Manus Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Wanneer ik de GTS ( SS 125cc - 1200km ) 's morgens start en wil wegrijden dan vertrekt hij niet. Pas na een aantal keren gas geven kan ik vertrekken. Wanneer ik hem 's avonds in de garage op het werk start en weg rijd dan heb ik dit probleem niet. Eveneens twee keer gehad dat bij snelheden 80-90km ( op teller ) hij plots inhoudt en even terug valt en dan terug optrekt. Men had me bij de aankoop ( nieuw) gezegd dat dit zpu kunnen voorvallen maar dat dit na een paar honderd km dit zou moeten stoppen. Ondertussen 1200km gereden... Iemand een idee wat dit veroorzaakt? Thanks Link naar reactie
dmi Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 heeft het ding een carburateur of injectie? En je staat buiten als je wil vertrekken 's morgens neem ik aan? Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Dat is een veel voorkomend probleem met de injectie modellen, die van mij heeft het soms ook nog en ben de 9000km al voorbij... Probleem is gekend door veel piaggio dealers en er zou mits nieuwe software in te lezen wel een oplossing bestaan. Zelf heb ik met shell benzine er minder of geen last van. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 2 april 2014 Delen Geplaatst: 2 april 2014 Efkes voor alle duidelijkheid,,,,,, hij start toch en blijft in ralenti draaien ???,, kunt ge gas bijgeven ????,,,, voor hetzelde geld blijft uw koppeling achterwege Link naar reactie
Manus Geplaatst: 2 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2014 Het is een injectie. Hij start perfect en draait mooi. Bij het opendraaien van de gashendel maakt hij wel geluid maar vertrekt niet. Hij slaapt 's nachts in een houten garage dus relatief koud. Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 3 april 2014 Delen Geplaatst: 3 april 2014 gaat het toerental dan omhoog, of wil de vespa niet goed reageren op het gasgeven? zo wat blijven hangen zeg maar... Link naar reactie
Manus Geplaatst: 3 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2014 Wilt niet goed reageren op gasgeven, inderdaad Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 3 april 2014 Delen Geplaatst: 3 april 2014 Dan klopt mijn vorige topic, zoals ik al eerder vertelde is dit een veel voorkomend probleem. praat eens met je dealer of een heprogrammatie van de ECU... en zoals ik al vertelde heb ik met kwaliteitsbenzine minder tot geen last. naar mijn mening krijgt de koude motor te weinig benzine ingespoten, maw de benzine/luchtmengsel zou in koude toestand rijker mogen staan, maar dat wordt dus door de ECU (computer) geregeld. Link naar reactie
Manus Geplaatst: 3 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2014 Ik ga volgende week langs de dealer...bedankt voor de info Link naar reactie
Manus Geplaatst: 3 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2014 Dat is een veel voorkomend probleem met de injectie modellen, die van mij heeft het soms ook nog en ben de 9000km al voorbij... Probleem is gekend door veel piaggio dealers en er zou mits nieuwe software in te lezen wel een oplossing bestaan. Zelf heb ik met shell benzine er minder of geen last van. Tank je Shell 95 of V-power? Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 24 april 2014 Delen Geplaatst: 24 april 2014 Ik tank bij Shell de gewone 95, maar toch heb ik er met de Shell het minste of bijna geen last van, nog nooit 98 of hoger getankt. Link naar reactie
Manus Geplaatst: 25 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2014 Ik passeer volgende tankbeurt bij Shell en laat het resultaat weten. Langs dealer geweest. Zou typisch probleem zijn bij de 125ie's . Arme mengeling lucht/benzine. Gaat er misschien nog uit na verloop van tijd. Ik rijd er nog een 500 km mee en dan ga ik terug. Vind bijna 5000 euro net iets te veel om elke ochtend met horten en stoten te vertrekken... Link naar reactie
