Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project 1963 vbb2t


DD_ves

Aanbevolen berichten

Beenschild laten lassen vandaag.

Op aanraden van de lasser enkel de rand gedaan, waar de sierlijst over komt.

Voor:

IMG_7262.thumb.jpg.a89f0b3f86a5fcdc3bb59d881165207b.jpg

 

Tijdens:

IMG_7264.thumb.jpg.913836d371b5b88012e9f9218422ee40.jpg

 

IMG_7265.thumb.jpg.9fdc3dcded01ce239a84df0358249d6b.jpg

 

Na:

IMG_7266.thumb.jpg.6b2b0b52bcfcb425774a747b9f1a6ebd.jpg

 

Na de rit naar huis:

IMG_7272.thumb.jpg.3fbc22933ed2abfaae6157b65ebc74e2.jpg

 

IMG_7273.thumb.jpg.ee27e879a5e17d8baff6ba02a975ea5e.jpg

 

Las aan de voorkant is opnieuw gebarsten, maar de achterkant houdt voorlopig.

 

Rijden zonder resonantie is een zaligheid!

 

Wat zouden jullie doen?

Zo verder werken? Of toch eerst opnieuw laten lassen?

 

Link naar reactie
49 minutes ago, nero said:

Laten lassen door een goede lasser?  :)

Is langs de binnenzijde van het beenschild een dun metalen plaatje (breedte van de rand) lassen geen optie? 

Groetjes, nero. 

Dit was een professionele lasser. Maar ik denk dat zijn materiaal misschien TE krachtig was, en hij daardoor niet veel durfde te lassen.

Plaatje heb ik ook al aan gedacht. Maar ik denk dat de sierstrip er dan niet meer ompast.

 

Probleem is ook dat elke keer ik aan iemand uitleg dat ik de kleur zo wil houden, mensen mij bekijken alsof ik volledig krankzinnig ben :D 

 

Link naar reactie
19 minutes ago, Niels_1977 said:

Laten lassen door Maskes, heeft honderden Vespas met dun blik gelast, dus goed resultaat verzekerd.

Zou leuk zijn idd. Ware het niet dat die gasten bijna 200km van hier zitten...

ga eens horen bij Tutto Scooter Vintage ook, dacht dat @nero die ook kende. 

Link naar reactie

Mijn zoon Maxim (12) op de VBB!

Max heeft autisme en is altijd bang geweest van mijn motors, maar niet van de Vespa! De motor draaide en hij was zelfs gas aan het geven!

B)

 

AA84D464-7040-41A3-ABA3-48CD8F648F0E.thumb.jpeg.8c024c22dc1e442c0afcc43c0fc8222f.jpeg

  • Like 3
Link naar reactie

quote;"Max heeft autisme "  Mijn zoon ook alleen ik zeg dat maar zeer zelden, laat ze daar zelf maar achter komen als dat nodig mocht zijn.

Als je dat bij voorbaat al zegt dan druk je gelijk een stempel op zijn kop zo van "ik ben niet goed wijs".

Inmiddels is die van mij bijna 18 en is leiding bij scouting en heeft een redelijke baan als elektricien.

Soms helpt het echt door er geen nadruk op te leggen.

Wat betreft het laswerk, iemand zoeken die goed met een tig lasapparaat overweg kan en het in stukje laten lassen.

Als je het in één keer doet word de plaat te heet en gaat hij trekken en of verlies je te veel verf in de omtrek.

Paar keer een klein stukje en tussendoor een pilsje.

  • Like 1
Link naar reactie
8 hours ago, Bowyer said:

quote;"Max heeft autisme "  Mijn zoon ook alleen ik zeg dat maar zeer zelden, laat ze daar zelf maar achter komen als dat nodig mocht zijn.

Als je dat bij voorbaat al zegt dan druk je gelijk een stempel op zijn kop zo van "ik ben niet goed wijs".

Inmiddels is die van mij bijna 18 en is leiding bij scouting en heeft een redelijke baan als elektricien.

Soms helpt het echt door er geen nadruk op te leggen.

 

Ik zeg het ook vrijwel nooit. Maar hier vond ik het gewoon interressant dat hij wel op een vespa durft te zitten, maar niet op een bmw bvb :D

Link naar reactie

Ander hart gevonden voor mijn VBB'tje!

Na veel wikken en wegen uiteindelijk besloten om het ineens goed te doen, en gekozen voor een gereviseerd P200E blok van 1979.

Gisteren na het werk in mijn kar gesprongen om het te gaan halen. Was niet de beste dag gezien het weer, uiteindelijk dik 3u30 in de auto gezeten om 100km heen en terug te rijden :wacko:

 

Maar het loonde de moeite!!

IMG_7311.thumb.jpg.b3c9f182ba25f58696a0bb914ccb9e3c.jpg

 

IMG_7327.thumb.jpg.6efffc04f88a778e80f504aa1bdf2e3e.jpg

 

IMG_7328.thumb.jpg.576c9dcf72c55cf6e46a309470b2a174.jpg

 

IMG_7326.thumb.jpg.3df6ba07ed6098e9fbd1beaffbab0984.jpg

 

Nu 'm er nog in krijgen :lol:

Mechanisch gaat mij dat wel lukken denk ik (zou maar erg zijn als dat niet zou lukken). Electrisch daar voel ik me voorlopig nog onzeker over.

Gisteravond lange babbel gehad met de verkoper, en die heeft me vanalles uitgelegd. Maar blijft een uitdaging voor mij...

 

Vanmorgen dit lijstje besteld:

144701632_ScreenShot2019-06-20at09_40_08.thumb.png.c705e8c4886402e600487f4ee442c964.png

 

Ben benieuwd!

