Jump to content
Vespaforum.be

Sjorsdewaal

Members
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Sjorsdewaal

  • Rank
    Newbie

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    vespa sprint 1966

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oud Gastel
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vanaf de benzinetank tot aan de sproeiers heb ik vorig jaar alles nagekeken en vernieuwd waar nodig. alle rubbers zijn nieuw, tank ik nu gecoat van binnen want die zag er niet meer uit, ook de kraan zelf zat vol met prut. eigenlijk het enige wat ik niet vervangen heb is de vlotter, dus gisteren avond toch maar een nieuwe vlotter besteld. Hopelijk gaat dat helpen :), zo niet moet het misschien toch maar een nieuwe carburateur worden denk ik, is wel duurder maar valt eigenlijk nog wel mee qua prijs.
  2. Vorig jaar ben ik begonnen met het opknappen van de Vespa van mijn oom. die heeft al jaren stilgestaan, wel binnen onder een dekentje dus hij ziet er nog heel goed uit. Nou heb ik hem vorig jaar al aan de praat gekregen, enige wat ik dacht nog te moeten doen dit voorjaar was nieuwe bandjes eronder en gaan. dit bleek echter niet zo te zijn want het gehele blok stond vol met benzine. Ik wist toen al snel dat de benzine kraan lek was, die lekt een klein beetje door, druppeltje per minuut ongeveer. Nou zou dit echter door de vlotter tegengehouden moeten worden maar dat gebeurd dus niet...
  3. Bedankt voor alle reacties, Vandaag alles nog een keer nagekeken en schoon gemaakt. Ik had eigenlijk expres de slang wat langer gelaten zodat de tank eruit kan zonder de slang los te koppelen. die heb ik op aanraden van jullie iets korter gemaakt en de benzine lijkt wat harder te lopen. Ook heb ik de carburateur voor een paar uur in de benzine gezet, en daarna goed doorgeblazen. Alles lijkt open te zijn en te werken. alles weer terug geplaatst en eigenlijk startte hij meteen. wat meer benzine zag ik onder de lucht filter komen dus alles werkt nu naar behoren, blijft mooi station
  4. de gehele carborateur is schoon gemaakt. heb ookde sproeiers eruit gehad en schoon geblazen. opstarten zonder luchtfilter heb ik ook gedaan. lijkt alsof er weinig benzine uit komt maar ik kan het niet vergelijken met een goed werkende. Ik ga nog maar eens alles bekijken. ook de sproeiers nog eens goed nakijken. Onder aan de carburateur kwam ik nog wel een kanaal tegen. volgens mij naar het carter? deze heb ik niks aan gedaan maar weet iemand toevallig waar dit kanaal voor dient?
  5. hetgene wat ik vervangen heb is: benzineslang alle pakkingen in de carburateur tot aan de cilinder vlotternaald luchtfilter carterolie bougie de bedrading voor de onsteking. (van contactpuntjes tot aan bougie) de contactpunten heb ik ook nagekeken en hij vonkt op het juiste moment(volgens het boekje) en verder heb ik alles schoongemaakt en gecontroleerd of alles werkt. ik heb alleen de benzine toevoer volledig uit elkaar gehad verder ben ik niet gegaan. wel gecontroleerd of de cilinder schoon is enzo. dat zag er allemaal goed uit. wanneer ik start spray onder
  6. hoi, Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met het opknappen van een Vespa sprint 1966. ik heb de benzine toevoer schoon gemaakt en dingen vervangen die vervangen moesten worden. echter, Hij start maar blijft niet lopen. samen met mijn oom (die er wat meer verstand van heeft) heb ik hem al wat beter afgesteld gekregen maar nog valt hij uit. Het lijkt alsof hij te weinig benzine sproeit vanuit de carburateur. Maar deze is geheel nagekeken en alle leidingen zijn open en benzine zit in de vlotterkamer. Zou iemand mij tips kunnen geven hiervoor?
×
×
  • Create New...