trotta Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 Goedmorgen. Ik wel de blok tuning is die vergelijk aan andere blok? Of een link waar kan ik kijken,alle tips zijn welkom. 1
trotta Geplaatst: 21 november 2021 Auteur Geplaatst: 21 november 2021 Ik zie dat een moeilijk vraag is ook voor u Frederik 1 1
janvda Geplaatst: 22 november 2021 Geplaatst: 22 november 2021 4 minuten geleden, pdvd zei: Ik zie geen vraag... Ik wel (denk ik)... OP heeft een Spaanse GT160, wil het blok tunen, en vraagt of het blok vergelijkbaar is met een ander Vespa-blok 1
josse Geplaatst: 22 november 2021 Geplaatst: 22 november 2021 antwoord is : zo een spaans GT-blok is vrij uniek qua onderdelen. Voor zover ik weet zijn er geen tuning-cylinders, krukassen te verkrijgen via de gebruikelijke webshops. Ontsteking is ook een soort Femsatronic, waar je niet makkelijk reservestukken voor vindt. Cylinder/carbu is ook directaanzuiging, niet via carter zoals de meeste Vespa-modellen. Mogelijk dat er in Spanje wel het een en ander te vinden is, maar het gaat een uitdaging worden. Kortom, de huidige motor als basis gebruiken om hem te tuning is geen goed plan. Je kan dan best op zoek gaan naar een PX200-blokje (of 125). 3
Speedracer Geplaatst: 22 november 2021 Geplaatst: 22 november 2021 54 minutes ago, josse said: Cylinder/carbu is ook directaanzuiging, niet via carter zoals de meeste Vespa-modellen. Past daar met veel goesting dan geen QUATTRINI M1XL op? Of is de slag anders?
pdvd Geplaatst: 22 november 2021 Geplaatst: 22 november 2021 femsatronic kun je gewoon weghalen en ombouwen naar 12V als je weet wat de juiste krukasdikte is heb ik bij de pk75 primavera van mijn vriendin ook gedaan. 1
trotta Geplaatst: 24 november 2021 Auteur Geplaatst: 24 november 2021 Ik heb n blok femsatronic 200 reviesie gedaan en oderdeelen zijn piaggio behalve de lagers van krukas zijn niet het zelfde zijn. Voor de 160 blok femsatronic dat begin niet aan ik ga voor n blok PX200. Dank u allemaal.
Frederik9111 Geplaatst: 24 november 2021 Geplaatst: 24 november 2021 Spaanse 160 Femsatronic blokjes zijn qua onderdelenbeschikbaarheid nu prima te reviseren. In de Spaanse webshops vind je vandaag vrijwel alle noodzakelijke onderdelen; tot zelfs remake Femsa-statoren en CDI's. Anderzijds is de gemiddelde kost een stukje hoger dan Italiaanse parts. Kost/eindresultaatgewijs zou'k mijn centen ook eerder in een goed basis PX-blok steken. 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen