Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoe Ronde Punten Pakken


Bart_GTV250

Aanbevolen berichten

GT rijders, dit is dus een serieuze vraag, als het droog weer is, en het verkeer laat het toe, dan kan je een rond punt redelijk vlot nemen.

 

Ik ben al twee keer ei zo na tegen de decor gesukkeld omdat dat oog, (onderaan links )om je Vespa vast te hangen aan iets, de grond raakte in de bocht.

 

Niet omdat ik plots zwenkte naar links, neen, gewoon de bocht nemen , mooi afronden en prijs, nochthans heb ik niet het gevoel dat ik zo snel door de bocht ga.

 

Kent iemand dat? 

 

Ik rij het ronde punt op zo ver mogelijk naar rechts op de rijstrook van waar je komt , en rij het af weer zo veel mogelijk rechts, zodat je de bocht serieus afsnijdt.

 

Het gaat hier over het oversteken van een rond punt. Omdat dit nu al twee keer serieus gebeurd is, neem ik nu de ronde punten veel braver, maar dat neemt de fun weg.

 

Ik zet me rechtop op mijn zadel, voeten zo ver mogelijk naar achter, mijn gewicht naar voor, een atypische Vespa houding dus, eerder gelijk op een naked bike.

 

 

Link naar reactie

ik denk niet de zijpikkel of dat oog maar die poot of de staander waar je u vespa op zet links achter als ge dat zo bekijkt steekt die zowa uit  kort bij u achterse vario polie 

 

ik heb niet echt  problemen mee omdat ik zelf meega in de bochten soms zelfs het tegenovergestelde richting leun in als ik een bocht neem .

 

maar als ik een bocht links neem ben ik wel voorzichter dan als ik een bocht rechts neem heb 1x gehad was bijna plat in de bocht dat deze staander of wat dat noemt aan het schuren was dat ik bijna mijn controle verloor. dus als ik links een bocht neem doe ik het wat voorzichtiger , heb eraan gedacht om deze eraf te halen maar die andere zijpikkel is niet zo stevig als die staander!

Link naar reactie

Als je wilt beter en gemakkelijker rijden,volg dan gewoon nog 2 extra uurtjes rijles bij een erkende rijschool.

En legt daar eens uit wat je niet gemakkelijk kan of gewoon zeggen wat je nu totaal niet goed kan of betrouwt.

Kan je nog altijd van leren en is veeeeel goedkoper dan eens op je gezicht gaan.

Trouwens  ieder jaar geven de rijscholen 1 dag gratis,kostenloos en vo nieten rijles.

En neen,ik heb geen aandelen van de rijscholen.

 

Gr Lievin.

Link naar reactie

Wat je altijd moet onthouden : een GTS is geen "bochtenkoning" ... en dat zal je maar eerst beseffen, als je "over zijn grens" gaat en eens goed op je "bakkes" gaat  ;)

 

Maar als je een GTS goed onder de knie hebt, door er jarenlang mee te rijden ( en af en toe zijn grenzen uitprobeert ), kan je er toch "vlotjes" een rond punt mee "draaien"

 

Nooit te plat gaan liggen in de bochten of je wordt gegarandeerd eraf gekatapulteerd omdat een GTS nu eenmaal een 'geringe grondspeling' heeft (waar je mee moet leven).

Link naar reactie

Er is maar 1 manier om dieper te gaan als je grondspeling op is:

De hellingshoek van je voertuig verleggen door je eigen gewicht te verplaatsen. 

 

Een Marquezke doen zeg maar...

 

Marc-Marqez-Valencia980.jpg

 

 

Anderzijds... die andere kampioen zweert bij zo stil mogelijk blijven zitten om jezelf niet nodeloos te vermoeien en dus concentratie te verliezen:

 

Een Martinneke doen... zie dat verschil!

MartinatSignpost.jpg

 

Kies dus maar... Een voertuig met meer zijwaartse grondspeling, of rijden als op een circuit!

