Jump to content
Vespaforum.be

Giel91

Members
  • Content Count

    86
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About Giel91

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk50 xl

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Arnhem
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hallo Ed, wat zijn de symptomen van een kapotte bobine? Ik heb het idee dat een van mijn vespa’s de bobine slecht is. Haperen bij hoge toeren en kan niet stationair blijven draaien. Dan verzuipt hij.
  2. Welke spoeiermaat bij een 16/10 carb?
  3. Ja je hebt gelijk! Maar goed dit is niet mijn vespa. Deze heeft niet veel te besteden vandaar de keuze. Ja 75cc excuus voor de typfout Ja klopt. Maar deze moet echt op een pk 50 passen.
  4. Maar dat is gek. Dan is vanuit de fabriek de verkeerde cilinderkop in de doos gestopt dat lijkt mij heel vreemd. ik denk dat ik de cilinderkop die ik nog had liggen ga gebruiken. Deze kwam van een 70cc cilinder af maar hoort niet er niet origineel bij.
  5. De grijze rand op de zuiger is het deel wat als eerste de kop raakt. Met een tinnen draad op 4 plekken dan word hij bij de peil en rechts (op 3 uur) geplet. Totaal niet evenredig. Is dat normaal of moet ik mij zorgen maken.
  6. Google weet een hoop. Mij is duidelijk wat de squish is. Ik zal deze waarde gaan meten. Enig idee wat de waarde moet zijn ?
  7. Kan je dit nader uitleggen? Heb ik niet gedaan.
  8. Nee originele terug gezet. Het gaat om 2 mm ofzo. Hij kan de slag afmaken maar je hoort de tik. 1 extra aluminium pakking en andere 70cc kop geen last meer van. Hiervoor geen last van gehad. Kan ik die andere kop gebruiken? andere cilinder was de zuigerveer gesprongen.
  9. De titel kan volgens mij niet duidelijker. Ik ben een pk50 aan het reviseren. Ik wilde eens wat anders proberen dus ben voor een RMS cilinder gegaan. Inderdaad een goedkoop cilindertje en misschien niet de beste optie. Cilinder geïnstalleerd en tot mijn verbazing raakt de zuiger de kop van de cilinder. 2 aluminium pakkingen en het probleem is verholpen. Is dit dan de juiste oplossing of moet ik gaan voor een koppakking? Iemand suggesties om dit te verhelpen? Ik heb nog een andere cilinderkop liggen 70cc daar lijkt het probleem niet mee te zijn. Maar ja kan je zomaar een cilinde
  10. Klein ritje gemaakt daarna gestopt en gecheckt. Wel goed in de toeren gereden. De ontsteking mag dus iets later afgesteld worden? Rond de 24 voor een dr cilinder.
  11. Dit deel is mij nog onduidelijk. maar de kleur van de bougie is goed volgens mij.
  12. D.R. 75cc. Bij cruising rpm zal die 18 graad worden ofzo. Wat bedoel je met variable flytech hoek? Moet je deze anders timen dan normaal? ik bepaal het 0 punt en met de flitslamp heb ik hem op 19 graden voor 0 gezet.
  13. Carburateur goed gereinigd. Opnieuw getimed 19 a 20 graden voor 0. Benzineslang met 7 cm ingekort. Ik moet nog een goede rit maken, maar de eerste tekens zijn goed. Start en loopt als een zonnetje momenteel. nu zitten er geen luchtbellen meer in de benzineslang. Kan iemand mij vertellen waarom de lengte van die slang zo belangrijk is en wat is dan de ideale lengte? dank nero voor de tip!
  14. Sproeier 70 getest, stationair sproeier 42 vervangen door een stationair sproeier 38. Helaas geen verschil. Dit verschijnsel was vorig jaar nog niet. Toen was alles nieuw. Na de winter zijn de problemen begonnen. Heb je nog meer tips om naar te kijken? of is moet de kering binnen in het blok vervangen worden? Dat zou echt heel kut zijn. Een scheut olie afgetapt en geroken. Ruikt gewoon naar olie, geen benzine geur te bekennen. Of moet je dan alle olie aftappen? De olie is een jaar oud. Volgens mij geen gekke kleur.
  15. Ja nu je dat zo zegt. Denk ook niet dat het klopt wat ik gezegd heb. Dal dat morgen even nakijken. Ben er vandaag wel klaar mee.
×
×
  • Create New...