Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Uitlaat Kapot


Bart_GTV250

Aanbevolen berichten

Beste,

 

de uitlaat van mijn GTV250ie  begint plots een zwaar geluid te maken, lijkt op een gat.

 

Nieuw kost me dat te veel, mar ik zie er heel wat tweedehands te koop voor een schappelijk prijske, alleen

 

meestal staat er bij, uitlaat GTS.

 

Zelfs niet welk type motor.

Dus mijn vraag; zijn al de uitlaten vd GTS versies hetzelfde?

 

Ik bedoel 125/250/300 cc, hebben die allemaal dezelfde uitlaat?

 

Merciekes

Link naar reactie

Alleszins, moest het idd je uitlaat zijn, ik hen een splinternieuwe originele uitlaat liggen van een 250gts, kan ze niet gebruiken gezien ik met een 125gts carbu versie rij en dus een ander type uitlaat moet hebben...

Mag weg aan een prijske...

Laat mr horen indien je ze nodig hebt...

Link naar reactie

zou me verbasen dat een uitlaat zo snel een gat zou hebben tenzij dat jij al een hele hoop kilometers gemaakt hebt ... .tenzij je mogelijk gevallen bent en ergens een scheurtje zit dat is ook mogelijk

 

denk eerder ook aan dichting die erdoor is geluid en fenomeen is identiek aan gat of scheur  in uitlaat

Link naar reactie

Mijn vespake is van 2007, de uitlaat is bruin rood vh roesten, trekt op nisk en aan vervanging toe. Dankzij een medeforummer heb ik eentje in aantocht, bij vervaning zal ik die dichting mee vervangen.

 

De pot zelf denk ik , is inderdaad niet stuk, ik heb hem tweedehands gekocht met 5000 km op de teller vorig jaar, ik denk dat die  5000 niet klopten, heb er zelf 5000 bijgereden op 1 jaar.

 

Ik heb vorig jaar al nieuwe banden laten leggen, nieuwe batterij, groot onderhoud, kleppen stellen, nieuwe voorrem,achter was nog ok,nieuwe lampkes, bougieke,  soit, alles om mezelf veilig te voelen erop, nooit problemen gehad. Maar ik kon zelf moeilijk geloven dat een Vespa van 7 jaar maar 5000 km gedaan had.

 

Als de uitlaat vervangen is, dan moet ik enkel nog de sliders en riem es vervangen en is hem eigenlijk zo goed als nieuw.

Link naar reactie

hmm, het verhaal is dat deze van een secretaresse was van een dealer ergens achter luik, waar ik hem dus gekocht heb, en ging weg omdat ze er te weining op reed.

 

Zou dat dan toch kunnen?

 

Maar de knalpot is ne roestbak, was nog redelijk zwart toen ik hem kreeg, kan dat ding dan op 5000 km zo verweren? Vespa staat altijd binnen; thuis en op het werk in afgesloten garage..??

Link naar reactie

... ... of dat verhaal van die "Luikse secretaresse" klopt weet ik niet, want verkopers verzinnen de "gekste verhalen" om hun ding aan de "man" te brengen.

 

Maar ik weet wel dat er een hoop Vespa's rondrijden met bitter weinig kilometers op de teller, ook al omdat het een "impulsieve aankoop" is geweest.

 

Wat de uitlaat betreft : zonder behandeling van een hittebestendige matzwarte spuitbus, wordt het vlug een roesthoop ( zeker als je er geregeld mee door regenweer rijdt ).

Link naar reactie

Robing,

 

ja bedankt, ik twijfel tussen kopervet en graphietvet?

 

Dit weekdn nog wat geprobeerd, maar nada, bouten laten schrikken koud en warm.

 

Ik heb een bit torx 35 die perfect past, maar nu lees ik dat een Torx Plus TP27 ook past, dus zo eentje ga ik bestellen.

 

Tot nog toe lukt het niet, en ik vrees dat als ze ooit loskomen, ik er nieuwe moet insteken, dus toch even nr de garage... Kan altijd nog uitboren, maar dat is de laatste optie.

Link naar reactie

Robing,

 

ja bedankt, ik twijfel tussen kopervet en graphietvet?

 

Dit weekdn nog wat geprobeerd, maar nada, bouten laten schrikken koud en warm.

 

Ik heb een bit torx 35 die perfect past, maar nu lees ik dat een Torx Plus TP27 ook past, dus zo eentje ga ik bestellen.

 

Tot nog toe lukt het niet, en ik vrees dat als ze ooit loskomen, ik er nieuwe moet insteken, dus toch even nr de garage... Kan altijd nog uitboren, maar dat is de laatste optie.

is da nogaltijd niet los ? 

Link naar reactie

Wutsie,

 

vooralleer ik zop een foto durf maken, moet ik eerst een spuit tegen de tetanus halen, roest complet hier...

 

Nope, nog vast, deze morgen toen ik ging tanken stond er ineens ne Vespa liefhebber naast me, en het ging direct over de uitlaat, andere momentsleutel pakken zei de man... zucht,as ik nog meer WD40 erop spuit, gaat mijn uitlaat wegsmelten... :unsure:

Link naar reactie

AMai, stevig vast... hopelijk komt het goed. Zijn die nieuwe uitlaatjes nog steeds zo'n roestbakken? Op mijn vorige toch geen enkel probleem mee gehad. Nog mooi zwart na 8 jaar en 12.000km.

 

Helaas wel. Mijn Vespa is van de nieuwste generatie (2014). Nieuw aangekocht in februari 2015 en de uitlaat begint al de eerste tekenen van roest te vertonen. En dat terwijl hij altijd in een garage staat en nauwelijks buiten (behalve als ik ga rijden uiteraard). Echt zielig dat Piaggio zo weinig aandacht aan afwerking geeft.

Link naar reactie

 Mijn Vespa is van de nieuwste generatie (2014). Nieuw aangekocht in februari 2015 en de uitlaat begint al de eerste tekenen van roest te vertonen.

... ... dit is zeer gemakkelijk te verhelpen : de uitlaat gewoon behandelen met een spuitbus matzwarte, hittebestendige verf (paar lagen)... en hij blijft gelijk nieuw :) 

Link naar reactie

VEsacia,

 

dat heb ik gedaan gehad,

 

maar omdat de roest zo erg was, dacht ik, even roestomvromer erop doen eerst.

 

Ja natuurlijk kwam die roestomvormer er gelijk weer af, gevolg, ook de verf er af.

 

Dom ma ik probeer ook maar wat.

 

Die verf er rechtstreeks erop had waarschijnlijk wel gewerkt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...