Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VB1T - Foto's voor en na restauratie - Aankoopadvies nodig


Aanbevolen berichten

Beste, 

Ik ben op zoek naar mijn eerste vespa. Ik zie heel graag het VB1T model. Via het internet kom ik op onderstaande uit. Ik heb de verkoper gecontacteerd en hij wist mij nog foto's te bezorgen van voor en tijdens de restauratie. Deze zal ik hieronder ook toevoegen. 

De motor zou gereviseerd zijn, hier heb ik op dit moment helaas geen foto's van.

Vraagprijs: 5500 EUR. 

Is dit een correcte prijs voor dit model met deze graad van afwerking? Kunnen jullie mij hierin adviseren? 

Alvast bedankt voor de moeite! 

Calabrese

459482078_Schermafbeelding2021-03-22om16_03_53.thumb.png.d82c7d4465bc41ca57c8cdd01f290023.png1155362384_Schermafbeelding2021-03-22om16_01_59.thumb.png.cb3f54b0a6803ae749061b6fdab9bf9a.png1899874097_Schermafbeelding2021-03-22om16_04_29.thumb.png.6ee7da23dd61c9263d9a64ce2b11be9a.png1538039184_Schermafbeelding2021-03-22om16_04_22.thumb.png.9e1312a8349df2a82e3acab3b7070e2a.png1433829011_Schermafbeelding2021-03-22om16_04_13.thumb.png.a3f70cd9404ffacf24f9e8aa92aaf078.pngd6b4bcc6-9cc0-4235-84de-38cd30ca8bbc.thumb.JPG.d9665b518cc3baa4acbde6d8cb7e61d2.JPGb63dee9e-8f09-40d7-a47c-f661920e0fa6.thumb.JPG.2153a2140e623a4e85121f2c93ea04b0.JPG0158bc78-b94a-4ec7-910b-a272db3480ab.thumb.JPG.5bce7c69a795b61f945c8f6b1f3cdbac.JPG4c7877af-57ad-4eb2-8c41-0a3fc7cfce93.thumb.JPG.32b19728035edd818a685000bb71ee41.JPG1c0637ab-1fd8-492b-babc-64c4f91ef50f.thumb.JPG.37112f1b0f37e0fca4fe311b089abb1f.JPG2078528277_Schermafbeelding2021-03-22om16_05_19.thumb.png.ee6686ff168e75e9c874133bc60135f7.png370389418_Schermafbeelding2021-03-22om16_05_12.thumb.png.34119ea8f595f8bc0b7ab3ed338f7326.png744578476_Schermafbeelding2021-03-22om16_04_59.thumb.png.d0251c3406b1f51f1cf8f971666323e8.png1018818941_Schermafbeelding2021-03-22om16_04_51.thumb.png.7d49a6a22dc7e3a665624e8129398cdc.png1144300385_Schermafbeelding2021-03-22om16_04_45.thumb.png.ed4806932c1de8b6829be010bcb830b6.png1788592485_Schermafbeelding2021-03-22om16_04_36.thumb.png.be9202b313c5eb4ec05e8bd8e40dedd8.png2049891002_Schermafbeelding2021-03-22om16_04_02.thumb.png.63ea7f98806cf9a860adfdf138588923.png

 

  • Hieronder de foto's voor en tijdens restauratie;

f8690ae7-9232-47c1-b24a-8dfea57d6c54.thumb.JPG.52ce5f214d891e68ce2557aa9f0dc5e9.JPGf773e5c1-4ca5-4a02-883c-37fc962b56e6.thumb.JPG.f294e23c631f15a121d2a69a58f819a1.JPGf15b1a0a-1502-4806-8fe7-bf150cd41f53.thumb.JPG.91025cd546a1a0a01353e9a0c5ec52c6.JPGe8ceaaf4-6475-44c0-ad88-c4d87c5152c8.thumb.JPG.d48eae3e55e7f1911078fe05aec27072.JPGe2f57148-6b30-4ac1-a1e7-b694b47e97c3.thumb.JPG.3c0d3c27d5dec6fc76222177799e947f.JPGd94c50b1-4950-4548-a440-2944a21b1ff6.thumb.JPG.e820b87d1fd496f241213660048d7dfc.JPGa20c719d-af94-47ba-9aab-a2745fb21578.thumb.JPG.fa1e1b1768726ed635069273383f6a87.JPG2386713d-1ce3-4c19-afec-7413001ef19b.thumb.JPG.2f01faca1cf8bcd99e03ccecab14cfc1.JPG96190d85-7bd8-493c-be4a-b4323d0327bc.thumb.JPG.8733f3f2883fbec33a12385617aaeaf8.JPG3911d5fb-0ffb-4277-8a03-82fa009b3fda.thumb.JPG.913769d25727688c4a07600983e0ff3b.JPG232d8876-ce37-4254-9dcd-02364aebd58c.thumb.JPG.b7568ffac6bd5874895ce97869cd7b40.JPG140d4d9e-a321-4d54-a6e9-75e9706461d5.thumb.JPG.2a2601f611f524e8ebca57d445b0634c.JPG85bca0a8-d62f-4469-91ff-28f50bd0e4ed.thumb.JPG.16cb9a91155e2d8ba4c845f518073696.JPG83e8be02-3dbd-4677-b158-ebb7bcaae15c.thumb.JPG.89a46dc3d0d8c69587cb28980c9500a1.JPG041c59e3-836b-4a75-906c-4799b34c6d22.thumb.JPG.f3eb91992669c7400c1a6341871bc4d2.JPG4ce897a6-3b7d-478d-ad3a-49c59e5cbf01.thumb.JPG.cc8d56985ac91abe2bfbbce097733b41.JPG4b4aabc4-a24e-45ac-bb90-4ffa27a7a9de.thumb.JPG.c9939c266692482204ea03ebb615e4b4.JPG3a2f916f-dce3-4042-a97e-29bf651af30b.thumb.JPG.e59d0aac439e0eca9b1d72b581f3a1b6.JPG2b51a199-d189-419c-937c-ebab4f3a91f2.thumb.JPG.46e7ca383cfd1aaba7ac51950ce2e80a.JPG1db6edac-3b1c-45ec-8964-216d8deec83e.thumb.JPG.278ab103e0182a198adb5dd57c5a3691.JPG0a63e9a9-0289-4fab-992d-ee43108766d0.thumb.JPG.584cfd25e1bcfdf75d73b7115e4342f5.JPG

 

Link naar reactie

Voor mij zijn er een paar punten waar ik mijn bedenking bij heb , je haalt een hele scooter uit elkaar maar laat dan wel zijn poot zitten ? Volgens mij als ik goed zie zijn de boutjes mee gespoten tenzij ik mijn verkeerde bril op heb 

de kabelboom is ook blijven zitten tijdens het spuiten , is deze dan daarna vervangen ? 

Dat van de poot is een klassieker , en als ik naar een gerestaureerde Vespa kijk is dit het eerste punt waar ik op let en dan zie je dit zo vaak terug komen dat ze hem er niet onderuithalen , wat dus 30 min werk is bij zowel demontage als assemblage 

experts gaan u volgens mij nog meer kunnen vertellen 

grtz sidvespa 

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Da's nie gerestaureerd, de motor is er zelfs nie uit geweest!

Dien is gewoon 'overspoten'. Mooi overspoten, maar toch gewoon overspoten.

NIets gezandstraald

de kabels zijn er niet uit geweest

image.png.de7a1f0c73b43fd10281704d4b20a505.png

  • Bedankt 1
Link naar reactie

En oude kabels is het eerste wat je vervangt bij een restauratie. Alleen spuiten is geen restauratie. 

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Het resultaat oogt heel mooi daar niet van maar dit is geen restauratie. Voorvork en motor zijn er zelfs niet uitgeweest, ze hebben meer werk gehad met alles af te plakken dan dat ze het zouden demonteren. Wat met de binnenzijde van voor en achterspatbord, waarschijnlijk gedaan door een carrossier die niks kent van Vespa's, met andere woorden, opgelapt. 

  • Like 2
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Bedankt voor jullie bijdrage.

De verkoper wist mij te vertellen dat de Vespa gerestaureerd is geweest, maar dat ze zich vergist hebben met de kleur daarom hebben ze dit op deze manier gedaan destijds. 
 

nieuwe kleur is: piaggio Epoca 15028 (griggio azzurro met.) 

kan zijn verhaal kloppen? 
 

en wat denken jullie van de vraagprijs? 5500€? 
 

alvast bedankt voor de moeite! 
 

hieronder nog enkele foto’s en een video die ik in tussentijd ontvangen heb.

FDAB5A95-9388-48F3-8348-29119C481A54.jpeg

14256A16-8553-449E-B44F-0F7229F7CEC7.jpeg

4C5CFF61-1BD0-48E4-B903-A8AE2E42B049.jpeg

7CBCC5FA-F8CA-494C-B373-ABB32362B208.jpeg

B5408419-1C40-483D-85C9-C6500C025BAC.jpeg

56E0B358-AB9F-45D5-BF7F-E8AF2A114D00.jpeg

9EFF5E88-0960-4956-A418-709C2230A511.jpeg

1D82C8EA-D486-4605-A524-5268E6911EEC.jpeg

Link naar reactie

Het spuitwerk is wel erg netjes... Ik kocht mijn P200E op dezelfde manier... overgespoten maar verder niets gedaan. (1500 euro). 

Blokje heeft al eens een goede revisie gehad maar het oude oranje wat onder zwart èn aubergine zat kwam overal doorheen... vandaar nu de bodem eens goed aangepakt en de stukken achter het blok welke niet netjes meegespoten waren ga ik nu dus wel goed doen. Maar dit is een geheel ander type vespa... maar wel op dezelfde manier opgelapt.

IQlXvMV.jpg

dat alles niet origineel is zal me biet wezen... ik maak er mijn ding van... en zorg dat alles goed beschermd in de lak zit. 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Er is iets wat ik niet snap. Denk dat de voorkant misschien wel uit mekaar is geweest op een moment.

Op sommige foto's zie je dat het stuur is afgeschuurd. Maar als er gespoten wordt (in een grijze kleur), dan is het afgeplakt. En daarna is het opeens blauw.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
8 minuten geleden, DD_ves zei:

Er is iets wat ik niet snap. Denk dat de voorkant misschien wel uit mekaar is geweest op een moment.

Op sommige foto's zie je dat het stuur is afgeschuurd. Maar als er gespoten wordt (in een grijze kleur), dan is het afgeplakt. En daarna is het opeens blauw.

 

Hallo DD_ves

het is idd niet helemaal duidelijk. De Vespa zou gerestaureerd zijn geweest en dan Blauw gespoten zijn. 
 

gezien dit niet de originele kleur was hebben ze die afgeschuurd en dan blauwgrijs gespoten. 

de eerste foto’s zijn met de originele kleur (blauwgrijs)

de onderste foto’s in de verkeerde kleur. 

ik ben zelf geen kenner maar wil mij zo een mooie Vespa aanschaffen. Gezien ik geen kat in een zak wil kopen zet ik dit even op dit forum. 
alvast bedankt! Groeten

c. 

Link naar reactie

Gewoon gaan kijken en in het echt bekijken... zijn de boutjes mee gespoten, kijk achter het blok met een zaklamp of de boel daar gespoten is (en niet zoals bij mij daar net niet, en vraag waarom de kabels niet zijn meegenomen? Die slijten en bij een beetje normaal gebruik vervang je die na een paar jaar en dus al helemaal bij zo'n opknapbeurt. Kijk ook aan de binnenkant van het frame (even er onder gaan liggen) om te kijken hoe de binnenkant er aan toe is. Is deze schoon en droog en strak in de lak of een geheel andere afgesleten kleur zonder protectie?

De mijne was dus nog oranje en blank staal aan de binnenkant... jammer dat het nu niet origineel meer is maar de boel is nu in ieder geval beschermd (wat oranje is op de foto wordt dus nog gespoten wel in de framekleur maar dat was voor wat nu zwart is niet nodig)

nyzKV29.jpg

aangepast door pdvd
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Beetje vreemd verhaal. Dus éérst helemaal gedemonteerd, alles incl. motor en vork technisch gerestoreerd én gereviseerd, herspoten, weer gemonteerd (duurt een paar weken/maanden) om dan in een haastje de boel kort door de bocht in een ander kleurtje te zetten? Gho... zal wel zeker he?  :)

De foto's tonen een Italiaanse nummerplaat. De restoratie is wellicht niet van gisteren. Ik zou me daarom niet al te veel op de fotootjes focussen en de Vespa in real life gaan bekijken. Staat hij je aan: VB1T is een vrij zeldzaam model; met correcte papieren en chassisnummers ga je ze in deze staat niet gauw goedkoper vinden. Niemand kan door een carter heen kijken. Als je zo'n oudje koopt moet je je bewust zijn van potentiële extra kosten/onderhoud/eventueel zelfs motorrevisie of -vervanging.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
21 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Beetje vreemd verhaal. Dus éérst helemaal gedemonteerd, alles incl. motor en vork technisch gerestoreerd én gereviseerd, herspoten, weer gemonteerd (duurt een paar weken/maanden) om dan in een haastje de boel kort door de bocht in een ander kleurtje te zetten? Gho... zal wel zeker he?  :)

De foto's tonen een Italiaanse nummerplaat. De restoratie is wellicht niet van gisteren. Ik zou me daarom niet al te veel op de fotootjes focussen en de Vespa in real life gaan bekijken. Staat hij je aan: VB1T is een vrij zeldzaam model; met correcte papieren en chassisnummers ga je ze in deze staat niet gauw goedkoper vinden. Niemand kan door een carter heen kijken. Als je zo'n oudje koopt moet je je bewust zijn van potentiële extra kosten/onderhoud/eventueel zelfs motorrevisie of -vervanging.

Ja klopt Frederik9111. 

ik vermoed dat hij ooit deze gerestaureerde Vespa heeft aangekocht en dat hij zelf nadien de kleur heeft willen aanpassen zonder alles terug uit elkaar te halen. Dit is wat ik denk. Maar heb het alvast gevraagd. 
 

ik vind dit een heel mooi model en zou graag een Vb1t en aanschaffen. Ze staat in Italië en ben me bewust dat er altijd verassingen kunnen opduiken met dit soort oude modellen.

