JJP Geplaatst: 15 maart 2018 Delen Geplaatst: 15 maart 2018 Je geeft aan het blok volledig te hebben gereviseerd, inc nieuwe cilinder + zuiger. Best eens alles op een rijtje te zetten: - Cilinder? (hoeveel CC, standaard/race) - Welke carburateur? (16-10.16-16, ...) Nieuwe vlotternaald? - Welke hoofdsproeier? - Cilindervoet - en kop goed vast? (valse lucht). - Ontsteking? (naast nieuwe contactpuntjes ook bobine en condensator vervangen? Staat de ontsteking op de juiste tijd?) Het blijft anders raden naar de oorzaak voor de forumleden met zo weinig informatie. Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 15 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2018 Zal even een overzicht geven : De cilinder is nieuw en 50CC standaard De carburator die er nu op staat is een 16/10 met de originele maten van sproeiers (heb ze vroeger nagekeken maar ken de maten niet van buiten), vlotternaald is wel niet vervangen. Dit weekend volledig nieuwe carburator op plaatsen. Gisteren alles nagekeken op valse lucht met remreiniger Carburator naar spruitstuk spruitstuk naar carter carter naar cilinder cilinder naar cilinderkop De onsteking staat juist op 19°, de contactpunten zijn vervangen. De bobine en condensator nog niet. (heb zeer goede vonk) Link naar reactie
JJP Geplaatst: 16 maart 2018 Delen Geplaatst: 16 maart 2018 Mmm.. Keerring van de krukas aan de vliegwiel kant kan ook de boosdoener zijn. Is die ook vervangen? Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 16 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2018 Ja die heb ik ook al vervangen. vandaag komt de nieuwe carb aan hopelijk is het dan opgelost Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 17 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2018 vandaag de nieuwe carb erop gezet. het is ju beter maar hij blijft teveel benzine krijgen. nog steeds blauwe rook en op stationair valt hij stil. ik heb de stelschroef nu op 1 slag gezet maar ook dit helpt niet. heb hem opnieuw nagekeken op valse licht met remreiniger en nergens een fit gevonden. na een 15 minuten de bougie eruit gehaald en de kop is nog steeds zwart van de olie, wel minder als donderdag maar volgens mij te veel. is er nog een manier hoe ik de carburator kan afstellen? andere sproeiers? alle tips zijn welkom stefan Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 maart 2018 Delen Geplaatst: 17 maart 2018 Oei, lijkt steeds meer op de oliekeerring aan de koppelingszijde die lekt of het carter dat niet volledig afsluit tussen de verbrandingskamer en de boite. Groetjes, nero. Link naar reactie
JJP Geplaatst: 17 maart 2018 Delen Geplaatst: 17 maart 2018 Heb je fotos van de inlaatpoort van het blokje? Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 17 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2018 Nee heb geen fotos ga hem nu in mijn koffer steken en naar maskes brengen die zullen het wel oplossen want dit gaat mij nooit lukken toch bedankt voor alle info Link naar reactie
roufio Geplaatst: 17 maart 2018 Delen Geplaatst: 17 maart 2018 zit de juiste cilinder er wel op ? er bestaan 2 types weet ik nu , zie pm die ik u stuurde , groetjes Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 29 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2018 Vandaag gebeld naar maskes en vonden dat het motortje juist draaide. Op mijn vraag waarom hij zo moeilijk af te stellen is en waarom hij op laag stationair steeds stilvalt vertelde peter me dat dit normaal is met een V50. Nu kan ik niet vergelijken met een andere V50 maar heb vroeger lang met een PK50 gereden en die konden wij gemakkelijk een half uur stationair laten draaien. Iemand die dit verhaal kan bevestigen of tegenspreken? Stefan Link naar reactie
