Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kledij Op Scooter!


EriX

Aanbevolen berichten

@ Nero : ik rijdt wel dagelijks , maar in een echte stad ( Antwerpen ) daar moogt ge zelfs me een zwaailicht op uwe helm rondrijden...dan hebben ze u nog nie gezien ...geen ervaring me fluo kleding ???? ik heb op een buitendienst gewerkt voor de stad , fluo bescherming van boven tot onder ... hielp geen reet .

 

Ik denk dat die fluo vestjes een beetje werken als placebo's , als ge denkt int kopke dat werkt ... .. ;)

 

 

Volgens mij is ne lawaaierige uitlaat zelfs effectiever

Link naar reactie

Ik denk dat nen hoop spiegels, rekjes en ne vossenstaart de aandacht meer trekken ipv die wegenwerkeroutfits  :P

Link naar reactie

@ Nero : ik rijdt wel dagelijks , maar in een echte stad ( Antwerpen ) daar moogt ge zelfs me een zwaailicht op uwe helm rondrijden...dan hebben ze u nog nie gezien ...geen ervaring me fluo kleding ???? ik heb op een buitendienst gewerkt voor de stad , fluo bescherming van boven tot onder ... hielp geen reet .

 

 

Ik rijd weinig of niet in een "echte" stad, veel meer steenwegen ed. Als de mensen een "gemotoriseerd fluohesje" denken ze dikwijls dat dit een zwaantje of de politie is en gaan  ze op de rem staan of wijken ze uit naar rechts om u door te laten. Een oranje helm versterkt dit nog. Als ge natuurlijk in uwen short en fluohesje rijdt werkt dit niet. :)

 

Mogelijk is het dagelijks rijden van dezelfde route een voordeel (oei dienen zot op zijnen vespa is daar weer, 'k zal me maar op kant zetten voor hij krassen op mijnen nieuwe lak maakt!

 

Je merkt het ook als je bvb even stopt om (ja Vespaciao) een sigaret te roken. Plots rijden alle auto's aan de wettelijke snelheid...

 

Als iedereen met een hesje begint te rijden gaat het effect waarschijnlijk wel verminderen, maar tot dan...

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

toen ik mijnen italiaan kocht, heb ik me ook een deftige vest en broek gekocht. veiligheid boven alles vond ik.

voor een lange rit droeg/draag ik deze altijd. voor de korte ritten niet ...

waarom? ik gebruik men wesp voor korte verplaatsingen tijdens men werk. omdat ik er een beetje deftig moet uit zien betekend dit, broek aan en uit (lastig als ge bottinnen aan hebt) en die vest weegt als lood en ik kon ze niet weg steken.

gevolg de broek en de vest bleven aan de haak.

 

nu was ik toevallig in de winkel (joma of zo iets) voor nieuwe handschoenen, en daar zag ik een ander soort versteviging voor in men vest. veel soepeler en minder zwaar. het koste wel wat maaaaar ik kan men vest nu wel wegsteken!!!!

gevolg ik draag ze nu altijd.

 

wat wil ik hier nu mee aantonen?

soms zijn die motovesten en broeken gewoon verschrikkelijk onhandig. en ook al weet je dat het onverantwoord is, je krijgt een hekel om ze te dragen. dus beste fabrikanten, zorg dat zo een moto vest/broek een beetje handig is. tenslotte kosten die spullen meer dan genoeg!!!!

 

PS. die nieuwe handschoenen zijn rood/zwarte ... plots zwaait iedereen terug als ik zwaai, met men zwarte zag men me gewoon niet zwaaien :P

Link naar reactie

@ Nero : ik rijdt wel dagelijks , maar in een echte stad ( Antwerpen ) daar moogt ge zelfs me een zwaailicht op uwe helm rondrijden...dan hebben ze u nog nie gezien ...geen ervaring me fluo kleding ???? ik heb op een buitendienst gewerkt voor de stad , fluo bescherming van boven tot onder ... hielp geen reet .

 

Ik denk dat die fluo vestjes een beetje werken als placebo's , als ge denkt int kopke dat werkt ... .. ;)

 

 

Volgens mij is ne lawaaierige uitlaat zelfs effectiever

uitlaat + 1 dat werkt echt wel.

Link naar reactie

Wat mij opvalt is dat sommigen die het hardst roepen op beschermde kledij en er bijlopen als een "marsmanneke" helemaal niets inzitten met hun inwendig lichaam en hun longen kapotroken tot ze

 

geen longblaasjes meer overhebben en uiteindelijk aan de zuurstoffles moeten hangen met hun grauw gezicht en hun zwart-gele tanden en hun lever en andere organen constant terroriseren door

 

overmatig drankmisbruik tot ze levercirrose krijgen, bloed moeten kotsen met leverkanker tot gevolg en bovendien nog eten als vuilbakken: bespoten chemische rommel dat geen enkele voedings-

 

waarde bevat, een hoop afhaalbrol "binnenslagen" uit de frituur of Chinees of afhaalpizzeria's die alleen "kartonnen" platen met wat kleurstofgroenten uit een potteke erop serveren, broodjes met 

 

 lepels mayonaiseen groenten die weken goedblijven en kippenvlees dat vol medicijnen steekt, verbrande BBQ-gerechten, enz...of horen deze rook-drink en eetgewoonten bij de Vespa-scene?

 

Die het schoentje past, trekke het aan :lol:

 

en wat had dat nu weer te maken met het dragen van beschermde kledij?

zelfde type vergelijking als 'kunnen gts rijders niet met den auto rijden want die heeft vitessen en ne gts niet?'