 

aangepast door DD_ves
Link naar reactie

Pak het electrische schema van een P200E er gewoon bij en ga strepen wat je niet nodig hebt en koppel de draden die naar voren gaan aan de juiste. 

Knipperlichten heb je niet dus dat alles kun je er al uit slopen... zo hou je 1 schema over met hetgeen je hebt en link dit aan jouw eigen schema en je bent klaar... dan nog aansluiten.

1772723427_p200eschema.thumb.jpg.41fbd89d0ac8cf69595eb8d26d9e9c42.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

Ohja ik zou wel die bout voor de uitlaat andersom monteren. Zo kun je de uitlaat er niet meer af halen als het blok gemonteerd is (en ivm steenslag krijgt die van mij zo af en toe een nieuw laklaagje ter voorkoming van roest.)

  • Like 1
Link naar reactie

Aan de lampjes (waar 6V) bij staat te zien wel ja... 

Het enige wat nog overblijft is de koplamp, het achterlicht, de remlichtschakelaar en het remlicht, claxon en het contact. Zo lastig is het dus niet om de boel om te zetten naar 12 V wat het P200 blok ook levert. Wel die 12V regulator welke niet op het blok zit maar aan de andere kant van het frame vaneen P200E hangt mee installeren. 

Deze dus, dat alukleurige ding (groene ding niet want dat is het knipperlichtrelais). Foto had ik gemaakt bij het vervangen van de ophangbouten voor het reservewiel.. die moesten langer zijn voor mijn tubeless velgen.

cCXL1Bo.jpg

aangepast door pdvd
  • Like 1
Link naar reactie

Hear hear for the BGM conversion wireloom! Gewoon drie gaatjes boren tussen linkerbilruimte en tunnelruimte onder de tank (eentje voor het stukje kabelboom, 2 om de regulator vast te zetten). De rest is maar een kwestie van de juiste kleurtjes verbinden (oranje is voor Duitse pinkerscoots, kan je gewoon negeren)!

Easy peasy!

7FE4B058-F8D6-4AFB-B20A-F9497423D28C.jpeg

056BF8B8-D569-4B82-98A6-5C79213A48DA.jpeg

6961FE8E-3460-425C-98DA-F95BF4D8C6A7.jpeg

0A96A42B-E09F-412F-8906-882CDAD70AA7.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
2 minuten geleden, DD_ves zei:

Goed dat je dit zegt, ik had gegarandeerd een gat in mijn tank geboord ...:lol:

Zou wél een keigoei verhaal hebben opgeleverd! Lacheuh :P

  • Haha 1
Link naar reactie

Heb mijn 12v conversie nog niet binnen, maar ben alvast begonnen met de motor er onderuit te halen...

Voor:

DD95E033-BDBA-4D4E-BA43-5BBA793B5A9B.thumb.jpeg.7a3e3804f056523a03b7b8ee166d89ed.jpeg

 

na:

4C7872D9-832D-457B-A890-441DDDE3A52D.thumb.jpeg.903e4fa29ba7a6a5bec5c5c2a298d0cc.jpeg

 

8 inch remmen zitten ook op de motor (heb maar 2 keer moeten herbeginnen!). 

Heb nog getracht om de motor er weer in te krijgen, maar da’s me niet gelukt. 

Is hier een truukje voor, om dat alleen te doen?

misschien maar goed dat het niet gelukt is. Neem aan dat de bekabeling ook makkelijker is zonder motor erin. En dan kan ik ook de achterveer gaan halen volgende week, kan ik die ineens mee vervangen. 

Ik ga dan ook nog die zwarte verf eraf halen..

  • Like 1
Link naar reactie
1 uur terug, DD_ves zei:

Is hier een truukje voor, om dat alleen te doen?

Ik gebruik daar voor 3 schroevendraaiers: 2 voor de motorarm en eentje voor de achterveer. Demonteer ook je voorwiel zodat je de vespa op de pikkel naar voor kan kantelen en er de motor er gemakkelijk kan onder trekken (eventueel op een dekentje). Positioneer de motor zo goed mogelijk en kantel het frame dan achteraan naar beneden. De motorarm moet je dan wat liften zodat er minstens één van de gaten overeen komt met het frame. Ga dan naar de andere zijde en steek ook een schroevendraaier in het andere gat op dezelfde wijze. 

Steek dan de 3de schroevendraaier door het onderste gat van de achterveer. Nu is de kunst om de schroevendraaiers er één voor één uit te halen terwijl je de stangen erin steekt.  Met een beetje oefening lukt dat wel.  :) 

Let wel da de kabels er op de juiste plaats door komen, anders mag je herbeginnen. 

Groetjes, nero. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
9 minutes ago, nero said:

Ik gebruik daar voor 3 schroevendraaiers: 2 voor de motorarm en eentje voor de achterveer. Demonteer ook je voorwiel zodat je de vespa op de pikkel naar voor kan kantelen en er de motor er gemakkelijk kan onder trekken (eventueel op een dekentje). Positioneer de motor zo goed mogelijk en kantel het frame dan achteraan naar beneden. De motorarm moet je dan wat liften zodat er minstens één van de gaten overeen komt met het frame. Ga dan naar de andere zijde en steek ook een schroevendraaier in het andere gat op dezelfde wijze. 

Steek dan de 3de schroevendraaier door het onderste gat van de achterveer. Nu is de kunst om de schroevendraaiers er één voor één uit te halen terwijl je de stangen erin steekt.  Met een beetje oefening lukt dat wel.  :) 

Let wel da de kabels er op de juiste plaats door komen, anders mag je herbeginnen. 

Groetjes, nero. 

Achterwiel er al op? Of zonder achterwiel?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...