Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eens Een Andere Vastloper...


dmi

Aanbevolen berichten

Vandaag achterwiel geblokkeerd tijdens het optrekken aan de lichten. Geen beweging meer in te krijgen. Ook niet met koppeling ingenepen of in neutraal. Motor is niet stilgevallen, koppeling werkt nog, en hij lijkt te schakelen.

 

Nog niet kunnen kijken, maar ik vermoed dat er iets foutgelopen is met de remschoenen. Ze zitten er slechts 50km op. Misschien voering losgekomen of iets gelijkaardigs. Iemand al eens zoiets voorgehad? Ik ben de laatste tijd echt niet te spreken over de kwaliteit van de sip-onderdelen. Dus zou er niets van verschieten. 

 

Met Vespa in het midden van het kruispunt Leien/Paardenmarkt staan in antwerpen, en dan met geblokkeerd achterwiel naar de zijkant proberen duwen.Is eens iets anders. Erg veel geluk gehad dat er niemand achter mij reed. Of dat het 3 minuten ervoor op de E17 gebeurde.

Link naar reactie

Kan inderdaad, al zou het maf zijn dat hij dan nog schakelt (met draaiende motor) zonder rare geluiden.

 

Versnellingsbak heeft ook een 1000-tal km een grondige revisie gehad met enkel originele piaggio onderdelen. Liep geweldig goed. Aangezien de remschoenen recent vervangen zijn is het logischer het probleem daar te zoeken. 

 

Zodra ik hem kan ophalen ben ik pas zeker. 

Link naar reactie

ik zou in eerste instantie ook denken aan een afgebroken schakelkruis (heb ik ook al voorgehad) maar het nog kunnen schakelen en het nog draaien van de motor doen me dan weer twijfelen.

Wat ik ook eens heb voorgehad is dat 1 van de 3 schroefjes waarmee de dustplaat achter de remschoenen vastzit was losgekomen.

Link naar reactie

Het zit in elk geval toch in het blok. Bummer... hij liep zo goed sinds de revisie!

Straks eens aan beginnen. 

 

Ik vermoed nog steeds niet dat het metalen onderdelen zijn die gefaald hebben (geen knal ofzo toen het wiel blokkeerde. Eerder blokkeren alsof je je rem intrapt. Vandaar het eerdere vermoeden van de losgekomen voering. En ik kan het achterwiel in elke versnelling, in beide richtingen blijven draaien, zij het met wat weerstand. Maar je weet nooit)

Daan, jouw mogelijkheid zou wel eens goed kunnen. Ik zal het laten weten als ik meer weet. 

Link naar reactie

Dat lager krijg je er enkel uit als het blok al open ligt jammer genoeg ;-)

 

En 't is de versie met keerring aan de binnenkant. Het blok zelf is gespaard gebleven van metaal. 

Heb nu een gesloten CN besteld. Ik vond al wat veel speling op die C3 zitten.

Link naar reactie

Het is een metalen kooi, maar inderdaad, de kogels zelf zitten er nog in. 

 

SKF... en amper 1000km oud. 

 

Alleen plastic ertussen is weg, no?

Welk merk lager?

Link naar reactie

logisch ook. De goede werking van een lager (zeker een open lager) is erg afhankelijk van de applicatie. 

 

Ik neem het ze niet kwalijk. Al veel skf lagers zonder problemen gebruikt. 

Link naar reactie

Dat lager krijg je er enkel uit als het blok al open ligt jammer genoeg ;-)

 

En 't is de versie met keerring aan de binnenkant. Het blok zelf is gespaard gebleven van metaal. 

Heb nu een gesloten CN besteld. Ik vond al wat veel speling op die C3 zitten.

 

Onvoldoende gesmeerd?

Link naar reactie

De vilten stofring die de remtrommel moet afsluiten is een slechte passing. Er zit bijna een mm speling op. Ik denk dat remstof in het lager de boosdoener was. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...