Peelke Geplaatst: 29 oktober 2020 Delen Geplaatst: 29 oktober 2020 (aangepast) Ik ga nog eens aan een restauratieke van een ET3 beginnen, denk ik, nu de theaters toch weer dicht zijn... Alleen het carrosseriewerk ga ik uitbesteden. (Redelijk standaard: uitblutsen, kleine reparatie vloerbord en herspuiten.) Iemand goeie, recente tips voor de ruime regio Antwerpen? Mag hieronder of via PM. Thx! p.s. Scootermarket bij Danny in Koningshooikt is toch gesloten he? 29 oktober 2020 aangepast door Peelke Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 29 oktober 2020 Delen Geplaatst: 29 oktober 2020 MotoPeinture bij Matthias Van Brussel in Overmere -> www.facebook.com/motopeinture en www.motopeinture.be. Heb er zelf en een paar kameraden ook al enkele projectjes achtergelaten. Niet de goedkoopste maar meesterlijk pietje-just-plamuur&spuitwerk. (Niet in 't Stad, op de boerenstebuitenste parking; klein half uurke vanaf het center of the universe! ) 1 Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 29 oktober 2020 Delen Geplaatst: 29 oktober 2020 is ze zo begaaid dat ze herspoten moet worden ? Zej is maar 1 keer orgineel... 1 Link naar reactie
Peelke Geplaatst: 31 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2020 On 10/29/2020 at 5:36 PM, Adrian said: is ze zo begaaid dat ze herspoten moet worden ? Zej is maar 1 keer orgineel... Ze is al een paar keer half z’n gat bijgewerkt en dus niet meer in originele toestand, vandaar de overhaul. Een bekke Melania Trump zeg maar. In het andere geval ben ik ook fan van het zo te laten / arrested decay. Elk project heeft zo z’n eigen aanpak. @Frederik9111Merci voor de tip! Ik koop een kaart van de buitenparking en plan de safari 🤪 1 Link naar reactie
Peelke Geplaatst: 11 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2020 ... maar 't was blijkbaar wel nog de originele verf . Jammer, maar ze moet echt herspoten worden (beetje oude ongevalschade). Ik zal het kartonneke terugplakken, @Adrian Zelfs nog een stickertje met het serienummer erop! Dat zat al die tijd verborgen onder een handschoenkastje. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 11 november 2020 Delen Geplaatst: 11 november 2020 En laten " oplappen " , zoveel mogelijk de o- Lack behouden ? De juiste kleur laten bepalen en enkel slechte stukken spuiten . Oude delen wat polijsten en mits goed gedaan is het terug een topper Link naar reactie
Peelke Geplaatst: 12 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2020 18 hours ago, Adrian said: En laten " oplappen " , zoveel mogelijk de o- Lack behouden ? De juiste kleur laten bepalen en enkel slechte stukken spuiten . Oude delen wat polijsten en mits goed gedaan is het terug een topper Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat gaat hier niet werken, denk ik. Er is geen mooie, egale patine in de blutsen en krassen, eerder heel oude accidentschade, frommels in de bodemplaat en putkes opgevuld met hammerite en roestomvormer en stickers overspoten met spraycan. De originele lack is alleen langs de binnenkant van het frame nog mooi (en achter het handschoenkastje...). Teveel kleine stukskes + bodemplaat om te doen. Het resultaat zou sowieso een "half-zijn-gat" factor krijgen. Of een meesterwerk van Piet Mondriaan In 't echt ziet het er lelijker uit. Motorgewijs ga ik wel alles origineel houden. Op de pistonringen, koppelplaten en schakelkruis na misschien Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 12 november 2020 Delen Geplaatst: 12 november 2020 Alle plamuur eraf schuren, de rest mooi mat zetten, zoutzuur erop, een weekje buiten laten staan en 3 lage matte vernis erop in het spuitcabine. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 12 november 2020 Delen Geplaatst: 12 november 2020 Ja.. maar die vloer die ziet er wel gehavend uit.. Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 13 november 2020 Delen Geplaatst: 13 november 2020 18 uur geleden, DD_ves zei: Ja.. maar die vloer die ziet er wel gehavend uit.. De mijne ook 🙂 . 2 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 13 november 2020 Delen Geplaatst: 13 november 2020 Op 11/11/2020 om 17:54, Peelke zei: ... maar 't was blijkbaar wel nog de originele verf . Jammer, maar ze moet echt herspoten worden (beetje oude ongevalschade). Ik zal het kartonneke terugplakken, @Adrian Zelfs nog een stickertje met het serienummer erop! Dat zat al die tijd verborgen onder een handschoenkastje. Allez jong?! Nun "Blu marina" O'lack ET3! Daar kunde in Italialand gemakkelijk een nier, de jongste dochter van de burgemeester, een leeg bergdorp,... voor kopen! ☝️😲 1 Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 13 november 2020 Delen Geplaatst: 13 november 2020 Als je 'm gewoon goed in de originele kleur lak maakt ook zeker gaaf. Dat o'lack gebeuren waar sommigen zo om jammeren... en vervolgens het gehele blok vervangen hebben... Lekker van maken wat je zelf wil. Mmaar dat blauw is wel een erg mooie kleur, ook zeker een gave optie voor de Primavera waar ik Spanje nog aan bezig ben... (maar wat door corona dus echt stil ligt) Link naar reactie
Peelke Geplaatst: 14 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2020 On 11/13/2020 at 12:54 PM, Frederik9111 said: Allez jong?! Nun "Blu marina" O'lack ET3! Daar kunde in Italialand gemakkelijk een nier, de jongste dochter van de burgemeester, een leeg bergdorp,... voor kopen! ☝️😲 Hehe -> O'lack + "Fiat Blu" spray can over de stickers en blauwe hammerite over de blutsen he Maar inderdaad, tegenwoordig kosten ze een duit. Al gaat ze nooit meer weg; het was mijn allereerste Vespa/tweewieler ooit. Twintig jaar geleden met mijn laatste spaarcenten gekocht als Erasmusstudent in Siena. Voor 325 euro. (Wettenog, dienen tijd?) Er zijn teveel dingen die hersteld moeten worden van een oud ongevalleke (vloer, beenschild, bil ...), anders was ik volledig mee met haar zo te laten. Ze wordt wel volledig terug in origineelstaat gezet, incl de originele lak. Zelfde blokske ook, geen tuning. Ik hoop haar uiteindelijk te restaureren als in deze foto (niet van mij) -> De enige "mod" die ik laat is het handschoenenvakje achter het beenschild. Zo heb ik haar toen ook gekocht. Al ben ik niet zeker of dit een smallframe bak was. Maar ik wil het wel op een andere manier bevestigen dan de vorige zot die gewoon los door het beenschild boorde. Iemand suggesties? Bovenste gat van reservewielhouder + extra draad boren in de centrale steunbalk en dan met beugels werken? Maar dat lijkt me niet stevig. Of in plaats van de gaten vier bouten lassen op de binnenkant van het beenschild, zoals een brits forum suggereerde? 