pete Geplaatst: 25 april 2014 Delen Geplaatst: 25 april 2014 "Gaat er misschien nog uit", dat zou wel kunnen, maar ondertussen loopt de garantie wel. Een nieuwe scooter met zo'n prijs moet goed rijden, milieunorm of niet, vind ik. Mvg, pete. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 25 april 2014 Delen Geplaatst: 25 april 2014 Idd! Een moderne scooter anno 2014 zou het toch niet mogen voelen of je nu 'Dats' tankt of 'total' of 'shell'? Link naar reactie
Manus Geplaatst: 25 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2014 Inderdaad, daarom zal ik de deur van dealer blijven plat lopen ;-) Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 1 mei 2014 Delen Geplaatst: 1 mei 2014 succes en niet te lang laten aanslepen. Link naar reactie
timve Geplaatst: 8 mei 2014 Delen Geplaatst: 8 mei 2014 ge geeft toch zeker gas met rechts he , 800 euro investeren voor het rijbewijs en de 300 kopen Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 8 mei 2014 Delen Geplaatst: 8 mei 2014 Laat je vespa door de je dealer (software)updaten dit zou het probleem moeten verhelpen !! Link naar reactie
Manus Geplaatst: 9 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2014 Software heeft reeds een update gehad, spijtig genoeg zonder resultaat... Link naar reactie
ePit Geplaatst: 1 juni 2014 Delen Geplaatst: 1 juni 2014 Ik ken dit fenomeen en het komt enkel voor als de motor koud is en je na een 30 seconden vertrekt. De lamda sonde merkt bij koude motor teveel onverbrande gassen en schroeft de benzine-injectie terug waardoor de Vespa inhoudt. oplossing: 1) de motor een hele minuut laten warmdraaien zodat de motor een beetje warm is OF 2) start en go!. Door onmiddellijk te vertrekken na starten en met veel gas te vertrekken gaat de ECU ervan uit dat hij niet meer moet bijregelen maar gaat vol vooruit. Succes Link naar reactie
Manus Geplaatst: 2 juni 2014 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2014 Ik ken dit fenomeen en het komt enkel voor als de motor koud is en je na een 30 seconden vertrekt. De lamda sonde merkt bij koude motor teveel onverbrande gassen en schroeft de benzine-injectie terug waardoor de Vespa inhoudt. oplossing: 1) de motor een hele minuut laten warmdraaien zodat de motor een beetje warm is OF 2) start en go!. Door onmiddellijk te vertrekken na starten en met veel gas te vertrekken gaat de ECU ervan uit dat hij niet meer moet bijregelen maar gaat vol vooruit. Succes Thanks voor de tip. 2) => geprobeerd. Onmiddellijk vertrekken omzeilt inderdaad het probleem. Hij vertrekt onmiddellijk. Woensdag gaat ze terug naar dealer. Ik zou toch het liefst zien dat het probleem aan de basis wordt opgelost en dat ik niet zelf met allerhande trukjes er voor moet zorgen dat ze naar behoren werkt. Ik houd jullie op de hoogte. Link naar reactie
timve Geplaatst: 3 juni 2014 Delen Geplaatst: 3 juni 2014 je probeert toch niet te schakelen / ontkoppelen met de linkervoorrem ? :rolleyes: Link naar reactie
Manus Geplaatst: 4 juni 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2014 je probeert toch niet te schakelen / ontkoppelen met de linkervoorrem ? :rolleyes: Neen, ik druk altijd op de rode knop net voor ik vertrek ;-) Link naar reactie
Manus Geplaatst: 18 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2015 Tijdens de koudere maanden had hij er veel minder last van. Sinds het wat warmer is buiten is het weer huilen met de pet op. Zelfde probleem alleen valt hij nu soms ook nog stil na het starten 's morgens. Contact gehad met de dealer of met de vraag of er vanuit de hoek van Piaggio al een oplossing is voor dit gekende probleem. Blijkbaar niet... Moet hem terug binnen doen, ze gaan het nog eens bekijken. Ben benieuwd. Iemand bij jullie die ondertussen een ( nieuwe ) kijk/oplossing heeft op dit probleem? grtn Link naar reactie
ice man Geplaatst: 19 juni 2015 Delen Geplaatst: 19 juni 2015 Ik heb hier totaal geen problemen mee,tank altijd bij Total. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.