Calavespa Geplaatst: 22 maart 2021 Delen Geplaatst: 22 maart 2021 Beste, Ik ben op zoek naar mijn eerste vespa. Ik zie heel graag het VB1T model. Via het internet kom ik op onderstaande uit. Ik heb de verkoper gecontacteerd en hij wist mij nog foto's te bezorgen van voor en tijdens de restauratie. Deze zal ik hieronder ook toevoegen. De motor zou gereviseerd zijn, hier heb ik op dit moment helaas geen foto's van. Vraagprijs: 5500 EUR. Is dit een correcte prijs voor dit model met deze graad van afwerking? Kunnen jullie mij hierin adviseren? Alvast bedankt voor de moeite! Calabrese Hieronder de foto's voor en tijdens restauratie; Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 22 maart 2021 Delen Geplaatst: 22 maart 2021 Voor mij zijn er een paar punten waar ik mijn bedenking bij heb , je haalt een hele scooter uit elkaar maar laat dan wel zijn poot zitten ? Volgens mij als ik goed zie zijn de boutjes mee gespoten tenzij ik mijn verkeerde bril op heb de kabelboom is ook blijven zitten tijdens het spuiten , is deze dan daarna vervangen ? Dat van de poot is een klassieker , en als ik naar een gerestaureerde Vespa kijk is dit het eerste punt waar ik op let en dan zie je dit zo vaak terug komen dat ze hem er niet onderuithalen , wat dus 30 min werk is bij zowel demontage als assemblage experts gaan u volgens mij nog meer kunnen vertellen grtz sidvespa 1 1 Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 22 maart 2021 Delen Geplaatst: 22 maart 2021 Da's nie gerestaureerd, de motor is er zelfs nie uit geweest! Dien is gewoon 'overspoten'. Mooi overspoten, maar toch gewoon overspoten. NIets gezandstraald de kabels zijn er niet uit geweest 1 Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 23 maart 2021 Delen Geplaatst: 23 maart 2021 En oude kabels is het eerste wat je vervangt bij een restauratie. Alleen spuiten is geen restauratie. 1 1 Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 23 maart 2021 Delen Geplaatst: 23 maart 2021 Het resultaat oogt heel mooi daar niet van maar dit is geen restauratie. Voorvork en motor zijn er zelfs niet uitgeweest, ze hebben meer werk gehad met alles af te plakken dan dat ze het zouden demonteren. Wat met de binnenzijde van voor en achterspatbord, waarschijnlijk gedaan door een carrossier die niks kent van Vespa's, met andere woorden, opgelapt. 2 1 Link naar reactie
Calavespa Geplaatst: 23 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2021 Bedankt voor jullie bijdrage. De verkoper wist mij te vertellen dat de Vespa gerestaureerd is geweest, maar dat ze zich vergist hebben met de kleur daarom hebben ze dit op deze manier gedaan destijds. nieuwe kleur is: piaggio Epoca 15028 (griggio azzurro met.) kan zijn verhaal kloppen? en wat denken jullie van de vraagprijs? 5500€? alvast bedankt voor de moeite! hieronder nog enkele foto’s en een video die ik in tussentijd ontvangen heb. IMG_2424.MP4 Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 23 maart 2021 Delen Geplaatst: 23 maart 2021 Het spuitwerk is wel erg netjes... Ik kocht mijn P200E op dezelfde manier... overgespoten maar verder niets gedaan. (1500 euro). Blokje heeft al eens een goede revisie gehad maar het oude oranje wat onder zwart èn aubergine zat kwam overal doorheen... vandaar nu de bodem eens goed aangepakt en de stukken achter het blok welke niet netjes meegespoten waren ga ik nu dus wel goed doen. Maar dit is een geheel ander type vespa... maar wel op dezelfde manier opgelapt. dat alles niet origineel is zal me biet wezen... ik maak er mijn ding van... en zorg dat alles goed beschermd in de lak zit. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 23 maart 2021 Delen Geplaatst: 23 maart 2021 Er is iets wat ik niet snap. Denk dat de voorkant misschien wel uit mekaar is geweest op een moment. Op sommige foto's zie je dat het stuur is afgeschuurd. Maar als er gespoten wordt (in een grijze kleur), dan is het afgeplakt. En daarna is het opeens blauw. 1 Link naar reactie
Calavespa Geplaatst: 23 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2021 8 minuten geleden, DD_ves zei: Er is iets wat ik niet snap. Denk dat de voorkant misschien wel uit mekaar is geweest op een moment. Op sommige foto's zie je dat het stuur is afgeschuurd. Maar als er gespoten wordt (in een grijze kleur), dan is het afgeplakt. En daarna is het opeens blauw. Hallo DD_ves het is idd niet helemaal duidelijk. De Vespa zou gerestaureerd zijn geweest en dan Blauw gespoten zijn. gezien dit niet de originele kleur was hebben ze die afgeschuurd en dan blauwgrijs gespoten. de eerste foto’s zijn met de originele kleur (blauwgrijs) de onderste foto’s in de verkeerde kleur. ik ben zelf geen kenner maar wil mij zo een mooie Vespa aanschaffen. Gezien ik geen kat in een zak wil kopen zet ik dit even op dit forum. alvast bedankt! Groeten c. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 23 maart 2021 Delen Geplaatst: 23 maart 2021 (aangepast) Gewoon gaan kijken en in het echt bekijken... zijn de boutjes mee gespoten, kijk achter het blok met een zaklamp of de boel daar gespoten is (en niet zoals bij mij daar net niet, en vraag waarom de kabels niet zijn meegenomen? Die slijten en bij een beetje normaal gebruik vervang je die na een paar jaar en dus al helemaal bij zo'n opknapbeurt. Kijk ook aan de binnenkant van het frame (even er onder gaan liggen) om te kijken hoe de binnenkant er aan toe is. Is deze schoon en droog en strak in de lak of een geheel andere afgesleten kleur zonder protectie? De mijne was dus nog oranje en blank staal aan de binnenkant... jammer dat het nu niet origineel meer is maar de boel is nu in ieder geval beschermd (wat oranje is op de foto wordt dus nog gespoten wel in de framekleur maar dat was voor wat nu zwart is niet nodig) 23 maart 2021 aangepast door pdvd 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 23 maart 2021 Delen Geplaatst: 23 maart 2021 Beetje vreemd verhaal. Dus éérst helemaal gedemonteerd, alles incl. motor en vork technisch gerestoreerd én gereviseerd, herspoten, weer gemonteerd (duurt een paar weken/maanden) om dan in een haastje de boel kort door de bocht in een ander kleurtje te zetten? Gho... zal wel zeker he? De foto's tonen een Italiaanse nummerplaat. De restoratie is wellicht niet van gisteren. Ik zou me daarom niet al te veel op de fotootjes focussen en de Vespa in real life gaan bekijken. Staat hij je aan: VB1T is een vrij zeldzaam model; met correcte papieren en chassisnummers ga je ze in deze staat niet gauw goedkoper vinden. Niemand kan door een carter heen kijken. Als je zo'n oudje koopt moet je je bewust zijn van potentiële extra kosten/onderhoud/eventueel zelfs motorrevisie of -vervanging. 1 Link naar reactie
Calavespa Geplaatst: 23 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2021 21 minuten geleden, Frederik9111 zei: Beetje vreemd verhaal. Dus éérst helemaal gedemonteerd, alles incl. motor en vork technisch gerestoreerd én gereviseerd, herspoten, weer gemonteerd (duurt een paar weken/maanden) om dan in een haastje de boel kort door de bocht in een ander kleurtje te zetten? Gho... zal wel zeker he? De foto's tonen een Italiaanse nummerplaat. De restoratie is wellicht niet van gisteren. Ik zou me daarom niet al te veel op de fotootjes focussen en de Vespa in real life gaan bekijken. Staat hij je aan: VB1T is een vrij zeldzaam model; met correcte papieren en chassisnummers ga je ze in deze staat niet gauw goedkoper vinden. Niemand kan door een carter heen kijken. Als je zo'n oudje koopt moet je je bewust zijn van potentiële extra kosten/onderhoud/eventueel zelfs motorrevisie of -vervanging. Ja klopt Frederik9111. ik vermoed dat hij ooit deze gerestaureerde Vespa heeft aangekocht en dat hij zelf nadien de kleur heeft willen aanpassen zonder alles terug uit elkaar te halen. Dit is wat ik denk. Maar heb het alvast gevraagd. ik vind dit een heel mooi model en zou graag een Vb1t en aanschaffen. Ze staat in Italië en ben me bewust dat er altijd verassingen kunnen opduiken met dit soort oude modellen. Echter wil ik zoveel als mogelijk uitsluiten. alvast bedankt voor uw reactie Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 23 maart 2021 Delen Geplaatst: 23 maart 2021 De Vespa staat in Italië , niet bij de deur dus , en dan blijf ik het nog steeds raar vinden dat hij als hij toch zo goed is daar niet verkocht geraakt , maar dat heb ik in je andere topic al eens mee gegeven grtz sidvespa 1 Link naar reactie
