Jump to content
Vespaforum.be

Pk 50 rijdt vanzelf.


Recommended Posts

De pk 50 is mooi getimed. tijdens het rijden loop ik alleen tegen een probleem aan. Hoog in de toeren valt hij niet meer terug. De vespa lijkt dan op een soort cruisecontrol te rijden. Dit doet hij bij elke versnelling nadat hij hoog in de toeren is geweest. Flink remmen en ineens valt hij dan weer terug in de toeren. Alsof je daarna weer zelf controle hebt.

duidt dit op valse lucht ergens?

De setup momenteel een 16.16 carburateur, 16mm inlaat spruitstuk, 57.5 malossi cilinder ( volgens mij een 105cc),leovince uitlaat, standaard luchtfilter, race krukas( merk weet ik niet meer) volle wangen. 
 

Iemand een idee wat dit kan zijn. Het vilt in aanwezig bij het inlaatspruitstuk.

Link to post

Zal toch een probleem zijn van valse lucht of te weinig brandstof.  Heb je de sproeiers aangepast met die Pinasco 75 cc? 

Groetjes, nero. 

Link to post
9 uur geleden, nero zei:

Zal toch een probleem zijn van valse lucht of te weinig brandstof.  Heb je de sproeiers aangepast met die Pinasco 75 cc? 

Groetjes, nero. 

Er zit geen pinasco op. Een malossi 105cc dacht ik. Sproeier 68 momenteel. Maar bij een grotere sproeier bleef de bougie ontzettend zwart. Advies vanuit Malossi was sproeier 77. Alleen lijkt hij dan te verzuipen. 
 

standaard luchtfilter dat kan wel gewoon?

Link to post

Een malossi 105cc dacht ik.... 

ik zou eerst even bevestiging zoeken ivm je cilinder

Ter referentie, 

Standaard 75 Cc kit zit je met sproeiers van rond de 74. 

68 lijkt me echt  klein voor een 105 . 

 

 

 

Gr

  • Haha 1
Link to post

Range hoofd Sproeier voor 102cc-112cc is 72-78, Ralentie 45-48 icm 16.16. Lucht op 1,5-2 toeren uit. Standaardfilter is geen probleem.

Zoals Adrian zegt; gissen is missen.

Bougie moet je nakijken na goed 20min warmrijden en dan volgas te geven voor toch ettelijke 100'en meters. Anders is zo een plugchop niet betrouwbaar. En al zeker niet voor je hoofdsproeier. (Let wel op; als je dat met die 68 doet, haal je volgens mij die meters volgas niet zonder warmloper/vastloper..). De vettige bougie komt eerder van een iets te grote ralentiesproeier volgens mij.

 

Link to post
33 minuten geleden, Frissenappel zei:

Range hoofd Sproeier voor 102cc-112cc is 72-78, Ralentie 45-48 icm 16.16. Lucht op 1,5-2 toeren uit. Standaardfilter is geen probleem.

Zoals Adrian zegt; gissen is missen.

Bougie moet je nakijken na goed 20min warmrijden en dan volgas te geven voor toch ettelijke 100'en meters. Anders is zo een plugchop niet betrouwbaar. En al zeker niet voor je hoofdsproeier. (Let wel op; als je dat met die 68 doet, haal je volgens mij die meters volgas niet zonder warmloper/vastloper..). De vettige bougie komt eerder van een iets te grote ralentiesproeier volgens mij.

 

Bedankt! Ik ga er mee aan de slag! Kijken of ik de goede sproeier heb liggen. 

Link to post

is te rijk  , maar wel veilig zo :)

ik zou nu systematisch kleiner gaan , maar hem tijdens rodage wel iets te rijk houden 

 

Link to post
Posted (edited)
1 uur geleden, Adrian zei:

is te rijk  , maar wel veilig zo :)

ik zou nu systematisch kleiner gaan , maar hem tijdens rodage wel iets te rijk houden 

 

Hij mag overall dus nog iets bruiner zijn?  Ik merk wel dat het starten met een standaard luchtfilter heel lastig is ondanks de extra gaten. 

Edited by Giel91
Link to post

Stop er ookeens een nieuwe bougie in. Deze is helemaal opgevreten. Dat kleine puntje, zo hoort hij niet te zijn. 

Link to post
Op 2/9/2020 om 09:17, Daan zei:

Stop er ook eens een nieuwe bougie in. Deze is helemaal opgevreten. Dat kleine puntje, zo hoort hij niet te zijn. 

Weet je dat wel zeker? Ik denk dat dit zo'n iridium bougie is en die hebben een bijzonder gevormde elektrode. 

Link to post
Op 23/8/2020 om 10:16, Frissenappel zei:

Range hoofd Sproeier voor 102cc-112cc is 72-78, Ralentie 45-48 icm 16.16. Lucht op 1,5-2 toeren uit. Standaardfilter is geen probleem.

Zoals Adrian zegt; gissen is missen.

Bougie moet je nakijken na goed 20min warmrijden en dan volgas te geven voor toch ettelijke 100'en meters. Anders is zo een plugchop niet betrouwbaar. En al zeker niet voor je hoofdsproeier. (Let wel op; als je dat met die 68 doet, haal je volgens mij die meters volgas niet zonder warmloper/vastloper..). De vettige bougie komt eerder van een iets te grote ralentiesproeier volgens mij.

 

Ik merk dat het starten met standaard luchtfilter niet gaat. Dan verzuipt hij meteen. Te weinig lucht. Uit de luchtinlaat komt ook heel veel benzine gespoten. iemand tips ? Heb momenteel sproeier 78 en de stelschroef 1,5 slag uit. Wat kan ik nog meer doen ?

Edited by Giel91
Link to post

 

Uit de luchtinlaat komt ook heel veel benzine gespoten

inlaatvlak versleten of beschadigd , check met voelermaat (  0.5 moet passen 0.10 niet (  of visueel mischien ook al te zien.

 

Edited by Adrian
Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...