Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motovespa DS


Sebbes collectie

Aanbevolen berichten

Omdat ik vandaag geen zin had om te kuisen waarschijnlijk zal dat de hele week nog zo zijn... Heb ik de een beetje gesleuteld aan de motor. 

Die gaat wat werk moeten hebben, maar alle bouten komen zo gemakkelijk en goed los. 

maar hier zat geen packing tussen, kan Da kloppen? IMG-20220831-WA0006.thumb.jpg.517ec185e60935661f7a9425dd873fbb.jpgIMG-20220831-WA0007.thumb.jpg.2dae99aacb357156590b53277ff77b6b.jpg

 

 

 

 

Link naar reactie
20 hours ago, Sebbes collectie said:

Omdat ik vandaag geen zin had om te kuisen waarschijnlijk zal dat de hele week nog zo zijn... Heb ik de een beetje gesleuteld aan de motor. 

Die gaat wat werk moeten hebben, maar alle bouten komen zo gemakkelijk en goed los. 

maar hier zat geen packing tussen, kan Da kloppen? IMG-20220831-WA0006.thumb.jpg.517ec185e60935661f7a9425dd873fbb.jpgIMG-20220831-WA0007.thumb.jpg.2dae99aacb357156590b53277ff77b6b.jpg

 

 

 

Klopt! Alleen bij de voet zit een pakking.

Als de cilinder niet al te zeer kapot is, geen krassen in de binnenwand, dan het best om de originele cilinder en zuiger na schoonmaken her te gebruiken.

Mits nergens krassen, dan kan je alleen de zuiger veren vernieuwen en dan eerste 500km voorzichtig inrijden.

En je hebt een prima werkende motor.

 

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Een beetje roest links en rechts? zoals ook op de piston.
Voorlopig beweegt de piston maar een centimeter of twee voor en achteruit, denk vooral dat ze nog in versnelling staat, maar daar is het vet helemaal gehard. (yaay nog wat kuisen) haha 
Das voor in een verdere toekomst om de motor op te kuisen en restaureren, maar wou even af van het hele kuisen van onderdelen.
Het hele frame is recht, maar er is meer roest en vooral bubbels met roest er onder, ga moeten kijken wat het beste is om te doen.

Link naar reactie
10 hours ago, Sebbes collectie said:

Een beetje roest links en rechts? zoals ook op de piston.
Voorlopig beweegt de piston maar een centimeter of twee voor en achteruit, denk vooral dat ze nog in versnelling staat, maar daar is het vet helemaal gehard. (yaay nog wat kuisen) haha 
Das voor in een verdere toekomst om de motor op te kuisen en restaureren, maar wou even af van het hele kuisen van onderdelen.
Het hele frame is recht, maar er is meer roest en vooral bubbels met roest er onder, ga moeten kijken wat het beste is om te doen.

Ik zou iig ter voorbereiding vh uit elkaar halen, en om te voorkomen dat je extra krassen krijgt, op de piston wat 2 takt olie gieten, en het complete motorblok royaal voorzien van WD40, dat vermakkelijkt straks de demontage vh blok.

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...