Jump to content
Vespaforum.be

timve

Members
  • Content Count

    96
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

timve last won the day on October 11 2018

timve had the most liked content!

Community Reputation

40 Excellent

About timve

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    geen
  • Mijn Scooter(s)
    vespa 300gts super

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    malle
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

696 profile views
  1. Ik heb een aanhangwagen te koop voor vespatransport. zo goed als nieuw. Voor een goed bod is hij van jou. richtprijs 320 euro. kleine wielen maar zeer stevig model met torsieas. Heb er recent nog een 210 kg wegende moto mee verplaatst.
  2. Rij zelf met remus. zonder DB killer is het met oordoppen rijden, zeker met lange ritten... wat je wel kan doen is de DB killer wat aanpassen. Paar gaatjes bij boren, groter maken (kan je ev. nadien met parkervijs terug dicht maken) tot je gewenste resultaat hebt zonder DBkiller is het gewoon zelfde, ECU leert van de aanpassingen.
  3. Je kan een airhorn erin lepelen https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=TRdInEn-UkQ Hetgeen ik gedaan heb is gewoon van internet een setje van een high en low claxon gekocht, zelf snel beugeltje geslepen en geplooid en gemonteerd. Plaats genoeg Let wel dat je je upgrade niet rechtstreeks aansluit op de bedrading, best een relais aansluiten op je originele aansluitkabels met voeding rechtstreeks van de batterij of aftakken van alarm stroomvoorziening (anders risico op doorbranden van je bedrading....) gewoon standaard schakelrelais gebruiken (https://www.mpartz.nl/schakel-relais-universeel-12v-30a-p-17024?gclid=EAIaIQobChMIwa6q7Oya3wIVxIbVCh3lkApyEAkYASABEgKNvPD_BwE) Absoluut een must in autostrade spitsverkeer. De airhorn was dan weer net iets te luid ... :)
  4. Vespa's roesten... da's zoals zeggen dat de paus katholiek is ;). De onderkant van de vespa ziet er niet altijd even proper meer uit na vele kilometers, steenslag, zout en water. Als je gene lelijke rubber lap aan je spatbord willen vastboren is dit misschien een optie (en zeer doenbaar voor elke amateur) voorbereiding: vespa op klein verhoogje fietsen - stap 1: koper borsteltje en alles proper schuren. (steunpoot best verwijderen) - stap 2: afplakken tot eerste koelrib (verluchting) onderaan en scheidingslijn beenschild (halverwege de las) - stap 3: 2 laagjes grondlak uit de bus (cyclus) (30 cm afstand, rustig op en neer bewegen en elke keer een toefje verf spuiten) - stap 4: Soudal anti gravel er tegenaan spuiten (paar lagen, lekker dik waar het voorwiel alles tegen het beenschild projecteert) - stap 5: afplaksel aan beenschild een beetje omhoog trekken (om beetje te overspuiten) - Stap 6: paar laagjes eindlak in de vespaeigen kleur (cyclus is kleur exact !) - Stap 7: speedwax erop (spuitbus 3 euro in de action) en opboenen en klaar voor de winterpret ! (en komt nooit nog iets aan + overschotjes gebruik je om krasjes en plekjes bij te werken indien nodig later
  5. Ondertussen 4000 km'tjes volgas verder en nog altijd alles netjes draaiend
  6. Klopt inderdaad. Ik had het reeds gelezen. De namaak FTDI chips doen niet altijd hun ding. Ik heb geprobeerd daar nog drivers voor te vinden, but no luck. misschien heeft dit er iets mee te maken, (zie hieronder) waardoor hij niet werkt, maar het is niet altijd duidelijk welke chip origineel is en welke niet, die ik nu kocht met zekerheid wel Daarom dacht even te posten. Semiconductor company Future Technology Devices International (FTDI), which in 2014 was caught out bricking products built using knock-off chips, has again been accused of fooling around with device drivers. The company shipped a device driver that checked the authenticity of USB chips claiming to be FTDI. If it detected a non-original chip, the driver would stop the host operating system seeing the device by setting its USB product ID to 0.
  7. Even wat feedback: - de kabeltjes: Ga voor het goei materiaal: deze heb ik gekocht en die werkt (De blauwe goedkope kabeltjes, zie foto werken niet !, de eerste geleverde had kortsluiting, de tweede in vervanging heeft geen compatible chip in de stekker... dus via ebay (zie hieronder) - de gasklepstand gesloten stond 0,6 graden uit de haak, 3.1 ipv 3,8, vreemd... maar netjes aangepast nu. - geen foutmeldingen in de lijst Plezant speelgoed. Ik werk met een externe batterijlader ipv op de batterij van de vespa te werken. @Pilaf: Thanks mate voor de tips ! FTDI FT232RL VAG COM KKL 409.1 OBD2 K-LINE ISO9141 USB FOR VW AUDI SKODA SEAT Item ID: 141651292396 Item price: $25.00 Seller: amel102 (1984)
