Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Winterstalling


oak

Aanbevolen berichten

Graag enkele ervaringen die jullie hebben met de vespa  in de komende maanden te stallen?  (binnen-uiteraard)  :)

 

* batterij laten zitten ,en regelmatig starten en motor  laten draaien (?)

* batterij uitnemen en regelmatig opladen (?)

* tank  zo goed als leeg (?), vol (?)

* beschermhoes ,wel of niet ?

 

... ... ...(?)

 

 

Vespa_winter1.jpg

Link naar reactie

... de vespa  in de komende maanden te stallen?  (binnen-uiteraard)  :)

 

Stallen?

 

Bollen!!!

Link naar reactie

Als je langere tijd niet rijdt, kan je best ene druppellader kopen, dat ding houdt je batterij "jong".

 

Normaal vervliegt benzine een beke, als je een jaar nie rijdt, zou dat niet goed zijn, maar een paar maanden, ik zou gewoon de tank zo ver mogelijk leegrijden zodat als je terug gaatrijden er direct verse kan indoen.

 

Maar, gelijk nen echte, ik blijf rijden tot er sneeuw ligt , of ijzel of zo, vorig jaar 1.5 maand niet gereden in totaal.

 

Hopelijk betere winter dit jaar.

Link naar reactie

druppelader ? gebruik ik nooit , zorg dat je minstens om de paar weken je wesp start en een rondje maakt als de weer geschikt is natuurlijk. heb er ook nooit problemen mee. desnoods even starten en een 5 tal minuten laten draaien in de winter bij extreme kou als je geen rondje wilt rijden , en zorg dat je wesp droog staat dus niet onder de sneeuw en regen  staat.

Link naar reactie

10 minuutjes stationair laten draaien zal niet veel helpen, dan moet je echt gaan rijden... Te lang druppelladeren doe ik ook niet, telkens een week wel, week niet, gedurende 2 of 3 maanden. Let wel dat je de niveau's bijvult indien nodig! Mijn vespa staat niet vorstvrij dus moet ik sowieso de batterij er uit halen als het echt koud wordt.

Link naar reactie

10 minuten zal inderdaad niet veel helpen maar de vespa krijgt een beetje smering wat beter is dan 6 maanden volledig stilstaan!

 

 

mocht de weer het toelaten een ritje van 10 tal minuten is voldoende .

 

gelijk als vandaag de weer is niet zo slecht ga dadelijk een klein ritje doen van een kwartiertje :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...