Ga naar inhoud
Vespaforum.be

John VDV

Leden
  • Items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Op zoek naar de meest toffe club als beginnende Vespist !
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GTS125 2019 Grigio Dolomiti

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Reet
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

John VDV's prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Collaborator
  • One Month Later
  • Dedicated Zeldzaam
  • First Post
  • Reacting Well Zeldzaam

Recente badges

18

Reputatie

  1. Een van de vorige dagen bestelde ik een adapter voor de spiegel en een kleefpad voor mijn 3 jaar (oude) smartphone en heb deze gemonteerd op de rechter spiegel. Ik moet zeggen, ondertussen heb ik een resem échte Belgische "kinderkopkes" onder de Vespa weten passeren en dat ding zit muurvast ! Het voordeel is dat wanneer de telefoon word weggenomen, de adapter helemaal niet opvalt. Het kost wat ( ik betaalde inclusief 36,99€ bij een Nederlandse webwinkel wiens naam begint met een B en eindigt op OL ( kwestie van geen reclame te willen maken 🙂 ) Voor wie er wat aan heeft: Ik vind het super ❤️
  2. Iemand een ervaring met het inbouwen van een systeem in een Vespa VJ helm ? ( da's die met de ingebouwde zonnebril ). En zo ja, welk systeem heb je (jullie) ingebouwd ?
  3. Als je het internet afschuimt vind je tientallen motorheftafels, keuze zat. Maar wat is nu een ideale heftafel, niet te klein en niet te groot ? Je vind ze al van 350€ tot meer dan 1500€ maar ik wil hem niet te klein (of te smal) maar ook niet te groot, er moet namelijk geen Harley op maar een Vespa ! ( deuhhh... what else ? 🤪 ) Heb jij er eentje, ben je tevreden, is het de geschikte maat ? Graag even een fotootje en wat comment... zo kan ik er misschien nog eentje scoren via de kerstman ! 🎅🎄
  4. Ik wil zeker niet in discussie gaan hoor Chris, maar of de batterij uit of in het voertuig staat maakt totaal geen verschil hoor. Er is een groot verschil of je een batterijlader of een onderhoudslader gebruikt ( in de volksmond gekend als "druppel" lader ). Bij de aanschaf van een onderhoudslader is het belangrijk dat je de batterij niet laadt met een te hoge Ampèrage zoals dat meestal met een batterijlader gebeurd. De onderhoudslader die ik kocht is eentje van 1 Amp en laad dus zéér traag op. Om een Vespa batterij te laden van 6,5 Amp. heb je zo'n 7 uren nodig als je laad met 1 Amp. Ik heb even de tekst gekopieerd van een website waarin het goed en makkelijk verstaanbaar uitgelegd word: Nu, dit is mijn idee gebaseerd op meer dan 40 jaar als technieker maar hé... ik kan verkeerd zijn... niemand is perfect.😉 Wat is een druppellader Wat is (eigenlijk) een druppellader? Een druppellader onderhoudt de accu van de motor, auto, scooter of ander elektrisch voertuig of vaartuig. Dit type lader kan vastgekoppeld blijven aan de accu, ook als deze ondertussen is volgeladen. Door geautomatiseerd telkens weer even in werking te treden om de batterij bij te laden, blijft deze in de beste conditie. De druppellader stopt het laadproces automatisch als de accu vol is. Maar zolang als dit type acculader is aangesloten op de accu, zal deze ook weer bijladen zodra dat kan – en nodig is. De batterij van een voertuig zal namelijk altijd langzaam weer iets ontladen, zoals door zelfontlading of door lekstroom van het voertuig. Dit is vaak het geval als het voer- of vaartuig langere tijd stilstaat, aangezien de elektronische onderdelen nog enige stroom blijven vragen. Met een druppellader blijft de accu altijd vol en nog belangrijker: zo raakt deze dus ook niet leeg. Evenmin bij koude temperaturen en/of langdurige stilstand. Hebt u een acculader met elektrische Pulse-functie? Dan geeft deze zelfs elk uur (of vergelijkbare periode) een pulsje stroom aan de accu af. Dit is dan bedoeld om de accu óók te behoeden voor sulfatering.
  5. Dat kan je natuurlijk ook doen beste Chris, het probleem stelt zich daar dat de Vespa dan niet "rijklaar" staat als het eens een koude maar zeer zonnige dag is... da's natuurlijk een persoonlijke keuze. Fijne dag alvast.
  6. Beste Vespisti, Ik heb vandaag "even" een SAE inbouw doosje voor aansluiting van mijn druppellader ingebouwd... rijden was geen doen, de weergoden waren ons niet goed gezind ! 🥶 Indien iemand dit zelf zou willen uitvoeren, bekijk eerst even of aan jouw druppellader wel een SAE stekkertje zit, zo niet moet je de te bestellen onderdelen afstemmen op wat er bij jou aan de druppellader zit. Ik betaalde +/- 25 Euro aan materiaal online via Amazon, maar dat kan ook op een andere website of zelfs via de betere auto onderdelen zaak bij jou in de buurt. Benodigdheden: Druppellader met SAE stekker Inbouwdoosje met SAE aansluiting ( daar zit een kabeltje aan van ongeveer 30 cm ) Verlengkabel met SAE stekkertje aan 1 zijde, 2 oogjes aan de andere zijde en een zekeringhouder met 10 Ampère zekering in de + kabelzijde Een verbindingstukje SAE naar SAE ( om de inbouwdoos met de verlengkabel te verbinden ( opgelet, kabels niet 1 op 1 verbinden, daarmee verwissel je de beide polen: GEVAAR) 2 Tassen koffie en een uurtje ( of als je graag in de mancave vertoeft een ganse avond 🙂 ) werk ( Tip: nodig een 2e Vespa fan uit en vervang de 2e koffie met een Whiskey )🥶tegen de koude ! Succes met dit leuke en vooral handige projectje ! ( bekijk de 17 foto's )
