Elaaj Geplaatst: 20 juni 2014 Delen Geplaatst: 20 juni 2014 Hallo boys & girls, op een Vespatreffen in Aalst onlangs ben ik verliefd geworden op enkele oude Vespa's, Lambretta's en dergelijke. Ik had nooit gedacht dat zoiets in mijn hoofd zou blijven spoken aangezien ik al een 8-tal moto's heb gehad (niet tegelijk natuurlijk) en deze vespa's toen bekeek als 'scooterkes', waarvoor nu sorry! Door verbouwingen en tijdsgebrek moest de moto wijken, maar nu kriebelt het weer serieus om met een tweewieler de kleine baantjes op te zoeken, alleen of met de madam, een zomers avondje, een meeting of zelfs een weekendje Ardennen .. ik ben al aan het dagdromen! Ik heb het forum al wat doorzocht, maar vraag het hier nog eens aangezien ik een grote twijfelaar en leek ben: Ik zoek dus: -een oud vespa'ke, in goeie staat, waar ik op termijn zelf zal aan werken eens ik de technieken onder de knie heb -handgeschakeld (om toch nog beetje het motorgevoel te hebben..) -genoeg comfort voor madam achterop Ik veronderstel dat ik dan best naar een 150-200cc kijk, en tijdens die zoektocht botste ik op LML. Prachtig retro-uiterlijk, en de prijs van een jonge occassie verschilt niet veel met die van een oldtimer vespa. Maaaar, de hamvraag: rijdt dit even leuk als een vespa? Of wat zijn de grote verschillen? Ik ga ervan uit dat de LML over een betere rijeigenschappen beschikt aangezien zijn jonge leeftijd? Laat jullie meningen maar eens horen, het is weekend dus jullie hebben tijd zat (eigenlijk niet, want je hoort op je vespa te zitten!) Thx!! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 20 juni 2014 Delen Geplaatst: 20 juni 2014 Lml en px zijn quasi identiek. Zelf zou ik opteren voor een vespa ipv een lml. Tenzij je voor een oldie wil gaan natuurlijk (modellen pre px) Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 20 juni 2014 Delen Geplaatst: 20 juni 2014 LML is idd identiek aan de PX zoals Geert al vertelde, en je hebt zoals je al vertelde de retro look met al iets moderne techniek, alleen kan je die LML in 2 en 4 takt krijgen. Als voor the real stuff wil gaan zou ik toch een 2takt kopen, en als je een motorrijbewijs hebt ook meteen de 200cc nemen. als je dan eentje koopt vanaf boujaar+/- 2000 heb je de schijfrem vooraan. Om nu meteen met en echte oldie te starten, bwaa kweet niet, je gaat die er misschien achteraf nog wel es bijkopen he, want wie blijft er nu bij 1 Vespa :-) grtzzz Link naar reactie
sindo Geplaatst: 20 juni 2014 Delen Geplaatst: 20 juni 2014 Nieuwe 200 in twee-takt daar vrees ik voor... Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 20 juni 2014 Delen Geplaatst: 20 juni 2014 Het voordeel van Vespa, Lambretta en LML is dat je er wel 8 tegelijk kan hebben. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 20 juni 2014 Delen Geplaatst: 20 juni 2014 En hoeveel van de 8 rijden er? Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 22 juni 2014 Delen Geplaatst: 22 juni 2014 weekendje ardennen met 2 op een px of een lml... Dat moet je mij toch voordoen. Wil dat wel eens zien gebeuren. :) Link naar reactie
Elaaj Geplaatst: 23 juni 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2014 weekendje ardennen met 2 op een px of een lml... Dat moet je mij toch voordoen. Wil dat wel eens zien gebeuren. :) Iemand moet het voorbeeld geven eh .. :-) Nee idd, het comfort laat dat niet toe vrees ik.. Bedankt voor de reacties iedereen, binnenkort es aan de testritjes beginnen :-) Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 23 juni 2014 Delen Geplaatst: 23 juni 2014 weekendje ardennen met 2 op een px of een lml... Dat moet je mij toch voordoen. Wil dat wel eens zien gebeuren. :) Huh?! Ik ken er die naar Mantova zijn gereden... Waarvan zelfs enkelen met een Ciao. Een weekend ardennen met 2 op een oldie? Ja graag! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 29 juni 2014 Delen Geplaatst: 29 juni 2014 weekendje ardennen met 2 op een px of een lml... Dat moet je mij toch voordoen. Wil dat wel eens zien gebeuren. :) Ik zou niet weten waarom niet. Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 29 juni 2014 Delen Geplaatst: 29 juni 2014 praktisch kan het toch niet zijn... ben 1.95m. heb amper plaats om zelf te zitten. kan je voorstellen een passagier en nog zakken erbij? Link naar reactie
cee Geplaatst: 29 juni 2014 Delen Geplaatst: 29 juni 2014 ik zien het probleem ook niet helemaal... ben 2j terug naar cobblesoul gereden op een 8inch vnb, met tent, slaapzak en heel den bazaar achterop.. vorig jaar naar mersea island UK met de px200, zelfde verhaal, dit jaar Venlo met lambretta, ook alles achterop... en qua praktisch,tja, ondervind er niet al te veel last van. achterrek heeft een functie, toch? Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 30 juni 2014 Delen Geplaatst: 30 juni 2014 cee jij bent dan ook maar 1,60m e! Link naar reactie
cee Geplaatst: 4 juli 2014 Delen Geplaatst: 4 juli 2014 Haha ik zen genen al te grote da's een feit ;) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.