Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Fata Morgana: 500 Vespa's in Oostkamp


Stephan

Aanbevolen berichten

Ik heb dit gestuurd naar Fata Morgana:

"

Hallo,

Wij zitten hier in het Antwerpse met heel wat vespisten!

Ikzelf en mijn vrienden zijn al zeker goed voor een 15tal vespa's,

maar reken hierbij nog eens alle antwerpse vespisten van de Vespa Club Antwerpen en van het Vespaforum (www.vespaforum.be)...

Het probleem bij heel wat mensen is natuurlijk om daar in Oostkamp te geraken...

Kunnen jullie hiervoor niks regelen?

Voor een 50cc is het namelijk echt wel moeilijk om in Oostkamp te geraken.

Laten jullie iets weten?

VCA is al met een dikke 100 leden...

Heel wat zullen al wel komen maar voor de meeste zal het probleem zijn om bij jullie te geraken!

mvg,

Nikolas Sterck

"

Vespista...

Ga jij?

Bobo...?

Link naar reactie

Weet er iemand om hoe laat we daar moeten zijn en om hoe laat het daar gedaan is.

Ik zou om 18u30 terug in Gent moeten zijn.

Voor de mensen van VCA kom over Gent als dat niet om is, dan rijden we van hier met de ganse hoop naar Oostkamp. Weet er iemand waar juist in Oostkamp dat doorgaat.

KPS weet de baan naar ginder.

Groeten Kwinten Mister T

Link naar reactie

Die opdrachten ("sterren") worden toch altijd gegeven aan één persoon die dan zo de verantwoordelijkheid draagt en da allemaal een beetje moet regelen... Die persoon moeten we hier hebben!

Eigenlijk valt deze opdracht qua organisatie nog wel mee é, gewoon zoveel mogelijk verspisten overtuigen.

Het minste da ze dan kunnen doen is ne vrachtwagen naar antwerpen brengen om onze vespa's in te zetten :-p

Ik zit er heel de tijd mee in mijn hoofd in elk geval!

Wordt leuk!

Link naar reactie

Zeg GS160, rij eens gewoon naar ginder !

zelfs met een 50cc is die rit van Antwerpen naar Oostkamp goed te doen. Rij gewoon op uw gemak tegen 70, binnendoor, naar daar : mooie tocht, goed gevoel dat je er op eigen kracht geraakt en weer wat km gerodeerd.

Ze zouden wel gek zijn als ze vrachtwagens gaan rondsturen. Wie gaat overigens zijn gerestaureerd wespje meegeven in een volle vrachtwagen ? Ik niet in ieder geval.

Link naar reactie

Ik heb hen voorgesteld om vanuit elke grote stad een trein van de NMBS te regelen, dan kan je zelf je Vespa erop zetten en erbij blijven. Er zullen al meer mensen dat willen doen, dan hun machientje in een vrachtwagen te steken. Ik weet alleen niet of je zoiets van de NMBS gedaan krijgt. En nee, ik rijd niet tot daar op de Vespa. Aan 70 binnendoor is dat misschien nog goed te doen, maar de faro basso haalt hooguit 50 en dan moet je hem heel de weg forceren, dat komt niet goed.

Link naar reactie

We vertrekken vanuit Antwerpen Linkeroever en gaan niet over de autostrade. Gemiddelde snelheid zal 70km/u zijn want op de meeste banen mag je niet sneller en met die flitseres tegenwoordig is het beter om je daar ook aan te houden. Dus old-timers en 50cc moeten kunnen volgen denk ik... dus kom gerust allemaal af naar Esso station en we zien dan wel hé.

Cu there

Ciao

EriX

Link naar reactie

@Jurgen

Ik weet dat zo'n trein een pak geld kost, maar je mag ook niet vergeten dat dat voor de NMBS reclame is op een nationale zender. Zo'n reclame betaal je normaal nog een stuk meer, dus ze kunnen het ook als investering zien. Het was ook maar een idee...

Voor mezelf is het niet echt een probleem, ik krijg mijn 3 Vespa's met de auto daar, maar ik kan me inbeelden dat dat niet voor iedereen die wil deelnemen mogelijk is. Ik weet ook wel dat een Vespa bedoeld is om mee te rijden, maar zoals EriX zelf stelt: gemiddelde snelheid 90km/u... Geen van mijn 3 oldtimers kon dat als maximumsnelheid halen toen ze 50 jaar geleden uit de fabriek rolden en dat is nu niet anders. Niet iedereen zal dus kunnen volgen.

Link naar reactie

NMBS is niet echt bekend om zijn flexibiliteit...