3 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 14 november 2020 Delen Geplaatst: 14 november 2020 49 minutes ago, Peelke said: Hehe -> O'lack + "Fiat Blu" spray can over de stickers en blauwe hammerite over de blutsen he Maar inderdaad, tegenwoordig kosten ze een duit. Al gaat ze nooit meer weg; het was mijn allereerste Vespa/tweewieler ooit. Twintig jaar geleden met mijn laatste spaarcenten gekocht als Erasmusstudent in Siena. Voor 325 euro. (Wettenog, dienen tijd?) Er zijn teveel dingen die hersteld moeten worden van een oud ongevalleke (vloer, beenschild, bil ...), anders was ik volledig mee met haar zo te laten. Ze wordt wel volledig terug in origineelstaat gezet, incl de originele lak. Zelfde blokske ook, geen tuning. Ik hoop haar uiteindelijk te restaureren als in deze foto (niet van mij) -> De enige "mod" die ik laat is het handschoenenvakje achter het beenschild. Zo heb ik haar toen ook gekocht. Al ben ik niet zeker of dit een smallframe bak was. Maar ik wil het wel op een andere manier bevestigen dan de vorige zot die gewoon los door het beenschild boorde. Iemand suggesties? Bovenste gat van reservewielhouder + extra draad boren in de centrale steunbalk en dan met beugels werken? Maar dat lijkt me niet stevig. Of in plaats van de gaten vier bouten lassen op de binnenkant van het beenschild, zoals een brits forum suggereerde? Dit is Vera dus? 😍 Wel een goei idee, die boutjes lassen 👍 Link naar reactie
dave Geplaatst: 15 november 2020 Delen Geplaatst: 15 november 2020 18 uur geleden, Peelke zei: Twintig jaar geleden met mijn laatste spaarcenten gekocht als Erasmusstudent in Siena. Voor 325 euro. (Wettenog, dienen tijd?) Ik weet nog dat gij erna in de vespashop zijt langsgekomen en ik u toen al niet kon helpen met uw ouw kweddelen 2 Link naar reactie
Peelke Geplaatst: 15 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2020 19 hours ago, DD_ves said: Dit is Vera dus? 😍 Wel een goei idee, die boutjes lassen 👍 The one and only! 2 Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 15 november 2020 Delen Geplaatst: 15 november 2020 21 uur geleden, Peelke zei: Hehe -> O'lack + "Fiat Blu" spray can over de stickers en blauwe hammerite over de blutsen he Maar inderdaad, tegenwoordig kosten ze een duit. Al gaat ze nooit meer weg; het was mijn allereerste Vespa/tweewieler ooit. Twintig jaar geleden met mijn laatste spaarcenten gekocht als Erasmusstudent in Siena. Voor 325 euro. (Wettenog, dienen tijd?) Er zijn teveel dingen die hersteld moeten worden van een oud ongevalleke (vloer, beenschild, bil ...), anders was ik volledig mee met haar zo te laten. Ze wordt wel volledig terug in origineelstaat gezet, incl de originele lak. Zelfde blokske ook, geen tuning. Ik hoop haar uiteindelijk te restaureren als in deze foto (niet van mij) -> De enige "mod" die ik laat is het handschoenenvakje achter het beenschild. Zo heb ik haar toen ook gekocht. Al ben ik niet zeker of dit een smallframe bak was. Maar ik wil het wel op een andere manier bevestigen dan de vorige zot die gewoon los door het beenschild boorde. Iemand suggesties? Bovenste gat van reservewielhouder + extra draad boren in de centrale steunbalk en dan met beugels werken? Maar dat lijkt me niet stevig. Of in plaats van de gaten vier bouten lassen op de binnenkant van het beenschild, zoals een brits forum suggereerde? Is een smallframe bakkie, kon als optie standaard gekocht worden. Er bestaat een beugelsetje voor montage; Linkje. voor plaatmateriaal zeker la vespa due checken, prijs kwaliteit 10x beter dan de duitse winkels; Linkje 2. 2 Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 16 november 2020 Delen Geplaatst: 16 november 2020 18 uur geleden, Peelke zei: The one and only! Komt er als ze af is ook nog een boek over je avonturen met haar? 1 Link naar reactie