  8. Thx, heb ondertussen de kabeltjes besteld en de digitale toer op idd misschien heel wat makkelijker en sneller.
  9. was inderdaad te snel met 5.7 en 3.8. Idee is om snel per MIU type zonder uitmeting / uitlezing te kunnen vaststellen of er met de instelling stelschroef gerommeld is als indicator (op basis van afstand). Als de uitwendige afstand quasi altijd dezelfde is kan dit een hulp zijn. Bedankt alleszins voor de top tips ! ga me snel wat kabeltjes aanschaffen want enkel analoog werken is er minder en minder bij en carbs nog minder Dus per type MIU kijken, uitmeten / uitlezen en aanpassen
  10. Hi all, De Injectiemodule heeft een bout met oog op een welbepaalde gasklepstand, namelijk 5,7 graden. Deze dient niet om stationair toerental te verhogen of te verlagen. Dit geschiedt met een motortje die een bypass opent langs de gasklep. De sensor gaat uit van 5,7 graden als zijnde gesloten, dus opent de bypass. Hier wordt soms mee gerommeld (met oog op proberen te verhogen / verlagen ralenti wat geen effect gaat hebben). De setting (geborgd) is fabriek af. Ik vraag me af of er veel speling / verschil is tussen de verschillende modules of deze quasi een identieke setting hebben. Indien identiek is dit gemakkelijk te verifiëren tijdens een onderhoud of herstelling (en na te gaan of ermee gerommeld is, ja dan neen). Dus collega vespatisti, Graag indien je een gts 300 bezit vanaf 2011 (met de setup zoals op de foto) en je wil meewerken aan dit mini-onderzoekje: meting van plastic tot metaal (het stukje waar de kop van de bout het zwart plastic raakt tot het metaalgedeelte waar de bout in de schroefdraad zit (tussen ruimte dus eigenlijk). Het kan veel troubleshooten beperken, want als je daar aan begint te rommelen, kan dit negatieve effecten hebben: slecht starten, stilvallen, pruttelen, foute waardes, etc etc. allemaal dingen die moeilijk terug te brengen zijn naar een mankement en niet uitgelezen kunnen worden Thanks in advance !
  11. Iemand ervaring met lamdasonde meting bij deellast / halve belasting (daar problemen steevast te maken hebben met halfgas of heel weinig gas op een welbepaalde gasstand. Bedrading nakijken staat ook op de to do lijst Buitenlands forum spreekt van oplossing gelijkaardig probleem bij vervanging sproeier ? iemand ?
  12. hello folks, Is hier nog verder iets uitgekomen ? Mijn 300 gts (2013 injectie) doet exact hetzelfde, maar nu eens EXACT hetzelfde, was wat aan het troubleshooten en kwam op deze thread uit. Alle dingen die opgesomd zijn om aan te pakken lijken logisch doch blijkbaar geen soulaas geweest ? ben benieuwd naar de oplossing (is dus enkel bij warm blok, half gas bij een redelijke snelheid, nooit bij volgas, vreemd... was van plan om eens een warmer bougie te steken, met nieuwe bougiekap als eerste stap...) Lijkt precies of riem even doorslipt of geen ontsteking. Ben er nog niet aan begonnen, dus tips welkom ! (of misschien weer ergens een kabeltje doorgeschuurd dat even valse massa maakt met storing...)
  13. ook checken of bij het contact opzetten, wel degelijk het rode oliedruklampje brand en terug uitgaat. Ik heb al gezien dat de draad ter hoogte van de oliedrukvoeler in de rubberkap afbreekt. Je ziet dat niet, enkel bij het contact opzetten brand dan het rode lichtje niet in je display. Als je het de eerste malen niet doorhebt, wordt dat een gewoonte en heb je prijs als je oliepijl te laag komt. Tip: na onderhoud bij je dealer altijd even oliepijl controleren ! (op de poot) en reclameren als het niet juist is !
  14. Ondertussen weer alles netjes geassembleerd, (zelfde cilinder, piston, segmenten) gewoon nieuwe koppakking, cilindervoetpakking, nieuw inlaatspruitstuk (+ airboxmodificatie) en klein onderhoudje. Draait weer zoals naaimachientje. (120 km gedaan) Toch weer bij iets uitgekomen. De draad aan de oliedruksensor (rechtsvooronder aan motorblok, ter hoogte van oliefilter) was netjes afgebroken ter hoogte van de clips. waarschijnlijk door trillingen. Door de behuizing blijft de afgebroken draad netjes in de rubberen kap zitten, zodat schade niet zichtbaar is. Toch in het oog houden bij opstart of je oliedruklicht rood oplicht bij starten en terug uitgaat. De airboxmod. geeft toch een iets betere gasrespons. 150 euries aan stukken (onderhoud inbegrepen).... me happy
×
×
  • Create New...