Jump to content
Vespaforum.be

LighScan

Members
  • Posts

    111
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GTS Super 300 i.e. ABS (bj 2015)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Hoboken
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,218 profile views

LighScan's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In
  • First Post

Recent Badges

35

Reputation

  1. Meer zelfs, dit gaat wat "verergeren". De nieuwere modellen Vespa GTS voldoen nu aan de Euro 4 norm, en men heeft al lichtjes terugvallende prestaties opgemerkt. Geen big deal omdat je zoiets eigenlijk enkel merkt wanneer je een vergelijk doet zoals jij met een vriend, en het voordeel is wel dat ze zuiniger worden.
  2. @Buddah: moest die pijn in de onderrug blijven, probeer dan is het Solo zadel voor de GTS. Ja, het is even doorslikken wat de prijs betreft, maar je haalt het er vier dubbel keer uit qua rijplezier en comfort. Ik zou mijn zadel voor geen goud meer willen wisselen, rij er nu zo al 3 jaar mee rond. Met het zadel kan je ook een passagier nog meenemen, maar die zit wel een pak minder comfortabel dan met het standaard zadel. Dit solo zadel stelt jou als bestuurder wel in staat om een andere (comfortabelere) zithouding aan te nemen. Zeker voor wat langere mensen (ikzelf 1m87) is dit zadel fantastisch. https://www.easyparts.nl/Zadel-Eenpersoons-Vespa-Zwart-(witte-bies)-GTS-Super-ABS-14->_(Zadels-Buddys)-p26251579
  3. Voor motors: §1. De motorfietsen op twee wielen met of zonder zijspan waarvan de goedkeuringsaanvraag na 1 januari 1975 en voor 1 januari 1983 ingediend werd moeten voorzien zijn van ten minste één achteruitkijkspiegel aan de linkerzijde van het voertuig. En jawel, voor auto's wordt het helemaal "grappig": De voertuigen op meer dan twee wielen moeten uitgerust zijn met een binnen-achteruitkijkspiegel en een buiten-achteruitkijkspiegel die aan de linkerzijde geplaatst is, als ze voor personenvervoer bestemd zijn
  4. In januari zou de Shoei Neotec 2 op de mark verschijnen, ik denk dat ik daar misschien eventjes op wacht.
  5. De C3 en de C3 Pro zijn beide nog gewoon verkrijgbaar, al is de C3 omgedoopt tot C3 basic (wellicht om verwarring tussen "C3" en "C3 Pro" te voorkomen?) Misschien dat ik morgen die C3 Pro nog is ga proberen, als ik mij tevreden kan stellen met de viziersluiting, dan heb ik de perfecte helm.
  6. De Schuberth C3 viel trouwens af, die had ik ook bijna gekocht maar het vizier bedient zich moeilijker, ik krijg het met 1 hand nooit volledig dicht geklikt. Datzelfde probleem deed zich ook voor bij de Schuberth S2 Sport. Die laatste viel natuurlijk sowieso al af omdat het teveel naar het sport-segment neigt.
  7. Het is tijd voor een nieuwe helm. Na een aantal winkels bezocht te hebben kon ik mijn keuze eindelijk tot 3 helmen beperken. Dat heeft heel wat moeite gekost want ik heb blijkbaar hoge eisen: * "echte" Pinlock (en liefst zo'n grote die het volledige vizier doet...) * geluidsisolatie is een erg belangrijk punt voor mij * geen sport-type, het is voornamelijk voor uitstapjes, woon/werk --> comfort dus! * geïntegreerd zonnevizier Keuze 1: Schuberth C4 (systeemhelm) Pro's: heel comfortabel, mooi design, en lijkt zeer stil te zijn, wat mijn belangrijkste punt is. Maar op het internet lees ik wel dat bij de C4 het klepje aan de mond voor wind loskomt, de Pinlock is niet volledig vizier en bovendien zou het schijnbaar niet eens een echte Pinlock meer zijn, maar nagemaakt door Schuberth? Keuze 2: Shoei Neotec (systeemhelm) Geen idee of deze helm redelijk stil is? Hij past wel comfortabel, het vizier gaat vlotjes met 1 hand volledig dicht (wilt bij Schuberth wel eens voor problemen zorgen), het is een echte Pinlock, ... Ik had hem al bijna gekocht, maar ik twijfel in hoeverre deze helm echt stil is... Keuze 3: Shoei GT-AIR (integraalhelm) Het is de enige integraalhelm die overeind is blijven staan in mijn top 3, maar deze was vlotjes op te zetten, gaf een comfortabel gevoel, maar opnieuw twijfel ik in hoeverre de helm echt stil is. Ze maken er graag reclame mee, dat wel, maar het ook waarmaken...
  8. Een meter liegt niet nee, maar de gebruiker kan het niet gebruiken. Niet iedereen is even handig. Dus gevolg: gemeten, verkeerd geïnterpreteerd, besteld, en het stuk is véél te groot. Enfin, hulp moet je dus niet meer op forums zoeken, maar dat is niet erg. Wel een les.
  9. Ik ben van plan om binnenkort een set aan te kopen om mijn iPhone als navigatie te gebruiken. Bedoeling is om de 'stam/staaf' van de standaard Vespa spiegel te gebruiken --> ram kogeltje aanhangen en daarop een iPhone case klikken. Nu ben ik op zoek naar de afmeting (dikte) van die staaf van die standaard spiegels. Ik kom zelf op 1,5 inch/38mm uit, maar is die echt zo dik? Dit setje zou dan maar heel nipt passen: https://www.emounting.nl/ram-mount-torque-motor-set-1d-x-grip-houder-montag.html
  10. Dat klopt, de Vio zelf is niet meer dan een schermpje met Bluetooth dat verbinding met jouw apparaat moet maken voor alle gegevens. Ik blijf het vooralsnog nog steeds op de 'ouderwetse' manier doen: mijn iPhone gemonteerd aan de spiegel.
  11. Ja en nee, met de Vio krijg je "lifetime kaartupdates". Maar bij TomTom houdt dat in "zolang het toestel verkocht wordt". Zodra de Vio niet meer beschikbaar is in de winkel, stoppen de kaartupdates dus (en moet je wel gaan betalen, ja...)
  12. Met de "gewone" tomtom navigatie-app kan je wel kaarten downloaden, het zou dus zomaar kunnen dat het mogelijk is met de aparte Vio app. Ik vind het overigens een klein beetje een gemiste kans om die Vio compatibel te maken met de gewone tomtom app...
  13. Voorlopig enkel op pre-order 'beschikbaar', het is dus even wachten op de eerste reviews...
  14. Iemand al meningen? https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/scooter/
  15. Er worden natuurlijk wel heel veel Vespa's verkocht, België behoort zelfs tot één van de landen waar de meeste Vespa's rondrijden. Dat er jammer genoeg dan enkele Vespaatjes tussenzitten die minder presteren, is helaas 'normaal'. Nu moet ik wel zeggen dat na verloop van tijd alles wel opgelost raakt hoor, als je de pech hebt een Vespa'tje gekocht te hebben met een probleem. Het allerbelangrijkste: zorg dat je bij een goede dealer koopt! Laat je niet teveel verleiden door de prijs/kortingen, want een goede, betrouwbare dealer is véél méér waard dan dat op termijn.
×
×
  • Create New...