Jump to content
Vespaforum.be

Giel91

Members
  • Posts

    92
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk50 xl

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Arnhem
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Giel91's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

5

Reputation

  1. @Thompje en @Pilaf bedankt voor alle input! Laat maar weten wat jouw uitslag is @Thompje. Ik moet er even goed voor zitten. Zit helaas midden in een verhuizing dus hoop dat ik het snel kan oppakken! Ik hou jullie op de hoogte nogmaals mijn dank is groot na alle info!
  2. @Pilaf Nee heb geen reserve carburateur liggen helaas. Hoe kan je de kwaliteit van de vonk het beste controleren? Net een poging gedaan om een stukje. Dat gaat echt met horten en stoten. Niet goed. Hoe kan ik de compressie controleren? Compressiemeter zeker? Bedankt voor het huiswerk! Ik ga er mee aan de slag.
  3. @PilafJa dat hij verzuipt weet ik zeker de bougie is kletsnat als je die bekijkt nadat hij gelopen heeft. Luchtfilter eraf en nog steeds geen verandering. Blijft horten en stoten.
  4. Nou ik dacht dus dat het aan de ontsteking lag. Maar na een nieuw cdi en pickup geen verandering. Zit het dan toch in de toevoer van brandstof? Ik weet eigenlijk niet zo goed waar het aan ligt. staat op 21 graden voor 0 afgesteld. Met 1x kicken loopt het blokje direct, maar rijden is niet mogelijk. Valt uit tijdens het stationair lopen en als het blok warm is en daarna uit valt dan krijg ik de vespa moeilijk gestart. 64424505889__506AD372-D037-4421-9080-9B7E53EC0D3B.MOV
  5. @Daanpick-up heb ik vervangen, cdi nog niet. Er is weer een nieuwe pickup onderweg met een nieuwe cdi. Ik krijg de pk50 moeilijk gestart. ( moet veel gang maken anders gaat hij niet aan) en dan bij te lage toeren valt hij uit. Vonk lijkt niet sterk genoeg. Haperen bij hoge toeren
  6. Hallo Ed, wat zijn de symptomen van een kapotte bobine? Ik heb het idee dat een van mijn vespa’s de bobine slecht is. Haperen bij hoge toeren en kan niet stationair blijven draaien. Dan verzuipt hij.
  7. Welke spoeiermaat bij een 16/10 carb?
  8. Ja je hebt gelijk! Maar goed dit is niet mijn vespa. Deze heeft niet veel te besteden vandaar de keuze. Ja 75cc excuus voor de typfout Ja klopt. Maar deze moet echt op een pk 50 passen.
  9. Maar dat is gek. Dan is vanuit de fabriek de verkeerde cilinderkop in de doos gestopt dat lijkt mij heel vreemd. ik denk dat ik de cilinderkop die ik nog had liggen ga gebruiken. Deze kwam van een 70cc cilinder af maar hoort niet er niet origineel bij.
  10. De grijze rand op de zuiger is het deel wat als eerste de kop raakt. Met een tinnen draad op 4 plekken dan word hij bij de peil en rechts (op 3 uur) geplet. Totaal niet evenredig. Is dat normaal of moet ik mij zorgen maken.
  11. Google weet een hoop. Mij is duidelijk wat de squish is. Ik zal deze waarde gaan meten. Enig idee wat de waarde moet zijn ?
  12. Kan je dit nader uitleggen? Heb ik niet gedaan.
  13. Nee originele terug gezet. Het gaat om 2 mm ofzo. Hij kan de slag afmaken maar je hoort de tik. 1 extra aluminium pakking en andere 70cc kop geen last meer van. Hiervoor geen last van gehad. Kan ik die andere kop gebruiken? andere cilinder was de zuigerveer gesprongen.
  14. De titel kan volgens mij niet duidelijker. Ik ben een pk50 aan het reviseren. Ik wilde eens wat anders proberen dus ben voor een RMS cilinder gegaan. Inderdaad een goedkoop cilindertje en misschien niet de beste optie. Cilinder geïnstalleerd en tot mijn verbazing raakt de zuiger de kop van de cilinder. 2 aluminium pakkingen en het probleem is verholpen. Is dit dan de juiste oplossing of moet ik gaan voor een koppakking? Iemand suggesties om dit te verhelpen? Ik heb nog een andere cilinderkop liggen 70cc daar lijkt het probleem niet mee te zijn. Maar ja kan je zomaar een cilinderkop wisselen?
×
×
  • Create New...