Echter wil ik zoveel als mogelijk uitsluiten. 
 

alvast bedankt voor uw reactie 
 

Link naar reactie

De Vespa staat in Italië , niet bij de deur dus , en dan blijf ik het nog steeds raar vinden dat hij als hij toch zo goed is daar niet verkocht geraakt , 

maar dat heb ik in je andere topic al eens mee gegeven 

grtz sidvespa

  • Bedankt 1
Link naar reactie
4 minuten geleden, sidvespa zei:

De Vespa staat in Italië , niet bij de deur dus , en dan blijf ik het nog steeds raar vinden dat hij als hij toch zo goed is daar niet verkocht geraakt , 

maar dat heb ik in je andere topic al eens mee gegeven 

grtz sidvespa

Klopt, ik apprecieer ook je input. 

maar ik ben op zoek naar dit soort Vespa  en kan dichtbij huis niet meteen mijn gading vinden.

er is niet heel veel op de markt voor wat betreft dit soort types. 

ze staat idd in Italië, wat het aankoopproces niet vergemakkelijkt.

alvast bedankt en groeten 

calabrese

Link naar reactie

Calabrese versta me niet verkeerd , ik ben zelf al 800 km en meer gereden om een Vespa op te pikken , ben naar meetings geweest in binnen en buitenland ,

het gaat er mij vooral over dat je niet van een grote droom wolk af valt ,als blijkt dat de Vespa als je daar staat niet is wat hij op foto is of zelfs nog erger er geen Vespa meer is omdat hij reeds verkocht is , en al zeker niet beginnen met voorschotten te betalen omdat ze hem zeker voor u bij houden ,

 

ik heb ook even wat opzoek werk vericht en heb een paar VB1t in Italië te koop aangeboden gevonden van 4,500 tot 8000 euro  , daarom lijkt het mij raar dat deze in Italië nog steeds te koop staat voor 5500 euro , waar ze echt hun internationale trots terug naar en in hun land willen houden 

grtz sidvespa 

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Zoek ook eens naar Vespa 150 gl misa , ( eerste serie ) is zelfde model enkel al op 10" wielen (wat een betere wegligging geeft )  , is ook niet zo veel te vinden maar ze zijn er wel , is gebouwd in Brussel onder licentie en verkocht in België ,Nederland en Congo 

grtz sidvespa 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
23 uur geleden, sidvespa zei:

Calabrese versta me niet verkeerd , ik ben zelf al 800 km en meer gereden om een Vespa op te pikken , ben naar meetings geweest in binnen en buitenland ,

het gaat er mij vooral over dat je niet van een grote droom wolk af valt ,als blijkt dat de Vespa als je daar staat niet is wat hij op foto is of zelfs nog erger er geen Vespa meer is omdat hij reeds verkocht is , en al zeker niet beginnen met voorschotten te betalen omdat ze hem zeker voor u bij houden ,

 

ik heb ook even wat opzoek werk vericht en heb een paar VB1t in Italië te koop aangeboden gevonden van 4,500 tot 8000 euro  , daarom lijkt het mij raar dat deze in Italië nog steeds te koop staat voor 5500 euro , waar ze echt hun internationale trots terug naar en in hun land willen houden 

grtz sidvespa 

Bedankt, ik snap u volkomen.

ik heb zelf Italiaanse roots dus qua communicatie en onderhandeling is het niet moeilijk om te zoeken in Italië. 
mijn probleem is mijn Vespakennis. 
 

Ik zou daarom ook graag een “Italiaanse” Vespa willen. en een Vb1t is één van mijn favorieten. 
 

De verkoper heeft me ondertussen ook een foto gestuurd van voor dat de eerste foutieve kleur erop ging. 
 

alvast bedankt voor uw input! 

201E184D-BB0F-4EAD-BC40-73A4C0B05585.jpeg

ABBF0E1D-EAAF-4439-AA76-2BCEFDE9B7B1.jpeg

Link naar reactie
23 uur geleden, Sjoerdo zei:

ik heb een vergelijkbaar model Motovespa te koop. Volledig gerestaureerd door AJ (bekend op dit forum) en de motor laten afbouwen en afstellen door Maskes.

staat een stuk dichterbij in Nederland :)

bedankt voor uw voorstellen. Maar in wil graag een “Italiaans exemplaar”. Heb lang getwijfeld als ik toch geen acma, misa, motovespa zou aanschaffen. Maar ik heb de knoop doorgehakt en wil ,voorlopig, toch nog even verder zoeken naar een Vb1t, vl1t ed

Alsnog bedankt voor uw feedback en reactie. 
groeten

calabrese
 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...