DoPy Geplaatst: 24 januari 2016 Delen Geplaatst: 24 januari 2016 Hallo allen, Ik zou graag de vergen van mijn LML in het zwart laten poederlakken om uiteindelijk de foto hieronder te bekomen. Gisteren begonnen met de buitenvelg te demonteren wat blijkbaar het makkelijkste is maar dan... om het centrale deel van de velgen te demonteren heb ik alvast de zwarte dopjes op de velgen al weggenomen, splitpen verwijderd en moer losgedraaid maar dan wordt het moeilijker. Wat moet ik dan doen om het voorwiel verder te demonteren? Voor het achterwiel zit de moer goed vast dus hebben jullie hier tips voor? Alvast bedankt Greetz Link naar reactie
xdaastra Geplaatst: 24 januari 2016 Delen Geplaatst: 24 januari 2016 Voorwiel kan je even op de naaf tikken door de trillingen zal deze los komen of met poelietrekker. achterwiel zit absurd vast bij de lml, slagmoersleutel met 150nm kreeg ik deze niet los... . band monteren en tussen een wiel klem, daarna met een momentsleutel van de vrachtwagen losgekregen je kan natuurlijk ook je achterrem nemen (blokeren) + 1ste versnelling en zo proberen, dit is bij mij helaas nooit gelukt... Alles bleef meedraaien. verder met pxen nooit aan de hand gehad... Lml van mijn vader en die van mij... . Same shit! Mooie kleur btw! Link naar reactie
jje Geplaatst: 25 januari 2016 Delen Geplaatst: 25 januari 2016 luchtratel/sleutel erop , en meestal komt hij dan prima los... Link naar reactie
cee Geplaatst: 25 januari 2016 Delen Geplaatst: 25 januari 2016 remklauw lossen met 2 grote inbussen Link naar reactie
DoPy Geplaatst: 25 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2016 Vooraan is gelukt maar achteraan zit het echt muurvast. Pneumatische slagmoersleutel heb ik niet dus daarmee kan ik het niet proberen. Was me net ook aan het afvragen of het wel verstandig is om de wielnaaf te laten poedercoaten. Is de warmte van de oven wel gezond voor de lager? Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 8 februari 2016 Delen Geplaatst: 8 februari 2016 Lager kan er toch uit dus geen probleem zorg alleen wel dat je het gat waar je lager en as in moet goed afstopt zodat er geen lak in komt. En natuurlijk ook niet op het loopvlak van je remschoenen ;-) Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 9 februari 2016 Delen Geplaatst: 9 februari 2016 Waarom zou je de wielnaaf laten coaten? De trommel begrijp ik wel. Voor de wielmoer zou ik een goede slagmoersleutel en/of een momentsleutel gebruiks. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 9 februari 2016 Delen Geplaatst: 9 februari 2016 velgjes erop en naar een lokale garage lopen / rijden... en daar je trommel los schieten... Daarna moet je je lager verwijderen. en afplakken, of dat het poedercoat bedrijf laten doen. Verwijderen van het lager is niet heel moeilijk... Met minimale middelen zou ik dit filmpje eens bekijken, werkt bij jou hetzelfde bij dit filmpje, alleen even kijken of er een circlip in zit voor je begint 2 Stroke Engine Disassembly Bearing Removal Heat & Socket Method Link naar reactie
DoPy Geplaatst: 1 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2016 Hallo allen, Het heeft even stil gelegen maar heb intussen toch even tijd gevonden om het achterwiel laten los te zetten en alles opnieuw te demonteren. Nu merk ik op dat 2 lagers in de wielnaaf zitten welke ik liever niet verwijder als het niet moet. Bij poederlakken gaat de temperatuur maximaal naar 220°C maar is dit schadelijk voor de lager? Of kan ik meer schade toebrengen door de lager te verwijderen? Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 maart 2016 Delen Geplaatst: 1 maart 2016 Verwijderen is meestal gelijk aan vervangen. Zo'n lager is volledig uit metaal vervaardigd, 220°C zal geen kwaad kunnen. Groetjes, nero. Link naar reactie
roufio Geplaatst: 2 maart 2016 Delen Geplaatst: 2 maart 2016 wel alle vet verwijderen , want dat smelt en gaat roken in de oven , aanbranden Link naar reactie