Peelke Geplaatst: 16 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2020 4 hours ago, pdvd said: Komt er als ze af is ook nog een boek over je avonturen met haar? Eerstvolgende boek is "Nordkapp Stories", een fotoboek met een reeks verhalen van mensen die met "een speciaal voertuig" naar de Noordkaap zijn gereisd. (Daar zit naast een corbillard en een step uiteraard ne zot bij op ne Vespa ) Komt deze lente uit! 1 Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 17 november 2020 Delen Geplaatst: 17 november 2020 18 uur geleden, Peelke zei: Eerstvolgende boek is "Nordkapp Stories", een fotoboek met een reeks verhalen van mensen die met "een speciaal voertuig" naar de Noordkaap zijn gereisd. (Daar zit naast een corbillard en een step uiteraard ne zot bij op ne Vespa ) Komt deze lente uit! De zomer of winterreizigers? Oud buurman van me is anderhalf jaar terug met zijn span in hartje winter die kant uitgereden. Link naar reactie
Peelke Geplaatst: 18 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2020 16 hours ago, pdvd said: De zomer of winterreizigers? Oud buurman van me is anderhalf jaar terug met zijn span in hartje winter die kant uitgereden. Zomer (voor mezelf ) Onder andere deze Litouwse zot die die winter terugkeerde op zijne Vespa en het laatste stuk Tornio (Finland) - Nordkapp reed op spijkerbanden bij -27° : 780km ijsweg in 24u. Yep, totally bonkers. Vorige zomer kwam ik hem tegen bij zijn eerste poging. https://www.15min.lt/pasaulis-kiseneje/naujiena/kelioniu-istorijos/beprotiska-para-19-c-saltyje-vygintas-su-vespa-vidurziemi-nuvaziavo-iki-nordkapo-639-1272650 vertaling: https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&pto=aue&rurl=translate.google.com&sl=auto&sp=nmt4&tl=en&u=https://www.15min.lt/pasaulis-kiseneje/naujiena/kelioniu-istorijos/beprotiska-para-19-c-saltyje-vygintas-su-vespa-vidurziemi-nuvaziavo-iki-nordkapo-639-1272650&usg=ALkJrhg4z8wmHLWLjRaGbkcMaz8BPR4whA 2 Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 18 november 2020 Delen Geplaatst: 18 november 2020 (aangepast) 7 uur geleden, Peelke zei: Zomer (voor mezelf ) Onder andere deze Litouwse zot die die winter terugkeerde op zijne Vespa en het laatste stuk Tornio (Finland) - Nordkapp reed op spijkerbanden bij -27° : 780km ijsweg in 24u. Yep, totally bonkers. Vorige zomer kwam ik hem tegen bij zijn eerste poging. https://www.15min.lt/pasaulis-kiseneje/naujiena/kelioniu-istorijos/beprotiska-para-19-c-saltyje-vygintas-su-vespa-vidurziemi-nuvaziavo-iki-nordkapo-639-1272650 vertaling: https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&pto=aue&rurl=translate.google.com&sl=auto&sp=nmt4&tl=en&u=https://www.15min.lt/pasaulis-kiseneje/naujiena/kelioniu-istorijos/beprotiska-para-19-c-saltyje-vygintas-su-vespa-vidurziemi-nuvaziavo-iki-nordkapo-639-1272650&usg=ALkJrhg4z8wmHLWLjRaGbkcMaz8BPR4whA Sneeuwrijden is leuk... maar niet te vaak (en 780 km is wel erg lang) Niet op de Vespa maar het was zeker een gave trip (Val Thorens in januari 2012) 18 november 2020 aangepast door pdvd 2 Link naar reactie
Peelke Geplaatst: 6 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2021 even deze totaal uit de klauw gelopen zombiepost reviven. (Al is ie wel actueel met de sneeuwfoto van @pdvd @Frederik9111 Motopeinture ziet er idd piekfijn werk uit, maar ik probeer al een jaar tevergeefs binnen te raken. Zijn agenda zit ramvol, denk ik. Dus bij deze nog eens: Iemand suggesties voor een goeie carrossier regio (ruim)-Antwerpen? Liefst met wat Vespa-ervaring. Thx! 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen