Jump to content
Vespaforum.be

Giel91

Members
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Giel91

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk50 xl

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Arnhem
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hallo medestrijders, mijn pk 50 blok is inmiddels gereviseerd. Alle lagers zijn nieuw, nieuwe krukas, koppelingsplaten, nieuwe rubbers en keringen. Gelukkig was al het andere nog goed. Nu zitten de Carterdelen weer tegen elkaar. Elke bout moet op een bepaald moment worden vastgedraaid. Wie heeft hier ervaring mee? ik heb een schema gevonden alleen de vertaling omslag naar het blok kan ik niet maken. Kan iemand mij verder helpen? Muttern Gehäusehälften 13 - 15 Nm [4] [3] Schraube zur Befestigung d. Ankerplatte 3 - 5 Nm [4] [3] Schrauben zur Befestigung d. Kickstarters 23 - 26 Nm [4] [3] Mutter zur Befestigung d. Primärzahnrads 50 - 55 Nm [4] [3] Mutter zur Befestigung d. Kupplung 40 - 45 Nm [4] [3] Mutter zur Befestigung Rotor m. Lüfter 45 - 50 Nm [4] [3] Mutter zur Befestigung Ansaugstutzen u. Auspuffkrümmer an Zylinder 8 - 10 Nm [4] [3] Schraube zur Befestigung des Kupplungsdeckels (PK 50) 8 - 10 Nm [4] [3] Schraube zur Befestigung des Kupplungsdeckels (PK 80, PK 125) 9 - 10 Nm [4] [3] Mutter zur Befestigung d. Bremsschilds 17 - 22 Nm [4] Bolzen zur Befestigung des Auspuffes an der Motorschwinge 18 - 20 Nm [3] Pick Up Befestigungsschraube 2 – 2,5 Nm [3]
  2. Ik zal het een en ander moeten aanpassen ivm schade die de vorige eigenaar heeft achter gelaten. Ik heb er dus nog niet mee gereden.
  3. Teveel spanning zorgt er dus voor dat hij open staat daar had ik ook last van.
  4. Ik heb ook op jou andere bericht gereageerd. Maar hij schiet te hoog in de toeren. Dat had ik ook. Lag aan gas kabel. Ik zie dat die van jou ook op spanning staat. Zorg er voor dat die ontspannen staat. Waarschijnlijk staat je gas vol open.
  5. Sproeier 70, carb 16.12 volgens mij, stelschroef 1,5 slag uit. Geen uitslag op de schroef van de gaskabel. Loopt die van jou te hoog ? sproeier 68 zou ook goed moeten werken. Mijn probleem zit in de benzinekraan. De vorige eigenaar is een echte beun geweest die het schroefdraad naar de klote heeft geholpen. Het ritje was van korte duur. Moet zeggen dat het wel een verschil was van dag of nacht. Hij trekt nu heerlijk snel op.
  6. Opgelost start onderbreken op de rem en kabel op bobine zat niet goed
  7. Hallo, Mijn pk 50 automaat Elestart heeft een upgrade gekregen. Nieuwe cilinder erop , alles weer terug aangesloten en starten maar. Nou nee... hij vonkt nu niet meer. Ik zie iets over het hoofd. Dit is mijn eerste automaat Elestart. Als ik wil testen of hij vonkt (bougie eruit tegen het Carter houden en starten) gebeurt er dus niks meer. Heel gek want hij liep echt als een tiet. Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
  8. Bij het installeren van een nieuwe cilinder. Moest de pijl nou naar de in of de uitlaat wijzen?
  9. 16x14 is de maat die standaard is toch voor de pk 50 automaat? Ik heb geen ervaring met variorollen. Kan je ook zwaardere erin leggen of te grote rollen kleiner laten draaien? Er zijn zoveel rollen op de markt en wat verschillende rollen testen kan dat veel kwaad doen?
  10. Ik heb het een en ander al gelezen in andere topics over variorollen voor de pk50 automaat. Op eBay worden de originelen verkocht voor een hoop geld. Hebben mensen al resultaten met alternatieve variorollen? Welke kan ik gebruiken als alternatief. Wat is een goede vervanger, waar heb jij goede ervaring mee?
  11. Giel91

    Krukas.

    Dus vervangen is niet perse nodig ? Hoe test ik zelf of een krukas goed is?
  12. Giel91

    Krukas.

    Bedankt Niels. Heb je nog suggesties voor een krukas?
  13. Giel91

    Krukas.

    Misschien een vraag naar de bekende weg. Maar voordat ik iets doe wat veel tijd kost en het misschien toch niet nodig is vraag ik even naar jullie mening. Ik ben een Vespa pk50xl aan het restaureren. Voor mij de eerst pk50 die ik restaureer. Erg leuk om te doen. Tijdens het demonteren van de cilinder zag ik dat het blok een flinke vastloper heeft gehad. De cilinder wordt vervangen voor een dikke van Malossi. Even de krukas controleren minimale speling van links naar recht en ligt krassen op de buitenkant van een wang. In de Carter zag ik ook wat tekeningen. Als je met je nagel erover heen krast blijf je er niet in hangen. Moet ik de krukas nu toch vervangen?
  14. Bedankt voor deze tip. Ik ga het even opzoeken!
×
×
  • Create New...