Jump to content
Vespaforum.be

150 Sprint van 1967


Fabio Garcia

Recommended Posts

Beste heren en dames,

 

Ik heb recentelijk een 150 Sprint van het jaar 1967 gekocht maar heb tal van problemen met de motor.

De vraag is of er iemand een hersteller kent in de regio van Gent die mij vlug kan helpen?

Ik zou namelijk een elektronische starter en een nieuwe koppeling willen?

Wie kan mij uit deze penibele situatie halen :-)

mvg,

Fabio

IMG_0189.jpg

Edited by Fabio Garcia
Link to post

gewoon een nieuwe lml 150 cc 5 poorts blok onder steken , geen problemen meer 

Edited by roufio
Link to post
26 minutes ago, Fabio Garcia said:

 

Ik zou namelijk een elektronische starter en een nieuwe koppeling willen?

 

 

een electrische starter of electronische ontsteking? Groot vershil, 't één is de onsteking vervangen, 't ander is een andere motorblok +kabelboom + batterij monteren...

Link to post
2 hours ago, Frederik9111 said:

Elektrische starters zijn veur... :ph34r:

 

ouwe wijven met scooters die nie goe starten!

Link to post

Roufio heeft gelijk Fabio. Voor de kost van een elektronische ontsteking (+/- €400),  een deftige koppeling (+/- € 200) en wat kleinere bijkomende onderdelen, ben je al ver over de helft van de prijs van splinternieuwe volledige motor met 2 keer zoveel vermogen, betere remmen, betrouwbaarder, etc...

Link to post
19 hours ago, Fabio Garcia said:

Tja, dat zal zeker maar ik wil de originaliteit behouden. Heb eigenlijk ook al een px 125

Wie kan dit aanpassen/herstellen?

Die ‘originaliteit’ is niet zo heel veel waard hoor, tenzij ‘t bijvoorbeeld een GS160, SS180 of Rally180/200 betreft. Scooters die betrouwbaar zijn met 12v verlichting zijn meer waard en valt veel meer van te genieten dan een originele scooter die staat te verkommeren in de garage...

  • Like 2
Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By snellestinus
      nieuwe topic gestart,omdat ik graag de foto reeksen van anderen hun restauratie volg heb ik er zelf ook eentje gestart 😄
      voorlopig uitgevoerd:
      -zandstralen
      -laswerk
      -plamuren frame
      -grondverf frame
       
      Dit is de toestand van aankoop.

      laswerk frame

      onderdeeltjes aangeschaft ( is bijna hele vespa😁)

       

      neusje lassen en soldeerwerk

       
      plamuurwerk

       
      spuitplamuur

       
      grondverf frame

       
      en nu de kleinere onderdelen en motor nog

       
      to be continued....
       
       
       


    • By DD_ves
      Heb een ander topic aangemaakt, aangezien de lange discussie over chassisnummer en papieren in het oorspronkelijke topic.
      Ik weet nu ondertussen ook wat het is, dus...
       
      In afwachting van de papieren, ben ik alvast begonnen met het uit mekaar halen van deze oma...
       
      Staat bij aankoop:
       

       

       

       

       
      Na een middagje sleutelen, de huidige status:
       

       

       
      Bodem is definitief om zeep en zal vervangen worden:
       

       

       

       
       
      Motor was zeer vuil, is nog altijd vuil maar had niet direct de goeie producten om ‘m helemaal schoon te maken.
      Voorlopig enkel wat ontvetter en hoge druk erop gezet.
      Waarmee maken jullie een motor schoon?
       

       

       
       
       
       
       
       
       
       
       
    • By Sjorsdewaal
      Vorig jaar ben ik begonnen met het opknappen van de Vespa van mijn oom. die heeft al jaren stilgestaan, wel binnen onder een dekentje dus hij ziet er nog heel goed uit. 
      Nou heb ik hem vorig jaar al aan de praat gekregen, enige wat ik dacht nog te moeten doen dit voorjaar was nieuwe bandjes eronder en gaan. dit bleek echter niet zo te zijn want het gehele blok stond vol met benzine. Ik wist toen al snel dat de benzine kraan lek was, die lekt een klein beetje door, druppeltje per minuut ongeveer. Nou zou dit echter door de vlotter tegengehouden moeten worden maar dat gebeurd dus niet...
      vorig jaar merkte ik al dat na een stukje rijden, hem stil te zetten en daarna na 10 minuten weer te starten hij erg lastig deed. doordat hij zichzelf verzoop. dusja almetal niet heel handig.
      Nou is mijn vraag eigenlijk, kennen jullie dit probleem? ik heb de carburateur weer eruit gehaald en gecontroleerd maar de naald lijkt goed af te sluiten en de vlotter beweegt erg soepel. ook zien alle kanaaltjes open en lijkt alles te werken. Ik weet ook niet zo goed meer waar ik moet zoeken.
      Alvast bedankt,
    • By Julo
      Bezig met de revisie van Sprint V blokje na kapot gesprongen koppeling. Vertanding koppeling op primaire as klopt. De Vespa start goed, draait goed, ontkoppelt MAAR wanneer ik hem in eerste versnelling ontkoppel kan ik het wiel wel naar voor draaien maar niet naar achter. Het lijkt alsof iets het wiel op dat moment blokkeert. Iemand een idee?
    • By koeno83
      Hoi, 
      Na het reviseren van mijn Sprint Veloce blok trilt de Vespa tijdens het rijden veel meer dan ervoor. Na twee uurtjes rijden voel je dit echt in je handen. 
      Blok heeft een nieuwe krukas, Vesptronic met grotere Aluminium Fan en Dr177 en SI24. 
       Iemand een idee wat het kan zijn? Silent rubbers lijken me niet, die heb ik al eens vervangen en trilde voor de revisie ook niet.
      De timing staat nu op 23graden, is het een optie om deze eens te vervroegen?
      Anders toch de Cylinder of de krukas. 
      Hoor graag jullie advies waar te gaan zoeken. 
      Groet Koen
×
×
  • Create New...