Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
DD_ves

Restauratie 1976 sprint veloce

Recommended Posts

Heb een ander topic aangemaakt, aangezien de lange discussie over chassisnummer en papieren in het oorspronkelijke topic.

Ik weet nu ondertussen ook wat het is, dus...

 

In afwachting van de papieren, ben ik alvast begonnen met het uit mekaar halen van deze oma...

 

Staat bij aankoop:

 

AA5C935F-6289-4795-B913-0E42C3001E18.thumb.jpeg.47b610eb60f560b2e863af7bb6216295.jpeg

 

17F55C96-CFC3-4B6D-A079-FF75B1EA55CA.thumb.jpeg.3b27f0dbc167443b8d798cfe060a5e56.jpeg

 

7D185428-73EF-4E9A-80E1-3AD73BAF844B.thumb.jpeg.9053fecd7fcf50754fb7b8e715f4e390.jpeg

 

9F242F4E-D221-45E8-9864-633170247C05.thumb.jpeg.f699520928e93de3d05e959b6a871d59.jpeg

 

Na een middagje sleutelen, de huidige status:

 

795E7E25-B26D-47CA-9C6D-8EE1D0DC5845.thumb.jpeg.737d52b093a973aa30a8f15aaafb4ea7.jpeg

 

27E105A9-9B93-4892-BF17-488EF25AB384.thumb.jpeg.0694a38c960f7b63e90ca4fcb14824bb.jpeg

 

Bodem is definitief om zeep en zal vervangen worden:

 

B8C3D27E-409F-4429-94D9-3A6658FCC2FE.thumb.jpeg.4a0aa508eec873cea5cc9b98c51d82dd.jpeg

 

3E3963DB-A06C-498F-AC8B-A969BD79999C.thumb.jpeg.ff2e5f3fd52e0e052210edf2133d0def.jpeg

 

9B0105AD-0A39-4E0B-AE4B-D11E7F4F892A.thumb.jpeg.c29275cccd5a42da7d659e8edf61e5b2.jpeg

 

 

Motor was zeer vuil, is nog altijd vuil maar had niet direct de goeie producten om ‘m helemaal schoon te maken.

Voorlopig enkel wat ontvetter en hoge druk erop gezet.

Waarmee maken jullie een motor schoon?

 

B6395385-1DE5-4B10-8506-D82DDC9BE0FA.thumb.jpeg.8ffa0864a4e809fc060de442e246f12e.jpeg

 

A4E0C689-0A53-49D5-82F1-F87F445086AB.thumb.jpeg.785498f0922fab9cc1a8e11243962f9c.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Waar ik graag naartoe zou willen is een volledige restauratie.

Frame, billen, stuur en spatbord gaan binnen bij Cave à Vespa om te zandstralen, nieuwe bodem, reparatie en spuiten.

Kleur wordt Grigio Polaris.

Voor de motor ging ik eerst mijn P200 blok gebruiken dat nu in mijn VBB zit.

Bij nader inzien, en na het consulteren van een goeroe hier op het forum, ga ik waarschijnlijk voor het opmaken van de Sprint V motor.

Ik wil graag een volledige revisie, en dan een 190cc Pinasco Magny Cours.

Ik wilde het eerst laten uitvoeren, maar na het bekijken van een paar video’s van Vespa Motorsport (Scooterwest) op Youtube, wil ik het graag zelf gaan proberen... :lol:

Ik kan ‘m altijd nog ergens binnenbrengen als het me niet lukt...

 

Ik zou graag als resultaat zoiets bekomen:

 

3338B338-3D6E-439F-BE2B-503D5D655109.thumb.jpeg.1fb9cc9e15e4465ed828a33393459e6b.jpeg

 

9B20D6D3-D6A8-4C3D-9722-AD1BC2CE859C.thumb.jpeg.195b95edbadf710c638a4fa39076ecb5.jpeg

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Aan de setup te horen kan ik al denken wie de goeroe is ;-) . Goede keuze!

  • Haha 2

Share this post


Link to post
21 uur geleden, DD_ves zei:

 

Motor was zeer vuil, is nog altijd vuil maar had niet direct de goeie producten om ‘m helemaal schoon te maken.

Voorlopig enkel wat ontvetter en hoge druk erop gezet.

Waarmee maken jullie een motor schoon?

Een koperborstel en kwast, onderdelen in een bak met benzine en poetsen maar. Is ook reinigingsmiddel voor te koop overigens maarja benzine is altijd voorhanden...

Share this post


Link to post
23 uur geleden, DD_ves zei:

Frame, billen, stuur en spatbord gaan binnen bij Cave à Vespa om te zandstralen, nieuwe bodem, reparatie en spuiten

Ik heb even de FB pagina van Cave à Vespa gecheckt. Hij levert mooi werk. Heb je enig idee van de prijs voor het stralen en spuiten van een doorsnee compleet frame ? 

Share this post


Link to post
31 minutes ago, TNO said:

Ik heb even de FB pagina van Cave à Vespa gecheckt. Hij levert mooi werk. Heb je enig idee van de prijs voor het stralen en spuiten van een doorsnee compleet frame ? 

Voor de mijne (stralen, nieuwe vloer, bewerken en spuiten) 1520 eur. 

Share this post


Link to post

Voor:

6941C15A-487C-4202-B8A7-B204AA956366.thumb.jpeg.6987e8f3e6d6ec10740691898d089f77.jpeg
 

07DEB4D4-7267-4B0C-A60B-8E2783C4B244.thumb.jpeg.beb5cef9b35e46deedba3175705beb01.jpeg

 

0DF8AF3E-F4C7-46ED-9869-30633DF16AAD.thumb.jpeg.3c5c891f6aad61c680f744a4caf82b68.jpeg

 

D7A034DC-9253-4015-8C0F-88F467275B94.thumb.jpeg.b49a2acf8b986e667a781d507c1efe21.jpeg

 

 

 

na:

 

5BD252F4-EB90-4EC2-8AFA-5A1D015C816B.thumb.jpeg.6983da5694581206f7dfb91bd78c589e.jpeg

 

7A3D63E2-02B7-4001-A095-D17D97311B0D.thumb.jpeg.e503ee289193eafec440176702d670cb.jpeg

 

F3D64B7C-59C0-4396-BEA6-067CF55FF0DA.thumb.jpeg.b2853dbbc8b3ca232fdecef7d88e3a61.jpeg

 

7C266CC1-EAF8-4F12-8F1C-948464414F93.thumb.jpeg.96f2b207970941be59d96b7263288424.jpeg

 

 

industriële ontvetter en hogedruk stoomreiniger.

is nog niet perfect, maar iig proper genoeg om uit mekaar te halen.

Share this post


Link to post
2 minuten geleden, DD_ves zei:

Voor de mijne (stralen, nieuwe vloer, bewerken en spuiten) 1520 eur.

zonder de vloer zal dit waarschijnlijk rond de 1000-1200€ zitten...?

Share this post


Link to post
Just now, TNO said:

zonder de vloer zal dit waarschijnlijk rond de 1000-1200€ zitten...?

Geen idee. Vraag het even via messenger, hij reageert zeer snel..

Share this post


Link to post

Mannen, vraagske.

Ik wil mijn motor ophangings rubbers vervangen, als ik er toch mee bezig ben.

Ik zie 2 soorten:

1 met 2 halve metalen pijpen, en 1 met een hele pijp.

Wat is het verschil? En kunnen deze allebei gebruikt worden?

thanks,

 

 

DD

 

Share this post


Link to post

Je moet vooral letten op de diameters van rubbers, daar de ene kant van de motor een kleinere diameter heeft dan de andere kant (althans, bij de oudere types motoren). Maar voor de rest lijkt het me dat beiden kunnen gebruikt worden, het gat in de ophanging loopt immers integraal door.

