DD_ves Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 Heb een ander topic aangemaakt, aangezien de lange discussie over chassisnummer en papieren in het oorspronkelijke topic. Ik weet nu ondertussen ook wat het is, dus... In afwachting van de papieren, ben ik alvast begonnen met het uit mekaar halen van deze oma... Staat bij aankoop: Na een middagje sleutelen, de huidige status: Bodem is definitief om zeep en zal vervangen worden: Motor was zeer vuil, is nog altijd vuil maar had niet direct de goeie producten om ‘m helemaal schoon te maken. Voorlopig enkel wat ontvetter en hoge druk erop gezet. Waarmee maken jullie een motor schoon? Link to comment
DD_ves Posted October 12, 2019 Author Share Posted October 12, 2019 Waar ik graag naartoe zou willen is een volledige restauratie. Frame, billen, stuur en spatbord gaan binnen bij Cave à Vespa om te zandstralen, nieuwe bodem, reparatie en spuiten. Kleur wordt Grigio Polaris. Voor de motor ging ik eerst mijn P200 blok gebruiken dat nu in mijn VBB zit. Bij nader inzien, en na het consulteren van een goeroe hier op het forum, ga ik waarschijnlijk voor het opmaken van de Sprint V motor. Ik wil graag een volledige revisie, en dan een 190cc Pinasco Magny Cours. Ik wilde het eerst laten uitvoeren, maar na het bekijken van een paar video’s van Vespa Motorsport (Scooterwest) op Youtube, wil ik het graag zelf gaan proberen... Ik kan ‘m altijd nog ergens binnenbrengen als het me niet lukt... Ik zou graag als resultaat zoiets bekomen: 3 Link to comment
Thomas78 Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 Aan de setup te horen kan ik al denken wie de goeroe is ;-) . Goede keuze! 2 Link to comment
iHans Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 21 uur geleden, DD_ves zei: Motor was zeer vuil, is nog altijd vuil maar had niet direct de goeie producten om ‘m helemaal schoon te maken. Voorlopig enkel wat ontvetter en hoge druk erop gezet. Waarmee maken jullie een motor schoon? Een koperborstel en kwast, onderdelen in een bak met benzine en poetsen maar. Is ook reinigingsmiddel voor te koop overigens maarja benzine is altijd voorhanden... Link to comment
TNO Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 23 uur geleden, DD_ves zei: Frame, billen, stuur en spatbord gaan binnen bij Cave à Vespa om te zandstralen, nieuwe bodem, reparatie en spuiten Ik heb even de FB pagina van Cave à Vespa gecheckt. Hij levert mooi werk. Heb je enig idee van de prijs voor het stralen en spuiten van een doorsnee compleet frame ? Link to comment
DD_ves Posted October 13, 2019 Author Share Posted October 13, 2019 31 minutes ago, TNO said: Ik heb even de FB pagina van Cave à Vespa gecheckt. Hij levert mooi werk. Heb je enig idee van de prijs voor het stralen en spuiten van een doorsnee compleet frame ? Voor de mijne (stralen, nieuwe vloer, bewerken en spuiten) 1520 eur. Link to comment
DD_ves Posted October 13, 2019 Author Share Posted October 13, 2019 Voor: na: industriële ontvetter en hogedruk stoomreiniger. is nog niet perfect, maar iig proper genoeg om uit mekaar te halen. Link to comment
TNO Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 2 minuten geleden, DD_ves zei: Voor de mijne (stralen, nieuwe vloer, bewerken en spuiten) 1520 eur. zonder de vloer zal dit waarschijnlijk rond de 1000-1200€ zitten...? Link to comment
DD_ves Posted October 13, 2019 Author Share Posted October 13, 2019 Just now, TNO said: zonder de vloer zal dit waarschijnlijk rond de 1000-1200€ zitten...? Geen idee. Vraag het even via messenger, hij reageert zeer snel.. Link to comment
DD_ves Posted October 14, 2019 Author Share Posted October 14, 2019 Mannen, vraagske. Ik wil mijn motor ophangings rubbers vervangen, als ik er toch mee bezig ben. Ik zie 2 soorten: 1 met 2 halve metalen pijpen, en 1 met een hele pijp. Wat is het verschil? En kunnen deze allebei gebruikt worden? thanks, DD Link to comment
