Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Benzine lek vespa 150 sprint 1966


Sjorsdewaal

Aanbevolen berichten

Vorig jaar ben ik begonnen met het opknappen van de Vespa van mijn oom. die heeft al jaren stilgestaan, wel binnen onder een dekentje dus hij ziet er nog heel goed uit. 

Nou heb ik hem vorig jaar al aan de praat gekregen, enige wat ik dacht nog te moeten doen dit voorjaar was nieuwe bandjes eronder en gaan. dit bleek echter niet zo te zijn want het gehele blok stond vol met benzine. Ik wist toen al snel dat de benzine kraan lek was, die lekt een klein beetje door, druppeltje per minuut ongeveer. Nou zou dit echter door de vlotter tegengehouden moeten worden maar dat gebeurd dus niet...

vorig jaar merkte ik al dat na een stukje rijden, hem stil te zetten en daarna na 10 minuten weer te starten hij erg lastig deed. doordat hij zichzelf verzoop. dusja almetal niet heel handig.

Nou is mijn vraag eigenlijk, kennen jullie dit probleem? ik heb de carburateur weer eruit gehaald en gecontroleerd maar de naald lijkt goed af te sluiten en de vlotter beweegt erg soepel. ook zien alle kanaaltjes open en lijkt alles te werken. Ik weet ook niet zo goed meer waar ik moet zoeken.

Alvast bedankt,

Link naar reactie

De rubber pakking van de benzinekraan wil nog wel eens lek gaan, zeker als deze nog origineel is. Je kan deze rubber pakking gewoon kopen bij de bekende vespa winkels. Een goed alternatief is een nieuwe fastflow benzinekraan waarbij je originele hendel gebruikt. De originele kraan leg je gewoon op de plank.

Je moet bij beide opties je tank verwijderen en waarschijnlijk kom je dan ook je benzineslang tegen die aan vervanging toe is. 

Voor de carburateur zou ik gewoon een nieuwe kwaliteits pakkingset kopen en een nieuwe naald (mits je dat nog niet gedaan hebt). Controleer ook meteen je vlotter op lekkage en vervang deze desnoods prefentief. 

Link naar reactie

Vanaf de benzinetank tot aan de sproeiers heb ik vorig jaar alles nagekeken en vernieuwd waar nodig. alle rubbers zijn nieuw, tank ik nu gecoat van binnen want die zag er niet meer uit, ook de kraan zelf zat vol met prut. eigenlijk het enige wat ik niet vervangen heb is de vlotter, dus gisteren avond toch maar een nieuwe vlotter besteld.

Hopelijk gaat dat helpen :), zo niet moet het misschien toch maar een nieuwe carburateur worden denk ik, is wel duurder maar valt eigenlijk nog wel mee qua prijs.

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...