Share this post


Link to post

Koop de engine mounts van bgm, zijn van betere kwaliteit. Let wel op dat je voor je sprint de px150 versie kiest, niet de px200.

  • Like 1

Share this post


Link to post
9 minutes ago, Niels_1977 said:

Koop de engine mounts van bgm, zijn van betere kwaliteit. Let wel op dat je voor je sprint de px150 versie kiest, niet de px200.

Wat is het verschil (buiten 50cc :P )

Share this post


Link to post

Ik ga altijd voor die uit twee losse delen want dat is makkelijk met het plaatsen. 
Die van BGM hebben een goede pasvorm. 
 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
9 hours ago, DD_ves said:

Wat is het verschil (buiten 50cc :P )

De engine mounts van px200, zijn 2 van dezelfde diameter, de px150/sprint engine mounts links en rechts zijn verschillend van elkaar:

https://www.scooter-center.com/en/silent-block-pair-engine-bgm-pro-vespa-px80-px125-px150-sprint150-vlb1t-ts125-vnl3t-gt125-vnl2t-gtr125-vnl2t-super-gl150-vla1t-vna-vnb-vba-vbb-bgm7951?number=BGM7951

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Merciekes! Vandaag ook een top-vonds gedaan. De voet van een parasol. Pas precies over de motor waar die mounts inzitten. Ongeveer 25 cm lang, met op het eind een dicht stuk waar precies een draadstang doorpast. PERFECT om die dingen eruit te trekken :lol:

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Wel zonder de (stenen) voet zelf he :D

 

 

Share this post


Link to post
1 uur terug, DD_ves zei:

Merciekes! Vandaag ook een top-vonds gedaan. De voet van een parasol. Pas precies over de motor waar die mounts inzitten. Ongeveer 25 cm lang, met op het eind een dicht stuk waar precies een draadstang doorpast. PERFECT om die dingen eruit te trekken :lol:

Fotooooo's!

 

Share this post


Link to post
25 minutes ago, Frederik9111 said:

Fotooooo's!

 

FE35EC1F-2B77-4AB8-90B4-6A8C17340F38.thumb.jpeg.8403aeab590d54707f000c898781cf6d.jpeg

 

06FC8642-A81C-4B89-819B-D920B51410BC.thumb.jpeg.500a09f0ecb147b3ea92c12240871f09.jpeg

 

412FDC87-E223-4281-8B2C-8155F4041583.thumb.jpeg.30fd5df704e27386846dd0a5249fc075.jpeg

 

9E4EC9B0-6DB3-4299-9D73-76178F03BFAE.thumb.jpeg.d86bdaf304a09ca5d5db1954a7df0110.jpeg

Share this post


Link to post

5FD5FCA1-7B19-40F2-BEE4-628D45E76A56.thumb.jpeg.a367caeabcf8af02c308e22ff7c56dde.jpeg

 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post

It does the trick :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Hoeiendag!

Smeren jullie iets op pakkingen? Zoja, wat?

Share this post


Link to post

Ik heb deze voor het eerst deze besteld, weet niet of het een meerwaarde is, is wel 10,00€ duurder dan de gewone set. Morgen ga ik een motorblok daarmee monteren. Vorig blok deed ik met een gewone set en een fijn laagje siliconen dichting op de carterhelften. Geeft goed resultaat maar is toch een beetje een smeerboel om aan te brengen en daarna opkuisen wat er uitgeperst wordt. Daarvoor deed ik een blok met alleen dichting en die staat toch steeds een beetje vochtig onderaan, vandaar dat ik nu dit eens probeer.

 

Schermafbeelding 2019-10-16 om 18.18.01.png

  • Like 1

Share this post


Link to post

Wat het reinigen van je motorblok betreft er gaat niets boven een glasparelstralen voor mij. Hieronder het blok dat ik morgen ga monteren voor en na.

