nero Geplaatst: 29 juni 2019 Delen Geplaatst: 29 juni 2019 Ah ja, da's Italiaanse mentaliteit. Zolang ik mijne koffie krijg ben ik content en je rekent best een half uurtje of langer extra voor een goede babbel of wat rond lummelen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Bercki Geplaatst: 29 juni 2019 Delen Geplaatst: 29 juni 2019 Mooi projectje om te volgen DD_ves ! Zo leert een mens nog eens wat bij. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 1 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2019 (aangepast) Mannen! Kabelboom zit erin! Maar nu zit ik vast... Ben vergeten foto's te maken van hoe mijn kabels (rem/koppeling/gast/versnellingen) door mijn stuur en door de kader liepen. Ook dat kabeltje van de claxon ben ik niet zeker van. Iemand die dat weet? 1 juli 2019 aangepast door DD_ves Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 1 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2019 (aangepast) Denk dat het in orde is.. In het stuur, zittend op de Vespa: links gat, vlnr: - 2 versnellingskabels - koppeling rechts gat vlnr: - kabelboom - gaskabel iemand die kan bevestigen dat het juist is? 1 juli 2019 aangepast door DD_ves Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 2 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2019 On 6/26/2019 at 12:19 PM, Frederik9111 said: Geen slecht idee om de demper (en eventueel ook de veer) vooraan te vervangen. Scheelt een paar meter remafstand! Er zijn ook stroevere varianten van te verkrijgen. Ik heb goede ervaringen met deze van Carbone (mits wat googlen goedkoper te vinden in Italië). On 6/26/2019 at 1:17 PM, koeno83 said: Ik heb ook goede ervaring met die vering van Carbone. Wereld van verschil met de originele, zeker voor deze prijs. https://www.10pollici.com/en/homepage/classic-vespa/frame/shock-absorbers/carbone/front-shock-absorber-carbone-hi-tech-for-vespa-sprint-gt-ts-gl-rally-super-gs-150-vbb.2.1.56.gp.1354.uw ook voor achter hebben ze een prima veer https://www.10pollici.com/en/homepage/classic-vespa/frame/shock-absorbers/carbone/rear-shock-absorber-carbone-vespa-50-et3-primavera-super-sprint-gt-rally-px-t5-black-body-black-spring.2.1.56.gp.1362.uw Mannen, Hebben jullie tips om die veer te installeren? Schokdemper heb ik al eens gedaan, maar die veer, daar lees ik allerlei horro-verhalen over... Merci! Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 2 juli 2019 Delen Geplaatst: 2 juli 2019 Demontange: eerst de demper, dan de veer. Montage: eerst de veer, daarna pas de demper. Met een dikke schroevendraaier door de swingarm als hefboom, kan je de veer indrukken en de spanning op de demper verminderen (wat het lossen en herinstalleren makkelijker maakt). De moer bovenaan de veer mét bovenste veerhouder lossen en het geheel uit z'n vatting klikken. Onderaan énkel de veer uit de onderste schroefdinges draaien. Bij montage omgekeerd te werk gaan. Eerst de bovenste veerhouder op de veer draaien. Daarna veer in de onderste veerhouder draaien, en de veer op z'n plaats brengen. Dan weer hefboomgewijs de swingarm indrukken en de demper monteren. 1 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 2 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2019 Mannekes, wat gebruiken jullie voor onderstaande stuk? Die 19895. Die gaat normaal gezien over je schakelkabels heen, om ervoor te zorgen dat de uitlaat ze niet laat smelten. Ik kan dat stuk NERGENS vinden. En mijn vorige kabels waren idd gesmolten... Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 juli 2019 Delen Geplaatst: 2 juli 2019 Krimpgaine, verkrijgbaar in de betere Electro-zaak (oa Multitronics Halle). Groetjes, nero. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 2 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2019 12 minutes ago, nero said: Krimpgaine, verkrijgbaar in de betere Electro-zaak (oa Multitronics Halle). Groetjes, nero. Smelt dat niet? Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 2 juli 2019 Delen Geplaatst: 2 juli 2019 Het is de bedoeling dat je je kabels met die kous er rond van je uitlaat weg houdt , en dat doe je door middel van dat beugeltje dat in je groene cirkeltje staat Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 juli 2019 Delen Geplaatst: 2 juli 2019 … en nee, da smelt niet , tenzij het tegen de uitlaat komt. Je kan de gaine zelf warmen om mooier aan te sluiten rond de kabels met bvb een aansteker, haardroger,... Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 2 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2019 46 minutes ago, Spaniard said: Het is de bedoeling dat je je kabels met die kous er rond van je uitlaat weg houdt , en dat doe je door middel van dat beugeltje dat in je groene cirkeltje staat Dit is de truuk! Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 2 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2019 Beetje voortgewerkt vanavond! 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 3 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2019 Harttransplantatie is gelukt! 2 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 3 juli 2019 Delen Geplaatst: 3 juli 2019 Oh yeah! Goe bezig, jongeuh. 1 Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 juli 2019 Delen Geplaatst: 3 juli 2019 Nu nog een andere kickstart en bekijken of de carbu-behuizing niet tegen het frame komt bij ingedrukte vering. Groetjes, nero. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 3 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2019 9 minutes ago, nero said: Nu nog een andere kickstart en bekijken of de carbu-behuizing niet tegen het frame komt bij ingedrukte vering. Groetjes, nero. Kickstart komt erop idd. Vering moet ik nog bekijken. Moet ze nog afstellen, maar op het eerste zicht kan ik ze 1 cm indrukken Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 10 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2019 even updatetje... Deze draait! Maar nog niet kunnen rijden... Bij het vervangen van de 10" remtrommel naar de 8", niet opgelet en niet gezien dat de bourage niet dezelfde maat heeft. Resultaat: Bourage is besteld, maar ik vertrek op verlof. Zal dus voor daarna zijn. Zal ook nog even naar de carburateur moeten kijken, want motor blijft enkel draaien als de ralenti-schroef helemaal dicht is (klok mee). Van zodra ik 'm iets openvijs, valt hij stil. Begin augustus dus normaal gezien on the road! 2 Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 10 juli 2019 Delen Geplaatst: 10 juli 2019 10 uur geleden, DD_ves zei: even updatetje... Deze draait! Maar nog niet kunnen rijden... Bij het vervangen van de 10" remtrommel naar de 8", niet opgelet en niet gezien dat de bourage niet dezelfde maat heeft. Resultaat: Bourage is besteld, maar ik vertrek op verlof. Zal dus voor daarna zijn. Zal ook nog even naar de carburateur moeten kijken, want motor blijft enkel draaien als de ralenti-schroef helemaal dicht is (klok mee). Van zodra ik 'm iets openvijs, valt hij stil. Begin augustus dus normaal gezien on the road! Klok Mee is dus de schuif vol open,zover als dat met de schroef kan. Zou zeker de ralentie/stationair sproeier eens schoonmaken en de rest vd carb een uurtje in de ultrasoon doet vaak wonderen. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2019 On 7/10/2019 at 11:57 PM, Bowyer said: Klok Mee is dus de schuif vol open,zover als dat met de schroef kan. Zou zeker de ralentie/stationair sproeier eens schoonmaken en de rest vd carb een uurtje in de ultrasoon doet vaak wonderen. dit is een gereviseerd blok, dus carb in ultrasoon zal niet nodig zijn. zit momenteel in italie op verlof, als ik weer terug ben komt dat wel in orde Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 17 juli 2019 Delen Geplaatst: 17 juli 2019 Op een van de foto's zie ik je bedrading naar je spanningsregelaar door het chassis komen, ik zou daar toch een rubberen doorvoertule voorzien. Het lijken nieuw geboorde gaten, braampje, kabels schuren ertegen tijdens het rijden, kortsluiting. Het is maar een tip hé, succes verder. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 17 juli 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2019 3 hours ago, Wilby said: Op een van de foto's zie ik je bedrading naar je spanningsregelaar door het chassis komen, ik zou daar toch een rubberen doorvoertule voorzien. Het lijken nieuw geboorde gaten, braampje, kabels schuren ertegen tijdens het rijden, kortsluiting. Het is maar een tip hé, succes verder. Merci. Ik heb het gat gladgevijld. En volgens mij ook isolatietape gebruikt. Maar zal het even checken! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen