Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motorheftafel: wie heeft er eentje en wat is de ideale ?


John VDV

Aanbevolen berichten

Als je het internet afschuimt vind je tientallen motorheftafels, keuze zat. Maar wat is nu een ideale heftafel, niet te klein en niet te groot ? Je vind ze al van 350€ tot meer dan 1500€ maar ik wil hem niet te klein (of te smal) maar ook niet te groot, er moet namelijk geen Harley op maar een Vespa ! ( deuhhh... what else ? 🤪 ) Heb jij er eentje, ben je tevreden, is het de geschikte maat ? Graag even een  fotootje en wat comment... zo kan ik er misschien nog eentje scoren via de kerstman ! 🎅🎄

Link naar reactie

Ik heb dezelfde als Frederik maar dan een maatje groter:

https://www.hbm-machines.com/be-nl/p/hbm-200-motorheftafel

Het kleine model is prima voor onze oude dames maar voor de GTS is deze wat krap. De wielbasis van de GTS is al 1370mm dus als je deze op het kleine model zet steekt deze aan de achterzijde een behoorlijk stuk uit. Ook is het op de midden standaard zetten een behoorlijk uitdaging omdat de GTS ook nog naar achter beweegt.

De mini heftafel is ook een fijn product:

https://www.hbm-machines.com/be-nl/p/hbm-vlakke-mini-motorlift-450-kg-rood

  • Like 2
Link naar reactie

Ik heb een gelijkaardige grote tafel als Fredrik en Pilaf, maar gebruik doorgaans een kleinen auto-krik onder het motorblok om wiel van de grond te heffen.
Maar die opstelling met zo een Mini-motorlift is wel een lumineus idee. Ik zie 2 versies online, eentje met vlak bovenvlak met rubber en de andere met 2 kleine voetjes. Welke is het handigste ?
 

  • Like 1
Link naar reactie

Die 2 zwarte beugels op de HBM Mini Motorlift kan je'r gewoon afschuiven, hoor. Ideaal voor motorwissels of om een frame zonder blok even te parkeren zonder risico op omvallen e.d. ('k heb er verschillenden) 

Link naar reactie

HBM en Matthys heftafels zijn dezelfde maar andere kleur. Ik heb de kleinste van Matthys en eigenlijk is die iets te kort, als je de oprijplaat er wilt afhalen om makkelijker te werken is ze iets te kort. 

Een tweede heftoestel heb je sowieso nodig, ik heb er een gemaakt van een oude krik. 

69.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2133.jpg

  • Like 5
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...