Jump to content
Vespaforum.be

Giel91

Members
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Giel91

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk50 xl

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Arnhem
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja gevonden! Ik moet een manifold installeren. Het inlaatvlak is te beschadigd denk ik.
  2. Inlaatvlak waar kan ik die vinden?
  3. Ik merk dat het starten met standaard luchtfilter niet gaat. Dan verzuipt hij meteen. Te weinig lucht. Uit de luchtinlaat komt ook heel veel benzine gespoten. iemand tips ? Heb momenteel sproeier 78 en de stelschroef 1,5 slag uit. Wat kan ik nog meer doen ?
  4. Bougie is nieuw! Deze is geschikt voor een grotere cilinder meer warmte
  5. Hij mag overall dus nog iets bruiner zijn? Ik merk wel dat het starten met een standaard luchtfilter heel lastig is ondanks de extra gaten.
  6. Sproeier 80. Lijkt me een goede kleur toch ? Of mag die groter ?
  7. Bedankt! Ik ga er mee aan de slag! Kijken of ik de goede sproeier heb liggen.
  8. Er zit geen pinasco op. Een malossi 105cc dacht ik. Sproeier 68 momenteel. Maar bij een grotere sproeier bleef de bougie ontzettend zwart. Advies vanuit Malossi was sproeier 77. Alleen lijkt hij dan te verzuipen. standaard luchtfilter dat kan wel gewoon?
  9. De pk 50 is mooi getimed. tijdens het rijden loop ik alleen tegen een probleem aan. Hoog in de toeren valt hij niet meer terug. De vespa lijkt dan op een soort cruisecontrol te rijden. Dit doet hij bij elke versnelling nadat hij hoog in de toeren is geweest. Flink remmen en ineens valt hij dan weer terug in de toeren. Alsof je daarna weer zelf controle hebt. duidt dit op valse lucht ergens? De setup momenteel een 16.16 carburateur, 16mm inlaat spruitstuk, 57.5 malossi cilinder ( volgens mij een 105cc),leovince uitlaat, standaard luchtfilter, race krukas( merk weet ik niet meer) volle
  10. Giel91

    Spie vreter.

    Volgens mij staat de timing goed. Het kan zijn dat hij misschien een graad beter gezet kan worden, maar hij loopt momenteel echt als een zonnetje. tijdens het rijden loop ik alleen tegen een probleem aan. Hoog in de toeren valt hij niet meer terug. De brommer lijkt dan op een soort cruisecontrol te rijden. Dit doet hij bij elke versnelling nadat hij hoog in de toeren is geweest. Flink remmen en ineens valt hij dan weer terug in de toeren. Alsof je daarna weer zelf controle hebt. duidt dit op valse lucht ergens? De setup momenteel een 16.16 carburateur, 16mm inlaa
  11. Ja pinasco zit erop. Maar ik denk dat de vorige eigenaar weinig tot geen onderhoud heeft gedaan! Alles is schoongemaakt en ontvet! Wat een power ineens. Ja groeven en vlakken zijn zeker aanwezig. Ik weet dat vespa Smiede ( Duitse vespashop) nog De originele variorollen heeft. als ik opzoek ga naar een loop of sloop pk automaat en daar de vario van gebruik die hopelijk beter is dan kan dan wel toch? Er zitten echt diepe groeven in. Zijn andere vario’s die er op passen? Of passend kan maken? Bedankt! Ik ga er mee aan de slag! Ik ga proberen een 2e blok op de kop te tikken. Vo
  12. Ja pinasco zit erop. Maar ik denk dat de vorige eigenaar weinig tot geen onderhoud heeft gedaan! Alles is schoongemaakt en ontvet! Wat een power ineens. Ja groeven en vlakken zijn zeker aanwezig. Ik weet dat vespa Smiede ( Duitse vespashop) nog De originele variorollen heeft. als ik opzoek ga naar een loop of sloop pk automaat en daar de vario van gebruik die hopelijk beter is dan kan dan wel toch? Er zitten echt diepe groeven in. Zijn andere vario’s die er op passen? Of passend kan maken?
  13. Giel91

    Spie vreter.

    Als je dus meer gas geeft dan staat hij op 16 graden voor nul. Is dat goed? Of moet hij stationair op 16 graden voor 0’ 61971276421__CA41873F-A380-4DA7-8122-DB3406D3A15D.MOV 61971285677__D8003CD0-AB26-4384-A30A-40782802629F.MOV
  14. Hallo! Mijn automaatje loopt niet helemaal lekker. Na een nieuwe cilinder, Cilinderkop, benzinekraan, benzineslang, sproeier En wat klein spul ben ik niet helemaal tevreden. Hij start eigenlijk vrij vlot en zonder al te veel problemen. Aanvoer van benzine komt traag op gang. Als je meteen wil wegrijden valt hij uit omdat hij arm is aan benzine. ( nieuwe vlotternaald is onderweg). In het begin heb ik goede koppel en loopt het eigenlijk verder wel soepel. Maar als de vespa warm is trek hij langzamer op. Nu ben ik de variorollen aan het controleren. Wanneer zijn deze
  15. Giel91

    Spie vreter.

    Ja heb ik. Ik zal morgen even een filmpje posten. Ik heb geen vliegwieltrekker meer voor vandaag moet ik helaas ophouden en een nieuwe vliegwieltrekker bestellen.
×
×
  • Create New...