 

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_1e8f.jpg

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2090.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Amai, knap!

Denk niet dat mijn blok dat nodig heeft. Ik denk dat als ik hier nog met wat productjes over ga, dat het wel ok is..

FB0B4F69-887D-44F0-BD06-BED8BB3201DF.thumb.jpeg.5e148042047bdc110c9765bc6a387bdd.jpeg

 

8E5E7800-D2E4-4D0B-896E-1D796D50081D.thumb.jpeg.6885784894c4bdd44e6a1dce0430d938.jpeg

 

 

Laat eens weten hoe die dichtingen waren ajb?

 

Ik had onderstaand product gezien op Youtube (bij de video’s van robot van scooterwest), maar had het besteld en is helaas uitverkocht momenteel.

Kan het nergens anders vinden...

 

FFA1BCDC-3980-4961-B1D7-BABB29CBD11F.thumb.png.21e133eb6b156d53406109331f7a2244.png

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Sjorsdewaal
      Vorig jaar ben ik begonnen met het opknappen van de Vespa van mijn oom. die heeft al jaren stilgestaan, wel binnen onder een dekentje dus hij ziet er nog heel goed uit. 
      Nou heb ik hem vorig jaar al aan de praat gekregen, enige wat ik dacht nog te moeten doen dit voorjaar was nieuwe bandjes eronder en gaan. dit bleek echter niet zo te zijn want het gehele blok stond vol met benzine. Ik wist toen al snel dat de benzine kraan lek was, die lekt een klein beetje door, druppeltje per minuut ongeveer. Nou zou dit echter door de vlotter tegengehouden moeten worden maar dat gebeurd dus niet...
      vorig jaar merkte ik al dat na een stukje rijden, hem stil te zetten en daarna na 10 minuten weer te starten hij erg lastig deed. doordat hij zichzelf verzoop. dusja almetal niet heel handig.
      Nou is mijn vraag eigenlijk, kennen jullie dit probleem? ik heb de carburateur weer eruit gehaald en gecontroleerd maar de naald lijkt goed af te sluiten en de vlotter beweegt erg soepel. ook zien alle kanaaltjes open en lijkt alles te werken. Ik weet ook niet zo goed meer waar ik moet zoeken.
      Alvast bedankt,
    • By Julo
      Bezig met de revisie van Sprint V blokje na kapot gesprongen koppeling. Vertanding koppeling op primaire as klopt. De Vespa start goed, draait goed, ontkoppelt MAAR wanneer ik hem in eerste versnelling ontkoppel kan ik het wiel wel naar voor draaien maar niet naar achter. Het lijkt alsof iets het wiel op dat moment blokkeert. Iemand een idee?
    • By koeno83
      Hoi, 
      Na het reviseren van mijn Sprint Veloce blok trilt de Vespa tijdens het rijden veel meer dan ervoor. Na twee uurtjes rijden voel je dit echt in je handen. 
      Blok heeft een nieuwe krukas, Vesptronic met grotere Aluminium Fan en Dr177 en SI24. 
       Iemand een idee wat het kan zijn? Silent rubbers lijken me niet, die heb ik al eens vervangen en trilde voor de revisie ook niet.
      De timing staat nu op 23graden, is het een optie om deze eens te vervroegen?
      Anders toch de Cylinder of de krukas. 
      Hoor graag jullie advies waar te gaan zoeken. 
      Groet Koen
    • By Fabio Garcia
      Beste heren en dames,
       
      Ik heb recentelijk een 150 Sprint van het jaar 1967 gekocht maar heb tal van problemen met de motor.
      De vraag is of er iemand een hersteller kent in de regio van Gent die mij vlug kan helpen?
      Ik zou namelijk een elektronische starter en een nieuwe koppeling willen?
      Wie kan mij uit deze penibele situatie halen :-)
      mvg,
      Fabio

×
×
  • Create New...