Jump to content
Vespaforum.be

timve

Members
  • Content Count

    110
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

41 Excellent

About timve

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    geen
  • Mijn Scooter(s)
    BMW R1200GS LC 2013 (huidig)
    Honda VTR1000F (verkocht)
    vespa 300 gts supersport (huidig)
    vespa 300 gts super (total loss)
    Honda 1100 Blackbird (verkocht)
    Suzuki SV650S (verkocht)
    Honda VFR800 (verkocht)
    Honda NTV650 (total loss)
    Honda XL200 (total loss)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    malle
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,078 profile views
  1. Diagnose-stekker voor de moto Guzzi app (Vespa uitlezen met laptop). Originele VAG printplaat (niet de niet werkende chinese kloon) + adapter voor diagnose-stekker Vespa. Wegens overcompleet en opruiming: 20 euro zgan.
  2. Te onthouden: - als je het foutbeeld hebt met pruttelen (zoals beschreven) - De TPS sensor hoek bij uitmeting alle richting uitgaat wanneer je aan de gas komt (juist en stabiel bij inschakelen contact maar eens je de motor start gaat hij van 2 ° tot 22 ° of meer zoals een starter knippert van een TL lamp.) (dit is de cruciale indicator die je kan vaststellen) - geen andere foutmeldingen in de ECU aantreft Je veel centen kan uitspraken en best focust op het gasklephuis (hopelijk heb je er ergens één ter beschikking om te testen) Heb ondertussen een 10 tal identieke gev
  3. ondertussen nieuwe gasklephuis gemonteerd, en afgesteld op de rollenbank. rijdt als nieuw, alle problemen opgelost. Defecte TPS sensor circuit op de printplaat. 900 euro armer :(
  4. Zoals ik al dacht. Tps sensor in gasklephuis dolgedraaid. Zou failproof moeten zijn. Toch niet. In bepaalde gasklepstand flikkeren de metingen alle richtingen uit. Niets anders gevonden. Nieuw gasklephuis in bestelling. Bijna 2maanden later...
  5. demontage - reiniging, visuele controle printplaat: niks mis mee... Hij staat binnen bij de dealer om eens grondig onder handen genomen te worden. Ben benieuwd naar de uitkomst... Betreft specialist die zelf mappings maakt en schrijft on the fly op de rollenbank. keep you updated !
  6. is de miu3g, de mijne, dezelfde als met de TPS problemen (De gradenhoek staat juist bij gas dicht, rest is koffiedik kijken...) Thx voor het aanbod met de mappings, en de tips ! hou dat zeker als optie ;). Momenteel iemand op modern vespa met dezelfde shizzel. Ik ga wat verder mailen om te zien of er gemeenschappelijke delers zijn in ons verhaal om zo misschien gemeenschappelijke delers te vinden. Ik denk dat ik nog wel ecu ga demonteren en visueel controleren + uitkuisen met carb reiniging. Just to make sure, grtz
  7. Nieuwe lambasonde + cleaner product voor benzine leidingen / sproeier gestoken: Probleem nog steeds niet opgelost... Op modern vespa zijn er verschillende identieke gevallen bekend, http://modernvespa.com/forum/post2337349#2337349 Ben benieuwd of er daar nog oplossing komen. Enige oplossing bleek vaak vervangen van de ECU Volgende stap voor mij: - binnen doen voor langere tijd en de mekanieker er uitgebreid mee laten rondrijden - Reset ECU + install alle updates (if not than =>) - Reset TPS (if not than =>) - nieuwe ECU ... zucht
  8. even update... Ondertussen nieuwe verstuiver / injector geplaatst: nog steeds geen beterschap, probleembeeld blijft identiek... Begint sterk te lijken op dit: (zelfde bouwjaar) https://www.motor-forum.nl/threads/geen-haren-meer-dankzij-vespa-gts-300.425704/ Ondertussen een nieuwe lambdasonde gekocht (ik las ergens op een forum: wat kan een kapotte of vervuilde lambdasonde allemaal doen met de motor?en wat merk je aan de auto tijdens het rijden? ik weet dat je een soort elastiek effect hebt onder het rijden (net of je steeds achteruit word getrokken)) en dat is nu exac
  9. Alvast gevonden: knoert van een scheur in de isolatie van de bougiekabel. Bobijn, bougiekop ook vervangen, nog geen beterschap, spuitbeeld van de injector was alles behalve, dus volledig gereinigd, nog geen tijd voor deftige proefrit. Idd misschien nieuwe software laten programmeren moest het niet lukken.
  10. Goeie tip. Ik was ook aan het denken aan eventueel door geschuurde bedrading of losse contacten. Ik vind ook geen fouten bij uitlezing via diagnosestekker.
  11. Ik ga nog eens te raden hier geraak er niet uit ... - vol gas geen probleem, zelfs niet op lange stukken autostrade - tot 50 à 60 per uur geen problemen - koude motor: even geen problemen - start onmiddellijk, rustige stationaire draai - tussen 60 en 110: half gas: gepruttel alsof hij even inhoudt of een aantal onstekingsmomenten overslaat. Ik dacht zelfs eerst dat het de riem was die even doorslipte. Het wordt stilletjes (traag maar gestaag) erger. Je kan rijden en blijft op snelheid doch een beetje zoals de oude brommers die nooit een nieuwe bougie kregen en af e
  12. Iemand ervaring met een defecte TPS in de injectiemodule van de gts300 ? Bij uitmeten met de diagnosetool gaat de gasklepstand alle richtingen uit van 2.0° tot 4.1° tot 11.10° bij motor die niet draait. Gas open en dicht draaien geeft in de nulstand telkens een andere waarde. Slechts bij grotere opening is het aantal graden behoorlijk consistent. (bij diagnose) Bij rijden durft de vespa inhouden bij kleine gasopeningstand, altijd op zowat dezelfde snelheid en gasklepopening, net alsof de riem even doorslipt of extra wrijving geeft (zeker niet de toerentalbegrenzing), wat zou kunnen te maken
  13. Dr Pulley sliders in originele vario + oringele drukveer en trekveertjes in koppeling is quasi identiek verhaal als malossi multivar + malossi drukveer. Tenzij je bij elke stop en go de motor wil laten janken of circuitambities hebt zou ik de koppelingveren laten zitten. Ik rij zelf bijna altijd max snelheid (autostrade) en accelereer stevig door, buiten doorgeblazen koppakking nog geen grote issues. Zorg wel dat de vario genoeg koeling krijgt anders loopt de bus in de vario vast hetgeen schokkerig gaat rijden. (thermische vervorming). Al het dure spul is heel weinig meerwaarde (en vaak ni
  14. Ik heb een aanhangwagen te koop voor vespatransport. zo goed als nieuw. Voor een goed bod is hij van jou. richtprijs 320 euro. kleine wielen maar zeer stevig model met torsieas. Heb er recent nog een 210 kg wegende moto mee verplaatst.
×
×
  • Create New...