 

Ik zit zelf ook af en toe met mijn middenpoot (PX) tegen de grond op ronde punten. Voor mij is dat het signaal dat ik te snel ga. Er is niet veel meer nodig om dan je grip te verliezen op 10". Voor het bochtenwerk heb ik ander materiaal staan. 

Link naar reactie

Hmm, heb ik dan iets op mijn GTV dat jullie niet hebben?

 

Links zit;

 

1 u vormige uitsteeksel waarmee je de zijpikkel uitzet, dat bedoel ik dus niet.

 

Voor die zijpikkel, zo een 15 a 20 cm meer naar voren, zit een ook gelast onder de carros.

 

Daarmee sluit ik mijn Vespa vast met mijn ketting aan bvb een paal of zo.

 

Dat ding zit dus lager dan de U vd pikkel.

Link naar reactie

Ik herken het probleem. Ik heb het helaas ook al voorgehad dat er iets tegen de grond zit te schuren bij het nemen van een bocht naar links. Ik heb nog niet kunnen identificeren wat tegen de grond komt, maar het is een serieuze teleurstelling dat zo'n duur machien zoveel mankementen heeft. Een andere Vespa koop ik mezelf niet meer, de problemen met stilvallen en in koude stand vertrekken + het nemen van linkse bochten, en dat voor deze prijs, is er mij teveel aan. Vespa-fan off. En de garage? Die steekt het op Vespa en op updates, maar daar ben ik mooi vet mee.  <_<

Link naar reactie

Hmm, heb ik dan iets op mijn GTV dat jullie niet hebben?

 

Links zit;

 

1 u vormige uitsteeksel waarmee je de zijpikkel uitzet, dat bedoel ik dus niet.

 

Voor die zijpikkel, zo een 15 a 20 cm meer naar voren, zit een ook gelast onder de carros.

 

Daarmee sluit ik mijn Vespa vast met mijn ketting aan bvb een paal of zo.

 

Dat ding zit dus lager dan de U vd pikkel.

 

 

je kan toch onmogelijk met dat oog de grond raken tijdens het rijden , allez ik kan dat toch ni  !?    :lol:

 

 

DSCN2608_zpszocqconh.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Kan me ook niet voorstellen dat oog de grond raakt, de nieuwe modellen heb en het oog niet meer, maar heb wel reeds de grond geraakt met de middenpoot, die duw inrichting daar anders hangt zoals hier al gezegd wel redelijk naar buiten en de erf is er wel degelijk afgeschaafd ondertussen. En met de model 2015 neem je de bochten toch wel aardig snel mag ik zeggen... Stuurt strakker met de vernieuwde ophanging

Grtzzzz

Link naar reactie

Het is niet het gele oog, als je op de foto hierboven kijkt.

Maar wel dat ding waar je je voet opzet om je zijpikkel uit te klappen.

Dat ding staat normaal gezien naar boven,maar als je het vaak gebruikt kan het wat naar onderen gebogen gaan staan waardoor het de grond kan raken bij een rotonde.

Link naar reactie

Het is niet het gele oog, als je op de foto hierboven kijkt.

Maar wel dat ding waar je je voet opzet om je zijpikkel uit te klappen.

Dat ding staat normaal gezien naar boven,maar als je het vaak gebruikt kan het wat naar onderen gebogen gaan staan waardoor het de grond kan raken bij een rotonde.

 

idd, de eerste die met dat oog de grond kan raken zonder er zelf bij te gaan liggen mag dat gerust eens op filmpje zetten :-)

Link naar reactie

Kijk, een Vespa is niet gemaakt om plat te leggen (wat niet wil zeggen dat je niet kan proberen he  ;) )

Links schraapt de uitlaat, rechts de middenbok of zijpikkel. Wil je toch snel door de bocht, maar zonder te schrapen, dan zal je je lichaamsgewicht wat meer in de bocht moeten gooien. Hoe meer je jezelf in de bocht gooit, hoe rechter de Vespa kan blijven, hoe meer grip je hebt, hoe sneller je kan gaan.

 

1z6cqxl.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...