Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gts300 Gaat Niet Hard Genoeg


geertvespa

Aanbevolen berichten

Ik rij een half jaar met ne Vespa, met ne brommer tout court.

 

Ondertussen durf ik hem de sporen geven, maar nog raakt hij niet aan een ordentelijke snelheid.

 

Bergaf heeft hij eens 124 gedaan, platte weg, al kruipend naar de 110-115.

 

Dat bochetnwerk , herken dat, ben er eerlijk gezegd niet scheutig op, wanneer gaat een vespa onderuit en wannner net niet?

 

Hoe kom ik dat te weten?

 

Ik doe dagelijks een weg waar ik een 10 tal ronde punten passeer; nat weer, rond punt, ijzeren putdeksels op dat rond punt en op de weg er juist achter, ik moet er niet van weten, dus ik tuf gelijk nen ouwe over de ronde punten, en planchee er tussen.

 

Als iemand me een tip kan geven hoe je een rond punt, of een tamelijk scherpe boch goed moet pakken, graag.

 

Op een van die punten  heb ik al eens bijna tegend e grond gelegen, ik dacht ietske vlotter erover te gaan, windstoot van rechts, brommer platter en die half ronde haak onderaan raakte de macadam.

 

Djesus direct wakker en 20 per uur trager, net niet gevallen, maar de automobilisten hebben me waarschijnlijk toch met mijn achterwiel vd grond zien komen.

Link naar reactie

Dat bochetnwerk , herken dat, ben er eerlijk gezegd niet scheutig op, wanneer gaat een vespa onderuit en wannner net niet?

 

Hoe kom ik dat te weten?

 

Als je plots een schurend geluid van ijzer op asfalt hoort ga je waarschijnlijk onderuit. :)

 

Als de onderkant van je vespa snel het wegdek raakt in bochten kan je overwegen om de vering iets harder te zetten (indien mogelijk) of (ook indien mogelik) een langer vering of een tussenstukje te steken achteraan.

 

Als je een rond punt recht door neemt snijd je best de bocht (beginnen uiterst rechts van de baan en na het rondpunt ook uiterst rechts aanhouden).

 

Als je links moet afslaan houd je best ook rechts zo wordt de bocht iets "gestrekter".

 

Als je scherpe bochten neemt tegen vrij hoge snelheid  ga je voor de bocht eerst uiterst links op je baanvak (tegen de middellijn aan) , en kruis je het baanvak in de bocht zodat je aan het einde van de bocht tegen het voetpad, gracht,... aankomt. Zo vermijd je dat in een blinde bocht tegen een tegenligger aanknalt.

 

En, oefening baat kunst. Als je een vrij weekend heb kan je altijd gaan oefenen in de Moezel, Ardennen,... liefst met iemand die wel ervaring heeft in bochtenwerk.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik rij een half jaar met ne Vespa, met ne brommer tout court.

 

Ondertussen durf ik hem de sporen geven, maar nog raakt hij niet aan een ordentelijke snelheid.

 

Bergaf heeft hij eens 124 gedaan, platte weg, al kruipend naar de 110-115.

 

Dat bochetnwerk , herken dat, ben er eerlijk gezegd niet scheutig op, wanneer gaat een vespa onderuit en wannner net niet?

 

Hoe kom ik dat te weten?

 

Ik doe dagelijks een weg waar ik een 10 tal ronde punten passeer; nat weer, rond punt, ijzeren putdeksels op dat rond punt en op de weg er juist achter, ik moet er niet van weten, dus ik tuf gelijk nen ouwe over de ronde punten, en planchee er tussen.

 

Als iemand me een tip kan geven hoe je een rond punt, of een tamelijk scherpe boch goed moet pakken, graag.

 

Op een van die punten  heb ik al eens bijna tegend e grond gelegen, ik dacht ietske vlotter erover te gaan, windstoot van rechts, brommer platter en die half ronde haak onderaan raakte de macadam.

 

Djesus direct wakker en 20 per uur trager, net niet gevallen, maar de automobilisten hebben me waarschijnlijk toch met mijn achterwiel vd grond zien komen.

Je moet geen 2 km/u sneller dan dat je zelf wil.

Kijk eens op deze site, staat een en ander van info op. 

http://www.luiemotorfiets.nl/

Rijvaardigheidscursus kan ook interessant zijn.

Succes en vg, pete.

Link naar reactie

... ... .misschien wordt het hoog tijd voor jou, om je Vespa zijn "C4" te geven... en over te schakelen op een "bruut kanon met 200 pk, dat 300 km/u vlamt"  ;) 

als ik mijn rijbewijs had zou ik voor de yamaha v-max gaan, da is mijn ding of een harley sportster.

helaas heb ik weinig tijd en heb het nogal druk en denk mijn hersencellen zijn lui om te leren lol 

Link naar reactie

Ha ha ha, die is goed. ☺

Off topic, maar voor motorijbewijs is niet veel verschil met die van het auto. Je kan 2 maal gaan zonder afspraak en wie weet heb je theorie binnen

Voor je theorie kan je onbeperkt gaan de enige beperking die je hebt is dat je maar 1 keer per dag je theoretisch examen kan afleggen !

Link naar reactie

vandaag droog weer en ineens gingen de bochten beter, as het droog is durf ik al makkelijker meeleunen in de bocht tegn dat het nat is.

 

en dan gaat dat al wa sneller merk ik. Misschien inderdaad es n de ardennen rondrijden, daar zijn genoeg bochten, ma wie moet ik bellen om die heuvels voor nen dag plat te leggen?

Link naar reactie

vandaag droog weer en ineens gingen de bochten beter, as het droog is durf ik al makkelijker meeleunen in de bocht tegn dat het nat is.

 

en dan gaat dat al wa sneller merk ik. Misschien inderdaad es n de ardennen rondrijden, daar zijn genoeg bochten, ma wie moet ik bellen om die heuvels voor nen dag plat te leggen?

Om U in de heuvels plat te leggen wil je zeggen !! Hiervoor mag je mij altijd bellen ... altijd standby voor een ritje richting de Voerstreek !

Link naar reactie

... ... .met de beste banden ter wereld en in combinatie met weinig rij-ervaring...zou je wel eens in "een wereld die je voorheen nog nooit gezien hebt" kunnen komen  ;) 

de onzinnige posts blijven zich maar opstapelen ...

Link naar reactie

Al die uitleg over hoe je een bocht moet pakken... Daar komt dan nogal wat denkwerk bij

net voor je de bocht ingaat...

Voor mij is het simpelste nog altijd... Zo ver mogelijk de bocht inkijken...

'Kijk' naar waar je moet, kijk zo ver mogelijk, en dan gaat de rest vanzelf.

Natuurlijk snelheid aanpassen vóór je aan de bocht komt :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...