Calavespa Geplaatst: 23 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2021 4 minuten geleden, sidvespa zei: De Vespa staat in Italië , niet bij de deur dus , en dan blijf ik het nog steeds raar vinden dat hij als hij toch zo goed is daar niet verkocht geraakt , maar dat heb ik in je andere topic al eens mee gegeven grtz sidvespa Klopt, ik apprecieer ook je input. maar ik ben op zoek naar dit soort Vespa en kan dichtbij huis niet meteen mijn gading vinden. er is niet heel veel op de markt voor wat betreft dit soort types. ze staat idd in Italië, wat het aankoopproces niet vergemakkelijkt. alvast bedankt en groeten calabrese Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 23 maart 2021 Delen Geplaatst: 23 maart 2021 Calabrese versta me niet verkeerd , ik ben zelf al 800 km en meer gereden om een Vespa op te pikken , ben naar meetings geweest in binnen en buitenland , het gaat er mij vooral over dat je niet van een grote droom wolk af valt ,als blijkt dat de Vespa als je daar staat niet is wat hij op foto is of zelfs nog erger er geen Vespa meer is omdat hij reeds verkocht is , en al zeker niet beginnen met voorschotten te betalen omdat ze hem zeker voor u bij houden , ik heb ook even wat opzoek werk vericht en heb een paar VB1t in Italië te koop aangeboden gevonden van 4,500 tot 8000 euro , daarom lijkt het mij raar dat deze in Italië nog steeds te koop staat voor 5500 euro , waar ze echt hun internationale trots terug naar en in hun land willen houden grtz sidvespa 1 Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 23 maart 2021 Delen Geplaatst: 23 maart 2021 Zoek ook eens naar Vespa 150 gl misa , ( eerste serie ) is zelfde model enkel al op 10" wielen (wat een betere wegligging geeft ) , is ook niet zo veel te vinden maar ze zijn er wel , is gebouwd in Brussel onder licentie en verkocht in België ,Nederland en Congo grtz sidvespa 1 Link naar reactie
Calavespa Geplaatst: 24 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2021 23 uur geleden, sidvespa zei: Calabrese versta me niet verkeerd , ik ben zelf al 800 km en meer gereden om een Vespa op te pikken , ben naar meetings geweest in binnen en buitenland , het gaat er mij vooral over dat je niet van een grote droom wolk af valt ,als blijkt dat de Vespa als je daar staat niet is wat hij op foto is of zelfs nog erger er geen Vespa meer is omdat hij reeds verkocht is , en al zeker niet beginnen met voorschotten te betalen omdat ze hem zeker voor u bij houden , ik heb ook even wat opzoek werk vericht en heb een paar VB1t in Italië te koop aangeboden gevonden van 4,500 tot 8000 euro , daarom lijkt het mij raar dat deze in Italië nog steeds te koop staat voor 5500 euro , waar ze echt hun internationale trots terug naar en in hun land willen houden grtz sidvespa Bedankt, ik snap u volkomen. ik heb zelf Italiaanse roots dus qua communicatie en onderhandeling is het niet moeilijk om te zoeken in Italië. mijn probleem is mijn Vespakennis. Ik zou daarom ook graag een “Italiaanse” Vespa willen. en een Vb1t is één van mijn favorieten. De verkoper heeft me ondertussen ook een foto gestuurd van voor dat de eerste foutieve kleur erop ging. alvast bedankt voor uw input! Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 25 maart 2021 Delen Geplaatst: 25 maart 2021 ik heb een vergelijkbaar model Motovespa te koop. Volledig gerestaureerd door AJ (bekend op dit forum) en de motor laten afbouwen en afstellen door Maskes. staat een stuk dichterbij in Nederland 1 1 Link naar reactie
Calavespa Geplaatst: 26 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2021 23 uur geleden, Sjoerdo zei: ik heb een vergelijkbaar model Motovespa te koop. Volledig gerestaureerd door AJ (bekend op dit forum) en de motor laten afbouwen en afstellen door Maskes. staat een stuk dichterbij in Nederland bedankt voor uw voorstellen. Maar in wil graag een “Italiaans exemplaar”. Heb lang getwijfeld als ik toch geen acma, misa, motovespa zou aanschaffen. Maar ik heb de knoop doorgehakt en wil ,voorlopig, toch nog even verder zoeken naar een Vb1t, vl1t ed Alsnog bedankt voor uw feedback en reactie. groeten calabrese Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen