Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nero

Aanbevolen berichten

Nero, ik ken mensen die zowel bitubo als malossi op hun wesp hebben gehad, welliswaar op een moderne vespa.

beiden vonden ze de bitubo allebei stijf rijden, wegligging was goed maar gewoon erg stijf zelfs op de laagste stand.

Nu weet ik niet wat dat op een classic doet maar dit is wat ik weet...

Link naar reactie

Ik heb het graag stijf.Bedankt voor de input! :D

 

Het probleem is dat er volgens mij weinig "hoogwaardige" schokdempers bestaan voor de oldies. Tot nu reed ik met een regelbare RMS die het goed deed op de hardste stand maar een jaar en zo'n 10.000km verder is hij voor de vuilbak (met dank aan de goede staat van de Belgische wegen...).

 

De Vering van SIP lijkt me dan weer iets te onbetrouwbaar op gebied van regeling (ringen die kunnen loskomen) en te omslachtig om bij te regelen.

 

 

Het voordeel van een "harde" is dat je meer grondvoeling hebt wat ik niet onbelangrijk vind.

 

Ben wel benieuwd naar het resultaat. :rolleyes:

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@ nero,,,ik spreek hier van 10 jaar geleden,,,bij mijn weten had je toen niet de keus tussen classic en sport,,,maar soit het zzal wel de classic zijn geweest aangaande de pics...ik had toen ook een schijfrem,,,en da was toch kantje boordje ivm die remklauw,,,en euhmm,,,nog nen tip ivm die achtervering,,,goe nakijken of het de juiste type is mbt tot de lengte,,,,,ik moet hier van mijne scoot nog wel ergens foto's van hebben liggen,,,kzal vandaag eens kijken of ik ze hier op uwe topic krijg ;)))

CHEERS

Link naar reactie

@Euroscooter: je profielfoto is nogal klein uitgevallen om de vering te kunnen onderscheiden. :) Hoeveel km's heb je al gereden met de bitubo's? Heb je alleen achteraan eentje gestoken of ook vooraan?

 

@DAXX: de lengte kan idd een probleem zijn (in combinatie met een sito+-uitlaat moest ik de vorige vering op zijn hardste stand zetten om voldoende grondspeling te hebben in de bochten). Nu zijn er wel uitlengstukken op de markt om de vering te verhogen, zal me misschien best zo een (paar) meenemen. :)

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Wow, fel machien!

 

Het lijkt me dat die vespa veel hoger van de grond staat (5cm?) of is dat gezichtsbedrog?

 

Als ik foto's van de hedendaagse bitubo's bekijk lijkt er toch wel een verschil in lengte te zijn.

 

Vooraan: http://www.sip-scootershop.com/en/products/shock+absorber+bitubo+classic_70031000

 

Ze kosten wel stukken van mensen...

 

http://www.sip-scootershop.com/en/products/shock+absorber+bitubo+by+sip+_70031500

 

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Da zal ook gezichtsbedrog zijn! :D

Groetjes, nero.

Ja idd das ni schoon recht,,,die foto is genomen den eerste keer dat hij het daglicht zag...kheb die verd##mme 4 maand aan het verbouwen geweest in nen donkere smeerput...soit ik kan er ook mee lachen zene ;))),,,,,,daarna heb ik hem wa fijner afgesteld ;))

10A9C488-3B95-4242-ACB8-8FE2B992E391-394

CHEERS

Link naar reactie

Lodgtrvhl !!! (= lig over de grond te rollen van het lachen) :-) :-) :-)

The same here...

Maar ik sta er toch versteld van wat sommige gasten hier in elkaar steken, en er zijn er zelf die dat in een smeerput doen ;-)

@DAXX, hoeveer sta je met de GTS, want ik wil meer van dat zien.

Grtzzz

Link naar reactie

The same here...

Maar ik sta er toch versteld van wat sommige gasten hier in elkaar steken, en er zijn er zelf die dat in een smeerput doen ;-)

@DAXX, hoeveer sta je met de GTS, want ik wil meer van dat zien.

Grtzzz

Euhmm,het project van de GTS,is een maand verder op de planning geschoven,,daar ik mijnen tijd en geld even in een zomerprojectje heb moeten steken ( lees,,ik kon deze kans ni laten gaan),,,keep ya posted,,wss nieuw topic??

 

CHEERS

Link naar reactie

Nero, pas toch op Jongen "uwe rug" :P

Grtjs

Makke

 

Past gij maar op uwen neus!!! :D

 

@EriX: die was me ook aangeraden als minder duur alternatief maar deze doet me teveel aan Lambretta denken ;)

 

Was daar ook geen probleem mee met de voorvering (een bout die los kwam waardoor de vering "eruit schoot"). Kan mis zijn natuurlijk...

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...