Thomassker Posted October 14, 2019 Share Posted October 14, 2019 Je moet vooral letten op de diameters van rubbers, daar de ene kant van de motor een kleinere diameter heeft dan de andere kant (althans, bij de oudere types motoren). Maar voor de rest lijkt het me dat beiden kunnen gebruikt worden, het gat in de ophanging loopt immers integraal door. Link to comment
Niels_1977 Posted October 14, 2019 Share Posted October 14, 2019 Koop de engine mounts van bgm, zijn van betere kwaliteit. Let wel op dat je voor je sprint de px150 versie kiest, niet de px200. 1 Link to comment
DD_ves Posted October 14, 2019 Author Share Posted October 14, 2019 9 minutes ago, Niels_1977 said: Koop de engine mounts van bgm, zijn van betere kwaliteit. Let wel op dat je voor je sprint de px150 versie kiest, niet de px200. Wat is het verschil (buiten 50cc ) Link to comment
koeno83 Posted October 14, 2019 Share Posted October 14, 2019 Ik ga altijd voor die uit twee losse delen want dat is makkelijk met het plaatsen. Die van BGM hebben een goede pasvorm. 1 Link to comment
Niels_1977 Posted October 14, 2019 Share Posted October 14, 2019 9 hours ago, DD_ves said: Wat is het verschil (buiten 50cc ) De engine mounts van px200, zijn 2 van dezelfde diameter, de px150/sprint engine mounts links en rechts zijn verschillend van elkaar: https://www.scooter-center.com/en/silent-block-pair-engine-bgm-pro-vespa-px80-px125-px150-sprint150-vlb1t-ts125-vnl3t-gt125-vnl2t-gtr125-vnl2t-super-gl150-vla1t-vna-vnb-vba-vbb-bgm7951?number=BGM7951 1 Link to comment
DD_ves Posted October 14, 2019 Author Share Posted October 14, 2019 Merciekes! Vandaag ook een top-vonds gedaan. De voet van een parasol. Pas precies over de motor waar die mounts inzitten. Ongeveer 25 cm lang, met op het eind een dicht stuk waar precies een draadstang doorpast. PERFECT om die dingen eruit te trekken 1 1 Link to comment
DD_ves Posted October 14, 2019 Author Share Posted October 14, 2019 Wel zonder de (stenen) voet zelf he Link to comment
Frederik9111 Posted October 14, 2019 Share Posted October 14, 2019 1 uur terug, DD_ves zei: Merciekes! Vandaag ook een top-vonds gedaan. De voet van een parasol. Pas precies over de motor waar die mounts inzitten. Ongeveer 25 cm lang, met op het eind een dicht stuk waar precies een draadstang doorpast. PERFECT om die dingen eruit te trekken Fotooooo's! Link to comment
DD_ves Posted October 14, 2019 Author Share Posted October 14, 2019 25 minutes ago, Frederik9111 said: Fotooooo's! Link to comment
Frederik9111 Posted October 14, 2019 Share Posted October 14, 2019 It does the trick 1 Link to comment
DD_ves Posted October 16, 2019 Author Share Posted October 16, 2019 Hoeiendag! Smeren jullie iets op pakkingen? Zoja, wat? Link to comment
Wilby Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 Ik heb deze voor het eerst deze besteld, weet niet of het een meerwaarde is, is wel 10,00€ duurder dan de gewone set. Morgen ga ik een motorblok daarmee monteren. Vorig blok deed ik met een gewone set en een fijn laagje siliconen dichting op de carterhelften. Geeft goed resultaat maar is toch een beetje een smeerboel om aan te brengen en daarna opkuisen wat er uitgeperst wordt. Daarvoor deed ik een blok met alleen dichting en die staat toch steeds een beetje vochtig onderaan, vandaar dat ik nu dit eens probeer. 1 Link to comment
Wilby Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 Wat het reinigen van je motorblok betreft er gaat niets boven een glasparelstralen voor mij. Hieronder het blok dat ik morgen ga monteren voor en na. 1 Link to comment
DD_ves Posted October 16, 2019 Author Share Posted October 16, 2019 Amai, knap! Denk niet dat mijn blok dat nodig heeft. Ik denk dat als ik hier nog met wat productjes over ga, dat het wel ok is.. Laat eens weten hoe die dichtingen waren ajb? Ik had onderstaand product gezien op Youtube (bij de video’s van robot van scooterwest), maar had het besteld en is helaas uitverkocht momenteel. Kan het nergens anders vinden... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now