 

niets dus,, appelen met peren 

Link naar reactie

Net 2 weken rondgecruised in Noord-ItaliË in ons zomerpak en integraalhelm, handschoenen en bottines en zelfs al zweet ik, het kan le niet schelen, liever da dan wa minder vel! Ik doe da vooral voor mezelf en dat die Italianen da geen 'fare la Bella figura' vinden, kan me eigenlijk gestolen worden... Het viel trouwens op hoeveel Italiaanse motards er tegenwoordig ook van boven tot onder in uitrusting rondrijden, hoewel het zal misschien ook te maken hebben met het feit dat ze daar in het noorden al meer en langer profijt van hebben in kouder weer en er ook de sollen voor hebben...

Dat iedereen het idd voor zichzelf uitmaakt, maar dat het in België wet geworden is, heeft misschien te maken met de hoge ziekenhuisfacturen voor verzekeringsmtijen...

Link naar reactie

Net 2 weken rondgecruised in Noord-ItaliË in ons zomerpak en integraalhelm, handschoenen en bottines en zelfs al zweet ik, het kan le niet schelen, liever da dan wa minder vel! Ik doe da vooral voor mezelf en dat die Italianen da geen 'fare la Bella figura' vinden, kan me eigenlijk gestolen worden... Het viel trouwens op hoeveel Italiaanse motards er tegenwoordig ook van boven tot onder in uitrusting rondrijden, hoewel het zal misschien ook te maken hebben met het feit dat ze daar in het noorden al meer en langer profijt van hebben in kouder weer en er ook de sollen voor hebben...

Dat iedereen het idd voor zichzelf uitmaakt, maar dat het in België wet geworden is, heeft misschien te maken met de hoge ziekenhuisfacturen voor verzekeringsmtijen...

idem hier,

 

ik heb wel spijt dat ik een zwart pak heb ... ... zo in die zuiderse zon blijft dat toch warm zelle

Link naar reactie

fwiw:

 

sensibilisering is oke. Wat mij betreft is het erg verstandig van iedereen om te wijzen op de mogelijke gevaren of gevolgen van het dragen van kledij met meer of minder bescherming. Maar ga allemaal alsjeblieft ook niet hypocriet doen. Aanmoedigen een 'onveilig' transportmiddel te kiezen, en dan iemand terecht wijzen omdat hij zich niet tot in de puntjes beschermt?

 

Ikzelf ken de gevaren. Ik bescherm mijn meest belangrijke lichaamsdelen behoorlijk, maar lang niet perfect. In de zomer steevast met jeans (als mijn motorjeans in de was zit is het gewone jeans) en jet helm. Ook op de motor. Ik ben me bewust van wat er kan gebeuren, maar dat weegt... sorry... niet op tegen het plezier dat ik dagelijks al 15 jaar ervaar van de buitenlucht op mijn tweewielers. Ik maak daar geen onderscheid tussen mezelf of iemand die gaat skydiven, bergbeklimmen of wat dan ook. Aan alles wat mannen interesseert is op één of ander manier een risico verbonden. En ja... ik zal mezelf wel vervloeken als ik ooit onderuit ga, veel lichamelijke schade heb en het kan navertellen. 

 

Ik probeer mezelf op andere, minstens even belangrijke manieren te beschermen: zorgen dat mijn voertuigen in topstaat zijn en blijven (ik ben ook absoluut voorstander van een motorkeuring). Dat mijn remmen en verlichting ten allen tijde perfect werken, niet besparen op banden, goede (standaard) spiegels en vooral... zorgen dat je je voertuig beheerst en comfortabel zit. 

 

We hebben hier op het werk te testen motorvesten liggen in fluo en met airbags in. Ook daar zal wel iets voor te zeggen vallen. Maar ik draag ze niet :-)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Kon in de vorige post geen edit doen dus :

Omdat je iemand zijn mening niet volgt moet je daarom een ongeval krijgen ofzo ?

En ja , ik heb ook zoiets gepost , en ik verschiet er zelfs van dat ik dit gedaan heb omdat ik me dan verlaag naar een niveau waar ik zelfs niet wil zijn.

Leuk scooteren (zal zelfs het woord Vespa niet gebruiken) tegenwoordig , ipv gegrond te discuteren , nee plets wa mee eu muile tegen de grond :wacko: .

Sfeer is op en top.

En omdat je niet in een compleet motorpak zit denken ze direct dat je half naakt rond toert... ..

Maar kom , op warme dagen een pint of 3 op een terras om het vocht dat je kwijt bent aan te vullen en weer verder rijden maakt het leuk zeker ...

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Vallen is nooit leuk, maar wel een eye-opener.

Kom van een tijd dat een helm en een paar handschoenen voldoende was, er was ook geen geld voor iets anders. een Belstaff, of een oude legerfrak of een jeansjas en als je van goede doen was, een leren jas. Had een ganse collectie met jeansbroeken waar gaten in waren, meestal ter hoogte van de knieën.

Je leerde de stiel met vallen en opstaan. En je was onsterfelijk, een ander stierf maar jij was onsterfelijk... :(

Link naar reactie

Vallen is nooit leuk, maar wel een eye-opener.

Kom van een tijd dat een helm en een paar handschoenen voldoende was, er was ook geen geld voor iets anders. een Belstaff, of een oude legerfrak of een jeansjas en als je van goede doen was, een leren jas. Had een ganse collectie met jeansbroeken waar gaten in waren, meestal ter hoogte van de knieën.

Je leerde de stiel met vallen en opstaan. En je was onsterfelijk, een ander stierf maar jij was onsterfelijk... :(

Mooi gezegd. En toen ging het ook zonder rond te lopen als een Alien.

Ieder zijn keuze, wat is het probleem.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...