Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Echt Vespa?


pdvd

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Heb de gok genomen en de buitenboordmotor gekocht, blijkt idd om een echte Vespa Moscone uit 1952/53 te gaan.

Vanmiddag de motor bekeken, er ontbreken wat kleinigheden, maar algehele staat is niet slecht voor een motortje van 65 jaar oud.

Cilinders zitten zelfs niet vast en hebben compressie. 

Nu eens kijken wat ik met de motor doe, of opknappen of doorverkopen.

 

 

Link naar reactie
13 uren geleden, Niels_1977 zei:

Heb de gok genomen en de buitenboordmotor gekocht, blijkt idd om een echte Vespa Moscone uit 1952/53 te gaan.

Vanmiddag de motor bekeken, er ontbreken wat kleinigheden, maar algehele staat is niet slecht voor een motortje van 65 jaar oud.

Cilinders zitten zelfs niet vast en hebben compressie. 

Nu eens kijken wat ik met de motor doe, of opknappen of doorverkopen.

 

 

Gaaf! 

Link naar reactie
Op 9/19/2016 om 22:37, Niels_1977 zei:

... blijkt idd om een echte Vespa Moscone uit 1952/53 te gaan.

Waar leid je dat uit af?

Link naar reactie
7 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Waar leid je dat uit af?

Inderdaad goede vraag, want lijkt zelfs niet op de modellen die ik al gezien heb en er staat volgens mij nooit Vespa op, maar Moscone... . Zie je ergens een Piaggio logo?

 

 

Link naar reactie

Staan meerdere Piaggio Logo's op, ik heb het internet afgespeurd naar info, niet veel te vinden,

maar aan de hand van foto's op deze site kunnen concluderen dat het om een echte Vespa Piaggio Moscone gaat:

http://digilander.libero.it/OLDMERCS/storia/Moscone.htm

 

Mijn motor is dezelfde versie als de foto's van de groene buitenboordmotor bovenaan de pagina, de tweede serie dus.

Er waren 3 series, 1e serie uit 1949, de 2e serie uit 1952/1953 en de laatste serie uit 1960.

 

 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hallo Kurt,

Nee de motor werkt helaas nog niet, tank is schoon, benzine kraan werkt, carburateur ziet er goed uit.

Pistons zitten niet vast, hele mechanisme lijkt goed te functioneren.

Ik denk dat de puntenontsteking niet meer goed werkt. Voor de rest lijkt de motor in erg goede conditie.

Ook ontdekt dat het oude Moscone logo nog onder de verf zit.

Maar eerst verder met een aantal scooter projecten. Tzt mee verder, of evt doorverkopen.

 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...