DoPy Geplaatst: 2 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2016 Verwijderen is inderdaad meestal gelijk aan vervangen dus laat ze liever zitten. Heb wel wat bang van de rubber afdichtingsring van de lager of kan die ook tegen de temperatuur? Het vet heb ik al zo veel mogelijk verwijderd maar krijg het natuurlijk niet alles uit de lager. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 2 maart 2016 Delen Geplaatst: 2 maart 2016 lager er gewoon uit halen anders smelt het vet tijdens het poedercoaten en krijg je rare plekken in je poedercoat. volgens mij zit er ook een kunststof stofring in je lager en die gaat er ook aan bij 200gr . lagers zijn nu niet zo kostbaar dat je dit risico wil nemen,kans is zelfs groot dat je poedercoater het niet eens wil doen met het lager er in. Zorg wel dat je de passing waar het lager in moet goed afsluit. Link naar reactie
DoPy Geplaatst: 15 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2016 Update: Lagers gedemonteerd en gisteren alles binnen gebracht bij de poedercoater. Hopelijk heb ik alles tijdig terug om te monteren tegen 28-03-2016 voor de eerste rit van 2016. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 15 maart 2016 Delen Geplaatst: 15 maart 2016 Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitdraaien,,,dat ge uw velgen laat poederlakken is de logica zelve,,,maar dat ge uw tamboers laat poederlakken???,,,bij mijn weten is de voorste uit aluminium en mijn ervaring met poederlakken is dat daar geen laag van een paar micron opkomt maar eerder naar nen halve millimeter,,dus zult ge een beetje moeten opletten bij de montage van uw remschijf,,,wat ik ook niet gelezen heb is dat je uw schroefdraadtoestanden hebt beschermd. Dus poederlakken is een zekere tolerantie incalculeren enof een goede dremel hebben CHEERS Link naar reactie
Freddy Rotten Geplaatst: 15 maart 2016 Delen Geplaatst: 15 maart 2016 veel verloren rijtijd denk ik dan eerst & vooral - 24/01 tot 28/03 ? - tuurlijk ja niet iedereen rijd tijdens deze maanden met de vespa de gustibus et coloribus non est disputandum zekers ? is een puur persoonlijke keuze voegt dit iets toe aan de waarde, vermoed van niet, aan de andere zijde wellicht ook geen waardevermindering succes ! Link naar reactie
DoPy Geplaatst: 16 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2016 De poederlakker stond erop om alles zelf af te plakken dan was het zijn verantwoordelijkheid en geen gezever als er iets mis gaat. Heb toegelicht wat er allemaal afgeplakt moest worden maar hij wist het zelf al heel goed. (werkt blijkbaar in zijn vrije tijd aan moto's) Rijtijd heb ik zeker verloren maar heb in die periode maar 1 keer gehad dat ik de tijd had en het weer wat mee zat om gaan te rijden. Heb een drukke job met afgelopen maanden nog extra drukte. Hopelijk wordt het terug wat rustiger zodat er terug wat tijd is in de weekends om te gaan rijden. Link naar reactie
DoPy Geplaatst: 25 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2016 Alles is terug van de poederlakken en ziet er goed uit. Achterwiel alvast gemonteerd. Lagers zitten in de vriezer om ze morgen in het voorwiel te monteren zodat ook het voorwiel kan gemonteerd worden. Er zat een klein defect in 1 van de velgen (had het zelf nog niet gezien) maar die zal opnieuw gedaan worden. Het zal dus nog eventjes zonder reservewiel zijn. Link naar reactie
DoPy Geplaatst: 27 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2016 Gisteren ook het voorwiel gemonteerd en onmiddellijk een ritje gemaakt. Het ziet er goed uit. Topic mag gesloten worden. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 27 maart 2016 Delen Geplaatst: 27 maart 2016 Ziet er inderdaad goed uit! Link naar reactie
Rep Sinn Fein Geplaatst: 31 maart 2016 Delen Geplaatst: 31 maart 2016 Hoe houd jij die whitewalls zo proper ??? Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 maart 2016 Delen Geplaatst: 31 maart 2016 7 uren geleden, Rep Sinn Fein zei: Hoe houd jij die whitewalls zo proper ??? Door niet te rijden... Groetjes, nero. Link naar reactie
Maranoa Geplaatst: 31 maart 2016 Delen Geplaatst: 31 maart 2016 @rep sinn fein, normaal met bruinzeep voor te kuisen en een schuursponsken en meestal houd je ze wel wit. mvg, thomas Link naar reactie
DoPy Geplaatst: 20 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2016 Op 31 maart 2016 om 09:52, Rep Sinn Fein zei: Hoe houd jij die whitewalls zo proper ??? Na elke rit kuisen met "all purpose cleaner van chemical guys". Verdunnen met water en dan op de banden sproeien, even laten inwerken en dan met een borsteltjes nog een beetje schrobben. Achteraf gewoon afspoelen met water. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.