JJP Geplaatst: 29 maart 2018 Delen Geplaatst: 29 maart 2018 Klink wat vreemd om eerlijk te zijn. Lijkt mij niet meer dan logisch dat het blokje rustig stationair moet kunnen lopen zonder in toeren te schieten of uit te vallen. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 29 maart 2018 Delen Geplaatst: 29 maart 2018 Toch wel hoor. Stationair is de ontbranding onvoldoende warm om alle olieresiduen op te branden. De koolstofopbouw zal uiteindelijke elke goed afgestelde 2T-motor doen stilvallen. Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 30 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2018 Vandaag alles geminteerd en loopt heel goed. enkel probleempje met de benzinetank de doorvoer is niet goed vastgezet en bij de minste beweging komt er benzine uit de doorvoer in het chassis. heeft er soms iemand in de buurt van ekeren de juiste sleutel om dit goed vast te zetten? Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 30 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2018 Hey adrian zou ik morgen in de voormiddag even kunnen langskomen met mijn benzinetank dan kan ik hem bij u even vastzetten? stefan Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 30 maart 2018 Delen Geplaatst: 30 maart 2018 Ik heb je bericht gestuurd Gr Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 3 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2018 de benzinetank is in orde , bedankt adrian ben nu bezig met het afstellen van de versnellingen en hier heb ik opnieuw een vraagje. ik heb de kabels gemonteerd en probeer ze nu goed af te stellen, eerste versnelling staat juist maar wanneer ik naar 2 en 3 wil schakelen moet ik veel verder schakelen dan de nummertjes op de hendel. ik heb al geprobeerd om de kabels met de stelschroeven aan te passen maar dit helpt niet echt. ik moet steeds ongeveer 1 cm verder schakelen dan het nummertje op de hendel. Ook wanneer ik van 2 naar 3 schakel en ik trek hem niet ver genoeg schiet hij in tussenversnelling. kan iemand mij uitleggen welke stelschoef ik nu moet aandraaien of minder vastzetten om hem korter te laten schakelen onderstaand een foto van hoeveer ik moet gaan om in 3 te schakelen. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 3 april 2018 Delen Geplaatst: 3 april 2018 Misschien is u kabel gewoon niet genoeg aangespannen, welke zorgt voor het opschakelen. Ik zou de stelschroeven volledig indraaien en eerst de kabels genoeg aanspannen en fine tuning gebeurd met de stelschroeven Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 april 2018 Delen Geplaatst: 3 april 2018 ... en zet uw hendel gewoon in neutraal bij het aanspannen van de kabels. Het is niet abnormaal dat de 3de versnelling niet perfect uitkomt met de 3 op de hendel. Groetjes, nero. Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 3 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2018 bedankt voor de hulp, heb ze nu kunnen afstellen en vallen goed in versnelling, ze komen wel niet met de cijfers overeen maar dit is het minste van mijn zorgen! daarna mijn dochter voor de eerste keer op de vespa laten rijden en nu hebben we hetvolgende probleempje, ze is klein en fijn en heeft niet veel kracht, zij heeft moeite met het intrekken van de koppeling, ik heb getracht deze minder straf te zetten door de stelschroef aan te passen. echter wanneer het voor haar gemakkelijk wordt pakt de koppeling niet helemaal meer en valt hij natuurlijk stil als ze stilstaat. is er een mogelijkheid om dit nog aan te passen of moet ze gewoon naar de fitness ;-)) Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 april 2018 Delen Geplaatst: 3 april 2018 Ik denk dat er hendels bestaan speciaal voor mensen met kleinere handen, iets in dit genre: https://www.sip-scootershop.com/nl/products/hendel+fa+links+koppeling+_26594800 Groetjes, nero. Link naar reactie
Fireball Geplaatst: 3 april 2018 Delen Geplaatst: 3 april 2018 Is het probleem door te kleine handen of door een straffe koppeling. Ik heb de indruk dat er verschillende sterktes zijn in die veren van de koppeling, misschien eens zoeken naar een slappere veer? Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 3 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2018 haar handen zijn klein maar ikzelf vind ook dat de koppeling veel te straf is, ze is zeker dubbel zo zwaar als mijn vna. iemand enig idee waar ik een minder sterke veer kan vinden? Link naar reactie
Daan Geplaatst: 18 april 2018 Delen Geplaatst: 18 april 2018 op welke afstand staan je contactpunten (0,40?) Is je bobine ook vervangen? Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 18 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2018 Daan alles staat nu juist en werkt goed maar toch bedankt Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.