Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gts 125 Vertrekt Niet Bij (Koude) Start


Manus

Aanbevolen berichten

Wanneer ik de GTS ( SS 125cc - 1200km ) 's morgens start en wil wegrijden dan vertrekt hij niet. Pas na een aantal keren gas geven kan ik vertrekken. Wanneer ik hem 's avonds in de garage op het werk start en weg rijd dan heb ik dit probleem niet.

Eveneens twee keer gehad dat bij snelheden 80-90km ( op teller ) hij plots inhoudt en even terug valt en dan terug optrekt.

 

Men had me bij de aankoop ( nieuw) gezegd dat dit zpu kunnen voorvallen maar dat dit na een paar honderd km dit zou moeten stoppen. Ondertussen 1200km gereden...

 

Iemand een idee wat dit veroorzaakt?

 

 

Thanks

 

 

Link naar reactie

Dat is een veel voorkomend probleem met de injectie modellen, die van mij heeft het soms ook nog en ben de 9000km al voorbij...

Probleem is gekend door veel piaggio dealers en er zou mits nieuwe software in te lezen wel een oplossing bestaan.

Zelf heb ik met shell benzine er minder of geen last van.

Link naar reactie

Dan klopt mijn vorige topic, zoals ik al eerder vertelde is dit een veel voorkomend probleem.

praat eens met je dealer of een heprogrammatie van de ECU...

en zoals ik al vertelde heb ik met kwaliteitsbenzine minder tot geen last.

 

naar mijn mening krijgt de koude motor te weinig benzine ingespoten, maw de benzine/luchtmengsel zou in koude toestand rijker mogen staan, maar dat wordt dus door de ECU (computer) geregeld.

Link naar reactie

Dat is een veel voorkomend probleem met de injectie modellen, die van mij heeft het soms ook nog en ben de 9000km al voorbij...

Probleem is gekend door veel piaggio dealers en er zou mits nieuwe software in te lezen wel een oplossing bestaan.

Zelf heb ik met shell benzine er minder of geen last van.

Tank je Shell 95 of V-power?

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik passeer volgende tankbeurt bij Shell en laat het resultaat weten.

 

Langs dealer geweest. Zou typisch probleem zijn bij de 125ie's . Arme mengeling lucht/benzine. Gaat er misschien nog uit na verloop van tijd. Ik rijd er nog een 500 km mee en dan ga ik terug. Vind bijna 5000 euro net iets te veel om elke ochtend met horten en stoten te vertrekken...

Link naar reactie

ge geeft toch zeker gas met rechts he :unsure:, 800 euro investeren voor het rijbewijs en de 300 kopen :rolleyes:

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik ken dit fenomeen en het komt enkel voor als de motor koud is en je na een 30 seconden vertrekt. De lamda sonde merkt bij koude motor teveel onverbrande gassen en schroeft de benzine-injectie terug waardoor de Vespa inhoudt.

oplossing: 1) de motor een hele minuut laten warmdraaien zodat de motor een beetje warm is OF

2) start en go!. Door onmiddellijk te vertrekken na starten en met veel gas te vertrekken gaat de ECU ervan uit dat hij niet meer moet bijregelen maar gaat vol vooruit.

 

Succes

Link naar reactie

Ik ken dit fenomeen en het komt enkel voor als de motor koud is en je na een 30 seconden vertrekt. De lamda sonde merkt bij koude motor teveel onverbrande gassen en schroeft de benzine-injectie terug waardoor de Vespa inhoudt.

oplossing: 1) de motor een hele minuut laten warmdraaien zodat de motor een beetje warm is OF

2) start en go!. Door onmiddellijk te vertrekken na starten en met veel gas te vertrekken gaat de ECU ervan uit dat hij niet meer moet bijregelen maar gaat vol vooruit.

 

Succes

Thanks voor de tip. 2) => geprobeerd. Onmiddellijk vertrekken omzeilt inderdaad het probleem. Hij vertrekt onmiddellijk. Woensdag gaat ze terug naar dealer. Ik zou toch het liefst zien dat het probleem aan de basis wordt opgelost en dat ik niet zelf met allerhande trukjes er voor moet zorgen dat ze naar behoren werkt. Ik houd jullie op de hoogte. 

Link naar reactie

je probeert toch niet te schakelen / ontkoppelen met de linkervoorrem ? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Tijdens de koudere maanden had hij er veel minder last van. Sinds het wat warmer is buiten is het weer huilen met de pet op. Zelfde probleem alleen valt hij nu soms ook nog stil na het starten 's morgens. Contact gehad met de dealer of met de vraag of er vanuit de hoek van Piaggio al een oplossing is voor dit gekende probleem. Blijkbaar niet... Moet hem terug binnen doen, ze gaan het nog eens bekijken. Ben benieuwd.

 

Iemand bij jullie die ondertussen een ( nieuwe ) kijk/oplossing heeft op dit probleem?

 

grtn

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...