Maar,

- In '80 deden ze Paris-Dakar met de Vespa...

- Giorgio Betinelli deed al 3x de wereld rond met de Vespa...

- Peter Moore deed heel Italie & Sicilie...

- Op dit moment rijden ze door heel Australie met de Vespa...

- Er zijn een aantal forumrijders op weg naar Zuid Frankrijk met de 50cc...

- Zie Historie op dit forum ...

Ik denk dat Oostkamp wel moet lukken, niet? Pakt uwen tijd, relax!!

A Vespa is for life, not just for Christmas!

N

Link naar reactie

Aanpassingske: gemiddelde snelheid is 70km/u want op de meeste banen mag je geen 90 meer! Sorry voor het misverstand...

Heb het maar ineens aangepast hierboven, want anders gaat er niemand meer mee willen rijden vanuit Antwerpen... Hopelijk kunnen we met een grote groep vertrekken vanuit linkeroever.

CU

Link naar reactie

Je weet niet wat ze daar al allemaal hebben gerealiseerd hebben bij Fata Morgana, dan in zo'n trein vanuit Antwerpen Centraal nog het minste :-)

Ik zie het ook nog wel zitten om mee naar daar te rijden, maar ik heb hier in Kapellen en Brasschaat nog een paar vrienden zitten met 50cc'tjes, maar die zijn echt ni goed genoeg in orde om naar daar te geraken.

Het enige wa ik wil zeggen is dat ik zeker ben dat heel wat mensen niet zullen komen alleen omdat ze er niet zomaar geraken.

Die trein in misschien een droom, maar stel u eens voor, het zou wel gemakkelijk zijn é.

Vorige keer in Wuustwezel waren de opnamens voor "de eindshow" van 13.00 tot ongeveer 16.00 a 17.00.

Link naar reactie

Heb nog even alle informatie gekopieerd van de Fata Morgana website:

de sterren

1. Zorg voor een zwoele, zomerse modeshow met 100 echte Italiaanse bella donna's en 20 belli ragazzi.

2. Laat 500 Vespa's in Italian style voorbijsnorren.

3. Maak een levende Italiaanse vlag met minstens 4000 mensen.

4. Breng een stukje Italiaanse opera naar Oostkamp met een massascène uit Nabucco.

5. Zorg voor een gratis gelato voor iedereen met een origineel Fata Morgana smaakje.

het event

Zaterdag moet alles klaar zijn om 13.30 uur. Dan komt Martine Prenen ter plaatse en worden de sterren uitgereikt. Onze huisband Perron Geluk brengt je al in de stemming vanaf 13.00 uur. Ook tussendoor hoor je hen, Raffaele en Reborn aan het werk. En wanneer alle sterren zijn uitgereikt, zorgen Geena Lisa en Sergio voor een muzikaal slot.

de uitzending

Het startschot voor deze uitdaging wordt gegeven maandag 17 juli om 9 uur. In de loop van de week kan je de evolutie dag aan dag volgen via de website en Radio 2. Ook in De rode loper en 1000 zonnen en garnalen mag je informatie en oproepen verwachten.

Op zaterdag 22 juli kan iedereen ter plaatste mee de finale beleven. Is Oostkamp geslaagd in zijn missie? Het resultaat van een hele week werk zie je zondag 23 juli om 20.50 uur op Eén.

Specifiek over de vespa's:

Laat 500 Vespa's in Italian style voorbijsnorren.

Oorspronkelijk was Piaggio een oorlogsvliegtuigbouwer die na de Tweede Wereldoorlog geen vliegtuigen meer mocht bouwen. Italië had immers gecollaboreerd met de Duitsers. Daarom besloot de Piaggio directie om hun productielijn om te vormen tot een scooterfabriek. En zo werd de Vespa geboren. In België zijn er verschillende Vespa-clubs terug te vinden. Maar zullen er 500 tot in Oostkamp geraken?

Link naar reactie

Hallo

Ik heb afgesproken op woensdag om 1800hr in het café "Putje" (Stationstraat) om met de mensen te babbelen die het Vespagebeuren moeten organiseren. even wat praten met die mensen want naar het schijnt gaat het over een bepaald type Vespa gaan... I'll see.

En daarna gaan we naar de volksvergadering om 1900hr om dan de effectieve info te hebben.

Ik stel voor dat de voorzitters van de clubs daar dan ook eventueel aanwezig zijn samen met mij. Ik vertrek tegen 1700hr in Gent met de auto naar Oostkamp. Degenen die mee willen... (VCA ea)

Greetz

Greg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...