Jump to content
Vespaforum.be

gio695

Members
  • Posts

    478
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GTRat '70 no more :(
    Li 125 s3 '63
    LiS 150 '66 (Sold)
    Li 150 s2 '61 (Sold)
    GP125 SIL (Sold)
    Dl 125 Rat ‘70

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Maasmechelen
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

gio695's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter
  • Dedicated Rare

Recent Badges

39

Reputation

  1. cilinder, jetex, versnellingen zijn weg. Heb nog materiaal dat ik, zodra ik tijd heb, nog online moet zetten. Varitronic, sip wheels met michelins, gori uitlaat, dell'orto phbh, phbl, mikuni, cilinders, paar ori motor delen, inox tankklepje, achterspatbord en bridgedeel, enz..
  2. Meeste delen nog te koop. De Casa Superlight Uitlaat is terug te koop, wegens nooit komen ophalen van persoon die deze had gereserveerd. (Winkelprijs 265 euro) Slechts 50km mee gereden, vraagprijs 190 euro
  3. Heb nog een paar dingen liggen dat ik niet meer gebruik. Cilinder 225cc, ik denk RS, met stalen bus in aluminium. Heeft wat krassen, maar is nog nooit uitgeboord. Kop is volgens mij een bewerkte 175 Lambro. Zuiger is er bij voor maar, maar heeft een barst. Ideaal voor tuning/meer cc. Vraagprijs: 90 euro Casa Performance SUPERLIGHT uitlaat. Is compleet en heeft minder dan 50km gereden, dus in zeer goede staat. Vraagprijs: 190 euro Originele Indische GP200 versnellingsbak, dus 4 tandwielen en kerstboom. Zeer klein "chipke" aan bovenkant kerstboom, voor de rest in zeer nette staat Vraagprijs: 80 euro Jetex 22mm carb, in zeer mooie staat. Van werkende motor afgehaald, eveneens met zeer weinig km. Inclusief intake voor largeblock en rubber inlaat Vraagprijs: 45 euro Original Dellorto F28 Filterbox en filter voor Series 1 Frame breather. In originele nette staat en compleet. Veel beter dan de replica's. Vraagprijs: 45 euro Voorlopig is het dit, maar ga waarschijnlijk nog wat dingen wegdoen. Verzenden kan altijd op kosten van koper
  4. http://www.lambretta.be/torque-settings/ Hier een handige link...
  5. Wegens problemen met kopers heb ik besloten de Lambretta UIT de verkoop te halen en deze voorlopig zelf te houden!! Sorry hiervoor Mag slotje op!
  6. Ik heb besloten mijn Special officieel te koop te zetten:
  7. Ik wil even mijn laatste "restauratie/conservatie" project voorstellen, een Lambretta Silver Special 150 uit 1966. De reden hiervoor is dat ik deze wil verkopen omdat het reeds kriebelt om aan een andere te beginnen. Wie weet is er iemand die deze beauty (in mijn ogen toch) wel zou willen overkopen... Alles is ongeveer twee jaar geleden begonnen. Michele had opeens teveel projecten en na veel gezaag van mijn kant heeft hij de Special eindelijk opgegeven Ik wist bij aankoop al dat er redelijk wat werk aan was om er iets moois van te maken, maar wat ik tijdens de werken tegenkwam stond ik zelfs versteld van. Een half jaar ofzo na aankoop begonnen mijn handen al te jeuken. Ik MOEST iets uiteen halen! Dus, ondanks het feit het motortje draaide, werd deze onder de Special uitgehaald. Tijdens het demonteren van de motor zag ik steeds meer dingen dat ik wilde verbeteren, vervangen of zuiver maken en voor ik het wist lag er alleen nog een frame op de grond! Ik ben dan ook begonnen met een lijstje te maken van de missende, verkeerde of te slechte delen, maar om kompleet te zijn moest het blokje uiteen. Dus tegen de lente van vorig jaar lag het blokje volledig uiteen. De "verassingen" dat ik daarin vond waren niet echt wat ik in gedachte had Er was nl ZONDER olie in de versnellingsbak mee gereden, dit is waarschijnlijk ook een vd redenen dat de Special was vastgelopen (te warm geworden). ALLES zag zwart/aangebrand aan en de koppeling, krukas selector en andere delen waren beschadigd Gelukkig had ik nog een deel originele Innocenti delen liggen!! Er was ook enorm veel poetswerk, zowel aan motorblok als body ed... Vorige zomer ben ik dan begonnen met het vuil van het blokje er af te beitelen (leek wel teer en beton), alle motordelen zuivermaken en alvast op zoek te gaan naar originele vervanging voor de beschadigde motordelen. Ook was ik begonnen aan het nakijken, zuivermaken en in orde zetten van de voorrem en enkele andere chassisdelen, nog in originele lak. Tegen dat ik een lijst had met benodigde nieuwe delen en ik alle innocenti delen bijeen had was het al winter, en had ik het ook druk met andere dingen. Fast forward naar deze lente en het begon alweer te kriebelen. De zuivere motor en vervangdelen stonden al in de garage te blinken. De motor werd terug opgebouwd met kwaliteitsdelen. Fag lagers, viton keerringen, kwaliteitspakkingen, bgm koppelingsplaten en ALLE mechanische delen origineel innocenti!! De originele Ducati ontsteking werd nagekeken, nieuwe platina's en condensator en Ducati vliegwiel werd gemagnetiseerd (LONG story ) Nadat blokje klaar was werd chassis volledig zuiver gemaakt (dit duurde bijna twee weken, geloof het of niet) en de body in ORIGINELE lak werd na zuiveren voorzien van een laagje wax als bescherming. De rubbers werden waar nodig vervangen, maar ik probeerde zoveel mogelijk origineel te houden waar deze enkel als sier dienen. Missende, beschadigde of verkeerde delen werden vervangen. Alle electriciteit werd nieuw aangelegt (BGM) evenals gaines en kabels (ook BGM) Nieuwe Heidenau banden en binnenbanden (Reserveband werd origineel gehouden), zadel werd hersteld en voorzien van een nieuwe hoes van hoge kwaliteit. En dan kon het ineensteken weer beginnen met als resultaat een (hopelijk) mooie Silver Special. Motor startte van eerste slag, zoals het hoort bij een origineel gereviseerd blokje. Alle stickers werden origineel gehouden en bobijn werd vervangen met eentje met origineel ducati sticker. Behalve body zijn ook tank ed nog originele lak. Enkel de velgen werden in rood gespoten om te matchen met rode hoes (i know, rood is normaal voor de sx200, maar past super) want deze waren toch al niet meer in juiste kleur. Er is enorm veel tijd (en geld) in deze Lambretta gestoken, maar ik ben zeker dat het het meer dan waard was. De reden dat ik deze wil wegdoen, zoals hierboven al aangegeven, is dat ik al nieuwe ideeen heb en ik graag een Italiaanse 125DL (of 200DL uiteraard) wil aanpakken. Mensen met interesse mogen altijd een bod via pm doen als ze willen. Oooh...Belgische inschrijving en sleutels zijn er ook bij! Hieronder een deel foto's van de afgewerkte scooter. De goudkleurige stickers op de zijpanelen zullen bij verkoop verwijderd worden (is mijn "handle")
  8. gio695

    ontchromen

    Naar het schijnt kan het met een paar minuten in bleekwater en dan goed spoelen met koud water...
  9. Ik stem nog steeds op zonder kmteller (but it's your scooter)
×
×
  • Create New...