Julo Geplaatst: 10 augustus 2017 Delen Geplaatst: 10 augustus 2017 Hallo Ik sta op het punt een oldie bij te kopen. Ik twijfel tussen twee modellen momenteel: Vespa Primavera 125 van 1968 in O'lack, volledig in orde voor €4400. Of Vespa Sprint Veloce 150 enkele jaren geleden herspoten (geen fotos voorhanden) en motor net gereviseerd. €4300 (zie foto als bijlage). Mijn hart zegt Primavera maar graag jullie advies. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 10 augustus 2017 Delen Geplaatst: 10 augustus 2017 Naar mijn mening is 4400 EUR voor een niet-ET3 Primavera aan de hoge kant, ook al is het een handelaarsprijs (foto's zijn zo te zien van bij de Vespagarage?). 4300 EUR voor een gereviseerde en nieuw gespoten Sprint V is dan weer een handelaarsprijs die ik wel zou verwachten? Hangt er ook een beetje van af hoe groot je bent, want een smallframe voelt als een fiets als je gewend bent om met motoren te rijden (als ik me niet vergis ben je ook een BMW GS rijder?) Link naar reactie
janvda Geplaatst: 10 augustus 2017 Delen Geplaatst: 10 augustus 2017 't is moeilijk te zien op dat fotooke, maar mijn buikgevoel zegt me dat die Primavera geen o-lak is Link naar reactie
Julo Geplaatst: 10 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2017 De Primavera stond idd bij vintagescooters. Ik vind die idd super met hun smalle karkas. Is ondertussen wel verkocht krijg ik net bericht... Wat met deze PX? https://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-px-200-arcobaleno-oldtimer-347598420.html Link naar reactie
Julo Geplaatst: 10 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2017 Of deze https://www.2dehands.be/brommers-scooters/scooters/vespa/vespa-px-200-e-cc-359907926.html Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 10 augustus 2017 Delen Geplaatst: 10 augustus 2017 Slik... Voor €4400 mag je mijn gerestaureerde witte Primavera ET3 met spliternieuw gebouwd 130 Polini-blokje kopen! Als je 't juiste rijbewijs hebt zou'k als instapper voor de P200tjes gaan en de (nog oudere 6v) oldie-plannen even opbergen tot je de technische basisvaardigheden van het Vespa-onderhoud wat onder de knie hebt. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 11 augustus 2017 Delen Geplaatst: 11 augustus 2017 Ik vind de primavera ook heel mooi maar prijs is echt wel veel en O-lak, daar twijfel ik toch ook sterk aan, hij lijkt me net herspoten. Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 12 augustus 2017 Delen Geplaatst: 12 augustus 2017 De prijzen van die PXen zijn er ook over maar ja. Voor 500€ minder heb ik twee maand geleden een BMWR1100RT gekocht van 99 met alles er op en er aan en 35000km. Link naar reactie
Julo Geplaatst: 13 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2017 Ondertussen staat deze in mijn garage... Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 14 augustus 2017 Delen Geplaatst: 14 augustus 2017 ... ... ... ..Heb je de 'PX 200' ondertussen al 'IN' de garage gekregen? Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 15 augustus 2017 Delen Geplaatst: 15 augustus 2017 das toch geen oldie? Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 15 augustus 2017 Delen Geplaatst: 15 augustus 2017 33 minuten geleden, pdvd zei: das toch geen oldie? Een PX200E arcobaleno werd gemaakt van '83 tot '93, waarom zou dit geen oldie zijn? Wat mij betreft de laatste "echte" PX Link naar reactie
Julo Geplaatst: 15 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2017 8 uren geleden, pdvd zei: das toch geen oldie? Een machine van 32 jaar oud... Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 16 augustus 2017 Delen Geplaatst: 16 augustus 2017 Ik dacht dat dit die PX was uit 1990 met wat beugels eraan, maar die staat nog te koop. 32 jaar is inderdaad op leeftijd ja. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 16 augustus 2017 Delen Geplaatst: 16 augustus 2017 22 uren geleden, Thomassker zei: Een PX200E arcobaleno werd gemaakt van '83 tot '93, waarom zou dit geen oldie zijn? Volgens de reglementen van Vespa World Club is de PX een "moderne", hoor No joke! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.