Jump to content

spanse vespa gt160 (09m)


trotta

Recommended Posts

antwoord is : zo een spaans GT-blok is vrij uniek qua onderdelen.

Voor zover ik weet zijn er geen tuning-cylinders, krukassen te verkrijgen via de gebruikelijke webshops. Ontsteking is ook een soort Femsatronic, waar je niet makkelijk reservestukken voor vindt. Cylinder/carbu is ook directaanzuiging, niet via carter zoals de meeste Vespa-modellen.

Mogelijk dat er in Spanje wel het een en ander te vinden is, maar het gaat een uitdaging worden.

Kortom, de huidige motor als basis gebruiken om hem te tuning is geen goed plan. Je kan dan best op zoek gaan naar een PX200-blokje (of 125).

 

  • Like 3
Link to comment
54 minutes ago, josse said:

Cylinder/carbu is ook directaanzuiging, niet via carter zoals de meeste Vespa-modellen.

 

Past daar met veel goesting dan geen QUATTRINI M1XL op? Of is de slag anders?

Link to comment

femsatronic kun je gewoon weghalen en ombouwen naar 12V als je weet wat de juiste krukasdikte is heb ik bij de pk75 primavera van mijn vriendin ook gedaan. 

  • Like 1
Link to comment

Spaanse 160 Femsatronic blokjes zijn qua onderdelenbeschikbaarheid nu prima te reviseren. In de Spaanse webshops vind je vandaag vrijwel alle noodzakelijke onderdelen; tot zelfs remake Femsa-statoren en CDI's. Anderzijds is de gemiddelde kost een stukje hoger dan Italiaanse parts. Kost/eindresultaatgewijs zou'k mijn centen ook eerder in een goed basis PX-blok steken.

 

 

  • Like 2
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...