  7. Ja hoor, vanavond even geregeld met een trekdraadje met een stukje "tape" eroverheen om de lak en andere zaken niet te beschadigen. De kabel van de voorzijde naar beneden doorgestoken / doorgetrokken ( poepsimpel ) en alles ligt klaar om morgen even af te werken. Ik maak er nadien even een fotoreportage van die ik hier zal posten, zo heeft iemand er nog wat aan... Oh ja, ik heb een "Absaar" 1,0 Amp druppellader die is voorzien van een DIN stekkertje. Ik heb op het wereldwijde web een inbouw-tegenstekker én een verlengkabel op 2x DIN besteld, zo is dit plug & play en is het vakkundig gemonteerd met een zekering ertussen.
  8. 10 jaar ouder ? 10 jaar minder jong bedoel je vast en zeker 🙂 ! Wat een mooie illustratie, die ga ik even "pikken" om naar de collega's te sturen die vandaag in een meeting zegden dat een Vespa geen moto is.... waarop ik ze even op hun plaats zetten met de wijze woorden: Geen motor?? Zeg niet zomaar een motor tegen een Vespa, een Vespa schrijf je ten eerste al met een hoofdletter en een Vespa is zooo veel meer, het is naast een Vespa "uno stile di vita per grandi e piccini (een levensstijl voor jong en oud), een "Secondo Amore" (tweede liefde) ! en toen gingen ze verder met vergaderen... 😁
  9. Beter weer... goh, van wat regen ben ik niet bang alhoewel met wat zon in de rug lijkt de wereld heel wat mooier ! Bedankt voor jouw reactie Vespaciao
  10. Hey Stevo VS, dat heb ik inderdaad zien voorbijkomen op Facebook... lijkt me leuk op éen van de volgende "Scooters & Coffee" ! Ik hou het in het oog. Bedankt voor de reactie !
  11. Heb ik in eind jaren '70 ook voorgehad met een Hond Camino... die reed ook achteruit !
  12. Mijn naam is Johnny (John voor vrienden ) en ben woonachtig in Reet, deelgemeente van Rumst 2840. Ik ben net 61 lentes jong geworden en volgens mijn echtgenote ben ik in mijn midlife crisis door de aanschaf van mijn allereerste Vespa ! Ik ging op zaterdag 07 oct. 2023 naar de AntwerpScootershop om "te gaan kijken" wat ik begin 2024 zou gaan bestellen, tot in de showroom een 2e-handse GTS 125 stond te pronken met een, naar mijn "goesting" mooie kleur. De Vespa was bijna niet te onderscheiden van een nieuwe en na een testritje van een 20-tal minuten betaalde ik een voorschot en onverwachts was ik de eigenaar van een GTS125 Grigio Dolomiti met slechts 2200 Km op de teller. Een week later op 14 oktober drukte ik de startknop in en reed ik er mee dwars door de "koekestad" naar huis, de eerste kilometers van hopelijk een groot Vespa avontuur ! Ondertussen heb ik "al" 130 km gereden en dat in 3 keer tussen alle regenbuien en windstoten sinds 14 oktober. De eerste pech was reeds 2 weken later toen ik hem wou starten en de achterband compleet plat stond ten gevolge van een "gepropte" herstelling, maar héy... dat weerhoude me niet om per direct mijn gereedschap boven te halen en het achterwiel te demonteren om alzo even (met de auto) naar de Vespa vestiging in Antwerpen te rijden. Ondertussen heb ik een spiksplinternieuwe Michelin band (gekregen) én een herstellingssetje gekocht voor, mocht het ooit nog eens tegenvallen, onderweg, kwestie van terug thuis te raken zonder het vrouwtje lastig te vallen 🙂 . Op facebook ben ik ondertussen zeer enthousiast op al die Vespa pagina's, de wereld van SIP ken ik ondertussen bijna van buiten en 'avonds kan ik de slaap niet vatten door de vele ritten op mijn Vespa die ik graag zou maken en de Vespisti die ik graag zou leren kennen op de Vespa en daarnaast, graag bij een natje en een droogje ergens op een terras, mocht de zon ooit nog eens gaan schijnen ☀️! De wereld van de motoren gaat helemaal terug open voor mij en dan vooral het technisch aspect, sinds ik in 1985, 38 jaar geleden dus, mijn helm aan de haak heb gehangen en mijn laatste Enduro motor verkocht, de laatste van 7.... Maar beste Vespisti, hier ben ik terug, terug en nu op een Vespa en ik moet zeggen: "Vespa , trovo che sia incredibilmente piacevole, ci vediamo da qualche parte lungo la strada" ! ( Ik vind het ongelooflijk leuk, tot ziens ergens onderweg ). Groeten, John.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...