Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespabanden


Gerre

Aanbevolen berichten

Vraagske: onder mijn px 125 staan michelin s83 banden

 

nu, van ne vriend heb ik whitewalls shinko gekregen, zo goed als nieuw.

 

Zou ik deze wisselen?

 

Vespa moet toch binnen voor onderhoud of zijn dit voddebanden ?

 

Heb nog maar 2000 km vespa rijervaring.

Link naar reactie

Ik heb met een PX op Shinko whitewalles gereden.

 

Allemaal tof als de weg droog is... als het wegdek eens een keer nat is, dan is het echt niets. Ook geen grip en geen goede wegligging.

 

Tip: ipv whitewalls leg je beter Michelin SM100.

Goede band, sleetvaster dan Shinko, betere wegligging en goede grip. Maar geen whitewalls...

 

Tja. Jij kiest.

Link naar reactie

@gerre:

ik rij heel het jaar door met michelin sm100 bandjes. die s83 zijn de standaard bandjes en niet slecht voor droog weer maar heb er zelf ook geen goede regenweer ervaring mee. je voelt het toch direct al je er een bocht mee pakt.

 

prijs/kwaliteit zijn die sm100 echt wel top! een echte aanrader

Link naar reactie

Mijn volgende worden sowieso ook SM100. Nu heb ik standaard Pirelli SC30. Lijkt hetzelde als die Michelin S83 of heb ik het mis? Zijn het soms Shinko's die op die zogezegde laatste, gelimiteerde en genummerde witte PX'en van 6 jaar geleden liggen want daar heb ik ook al van horen klagen...

Link naar reactie

Heb met ne PX met S83 op nog nooit problemen ondervonden, heb er ook ene met SHINKO whitewalls en die hebben mij met regenweer al eens doen verschieten door een stapje opzij te zetten. Bij droog weer echter geen probleem. Ga je zowel bij droog als bij regenweer ermee rijden, raad ik ze toch af...

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb een tijdje met een Shinko whitewall gereden achteraan omdat die toevallig op m'n reservewiel stak. Ik voelde direct het verschil met de (platgereden) Michelin S1. Nadien terug een S1 opgelegd en het leek wel of m'n Vespa plots op de weg plakte. Ik kies sowieso voor de S1. 

Link naar reactie

ciao vespisti...

 

ik heb op mijn 150 super michelin S1 liggen waar ik super tevreden van ben, plakt op de weg, bij regen moet ik er ook bij zeggen een stukje minder...

 

op de PX 200 heb ik sinds een week de Continental Twist Sport liggen, testen is nog in volle gang maar ziet er hoopvol uit...

 

ciao ciao dirk

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Heeft er iemand ervaring met deze banden?

 

  • Continental K 62 3.50-10 - White wall

 

Buiten het feit dat ik die White walls wel mooit vind, beweert de fabrikant dat ze zowel bij droog als bij nat weer een goeie grip hebben en, wat ik niet onbelangrijk vind met mijn postuur, dat ze voorzien zijn op een zware lading.

Link naar reactie

De Koreaanse fabrikant Shinko beweert ook dat de beste scooterbanden bij hun gemaakt worden... Ik zeg: eerst zelf proberen en/of luisteren naar ervaringen van andere vespisti. Whitewalls zijn mooi als ze proper zijn, dus de eerste 100km. Daarna is het poetsen geblazen en je krijgt ze meestal ook niet meer helemaal proper. Voor mij geen ww's meer, enkel een goeie kwaliteitsband komt er nog op. Banden en remmen --> essentieel voor je veiligheid, denk eraan! Tot nader bericht voor mij de Michelin SM100.

Link naar reactie

Ok, mijn luie kant heb je snel overtuigd met die WW's :)

 

Maar de band is ook in een gewone versie beschikbaar als Continental K62 3.50 -10 TL 59 J.  En mij spreekt vooral het hogere laadvermogen aan t.o.v. een SM100 (ik ben niet van de magerste).  En Continental is nu niet het typische aziatische el-cheapo merk.

 

Misschien ben ik een beetje paranoide want ik heb nog maar een lekke achterband achter de rug waarbij ik met veel geluk mogelijke schade heb kunnen voorkomen.

Link naar reactie

De Continental White Walls zijn NIKS waard als het nog maar even regent.Ik ben er mee geschoven in rechte lijn en tegen een bumper gebotst.Continental is zelfs komen kijken en proefrijden.De pro van Continental is na een 20tal min.voorzichtig mijn oprit opgereden en zei dat ik een nieuwe band kreeg.De band zou naar de fabriek gestuurd worden voor inspectie.Nooit nog iets van gehoord:(

Link naar reactie

Op mijn vrouw haar P200E staan die Continental K 62 3.50-10 - White wall, ikzelf heb er al bijna in de maïs mee gehangen in een bocht die ik op mijn SM100 zonder probleem sportief neem. En vorige week deed ze de uitspraak: "dat die white walls maar snel versleten zijn dan zet je der maar terug "gewoon" banden op :) . Heb lang met de S83 gereden zonder noemenswaardige problemen maar verkies toch de SM100.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...