-VESPA- ... dZViewItem

Spijtig genoeg is deze veiling reeds verlopen, maar met een beetje geduld denk ik wel dat je er nog eentje kunt vinden. Of het handschoenkastje van een rally of een ss hetzelfde is weet ik niet, maar ik denk wel dat dit een kastje is van een ss. Veel moed met het zoeken naar je wisselstukken. Als ik iets tegen kom op het internet laat ik het weten.

Link naar reactie

inderdaad, mijn handschoenkastje is niet meer van de beste, het kastje dat ze aanboden via ebay is er ééntje met een rond slotje, dus van een 160GS, een 180SS en RALLY bakje is identiek mijn inziens! allezins merci voor het "medeleven", als je iets weet liggen of staan, laat het gerust weten.

een wijze beslissing om een complete 180 te kopen, bespaard je kopzorgen en geld! de zoektocht naar onderdelen heeft alvast 2 GRATIS, jullie lezen het goed, GRATIS wangen opgeleverd! motorzijde is wel ééntje van een rally, de andere een "echte" SS, groeten janneman

vespap200e016640x480nc4.jpg

Link naar reactie

T5 scooterboy

ik heb toen dat verhaal van de SS op het AVF ook gevolgd

het was inderdaad rond de 1000 euro dat hij ervoor had betaald met de garantie aan een andere potentiele koper dat hij voor zijn eigen collectie was en niet voor de verkoop

als je het voledige verhaal wil het is nl nogal lang wil ik het ook wel eens neerpenen

BTW mooie en inderdaad propere scooter proficiat

voor de voor en nadelen eens kijken op het GSF zou ik zeggen

grtz sidvespa

Link naar reactie

@stephan: deze kun je waarschijnlijk wel kopen voor 100€

miniax9.th.jpg

@jeansprint: t'is leuk om te horen dat niet altijd om geld moet draaien bij vespa's.

@sidvespa: als je dat zou willen doen. Ik ben zeer benieuwd naar "la petite histoire" van mijn nieuwe aanwinst. Bedankt voor de tip, zal wel mijn duits moeten bijschaven (als er 1 ding is dat men bijleerd door met vespa's bezig te zijn dan is het wel zijn talen).

Link naar reactie

Ik heb eens flink gezocht op het AVC forum. Ben bang dat het verhaal een keer verloren is gegaan over de rode SS180. Kon wel terugvinden dat het zich in 2004 heeft afgespeelt... Maar ondanks de verhalen is en blijft het een erg mooie scooter :)

Link naar reactie

goed ik zal eens een poging doen T5 scooterboy verbeter maar als jij het je anders herinnert.

goed er stond dus een advertentie op marktplaats voor een vespa voor 900 euro

dus direct reageren er een paar kandidaat kopers omdat het hier over een SS blijkt te gaan

de verkoper die geen gedacht had van de zeldzaamheid van deze scooter

blijkt twee potentiele kopers samen uit te nodigen voor de scooter te bezichtigen.

een van deze is dus meijers en de ander weet ik niet meer maar dus iemand die het op het AVF poste

ze zien alle twee de scooter en het gaat niet zoals de verkoper had gehoopt dat zij tegen elkaar de prijs opbieden, maar ze praten eerst even onderling waarbij meijers de andere overtuigd dat de scooter voor zichzelf is en niet om te verkopen . De tweede persoon weet ook dat hij tegen meijers niet kan op bieden en dus neemt hij het voorstel dat meijers doet aan, en dit is meijers betaald 900 euro voor de scooter en 100 euro aan de andere geintresseerde .

dus hij koopt de scooter voor 1000 euro

de andere wist ook als het op bieden aankwam kwam hij zeker te kort , dus dacht hij beter dit aannemen die 100 euro dan met niets huiswaarts keren

zo is het dacht ik gegaan

grtz sidvespa

Link naar reactie

@vicious: geen probleem, ik was trouwens op dat zelfde moment bezig de prijs mee te delen maar was juist iets te laat met het posten.

Ik ben vandaag met de ss voor de eerste maal naar mijn werk gereden en in de regen terug naar huis zonder in panne te vallen(met mijn gs in de regen rijden is vragen om problemen).

Een super sport lijkt mij wel iets minder handelbaar op kleine bochtige wegen dan een gs. Ik zal ook mijn manier van rijden iets moeten aanpassen. Bij mijn gs vollen bak gas en maar vliegen, met de ss kun je dit ook, maar het acceleratievermogen en topsnelheid liggen wel iets hoger, met een bijna noodstop (lukte niet) en met de ogen toe op een haartje na een tegenligger kunnen passeren die het vertikte om meer rechts te rijden. Al doende leert men snel en nu zal ik alleen op steenwegen de gashendel volledig open trekken. Groetjes, pieter.

Link naar reactie

@sidvespa: bedankt voor dit sappig verhaal. 2 nederlanders die aan het bieden gaan, dat was waarschijnlijk wishfull thinking van die verkoper. t'Valt te hopen dat die andere kandidaat koper dit onderwerp niet leest of er zou wel eens een winkelruit kunnen sneuvelen in Maastricht.

Ikzelf heb nog geen seconde spijt gehad van de aankoop, integendeel, ik ben ervan overtuigd een dure maar goede deal te hebben gedaan en zoals designo schreef beleef ik er veel plezier aan, yesss!

Link naar reactie

Een vraagje ivm de topic titel, zijn de rally's niet de laatste der GS'n?? Of zie ik dat verkeerd.

Mischien moet je eens voor ander banden kijken op de ss voor het betere bochtenwerk, op mijn rally liggen kut sawa banden, ik heb soms het gevoel dat ik op rechte weg onderuit ga :P.Die gaan er één van dees dagen vanaf en worden vervangen door een zippy 1 of dergelijke.

Link naar reactie
Een vraagje ivm de topic titel, zijn de rally's niet de laatste der GS'n?? Of zie ik dat verkeerd.

Dat zie je verkeerd. SS is de laatste Vespa met directe inlaat zoals de GS heeft. Rally is alleen maar de voorloper van de P200E met bijna zelfde (iets oudere) techniek.

@Sid: Klopt volgens mij wel aardig. Jou geheugen is iig beter dan de mijne :) Die andere gegadigde was Martijn S. van het AVC forum.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...