joachimvdr Geplaatst: 2 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2014 hi Nero dat dacht ik ook ik twijfel enkel omdat op deze tekening het precies ook blauw is Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 januari 2014 Delen Geplaatst: 2 januari 2014 Tja... Groetjes, nero. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 2 januari 2014 Delen Geplaatst: 2 januari 2014 Ik denk ook in zilver. Misschien eens in de technica boeken kijken Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 2 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2014 na eens stevig ontvet en gekuist te hebben blijkt dat er nog een goede 85% van de origenele verf (Azzzurro metallizzato) aanwezig is, deze ga ik dan wss ook origineel laten. Met Sucho10 zijn VNB1T zijn mix van restau en originele stukken als inspiratie... natuurlijk wel de lagers enzo veranderen grts joachim Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 7 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2014 update: toch zelf gezandstraald een niet te onderschatten werkje, het zand zat nog dagen in al men kleren... onze carrossier heeft er een paar dagen aan gewerkt om alles weer recht te krijgen en is hem nu aan het schuren... Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 10 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2014 Eindelijk nog eens een gaatje gehad in onze planning van de carrosserie en dus heeft mijne maat de wesp kunnen spuiten. Nu weer ineen steken zonder de lak te beschadigen Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 amaai das proper ! originele kleur? Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 10 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2014 amaai das proper ! originele kleur? THX, hij heeft de stiel nog geleerd toen de wagens nog uit echt metaal bestonden Het is de originele kleur code van max meyer naar PPG code (die ppg codes zijn nog steeds in gebruik bij onze verf leverancier) 100% zoals origineel zal wel niet, word hier met de hand gemengd volgens wat de pc aangeeft... maar ik ben zeer tevreden met werk en kleur. Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Joachim, is die kleur 'azurro metalizzato' 1.268.0110 van Max Meyer? Lijkt mij veel blauwer als origineel,maar wel prachtig. Waar heb je hem laten spuiten, ben geïnteresseerd want resultaat is zeer mooi. Wilby Link naar reactie
herbal Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Ziet er inderdaad zeer strak uit! Benieuwd naar definitief eindresultaat. Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 10 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2014 De kleur code voor deze is onderstaande Azzzurro metallizzato MaxMeyer ,268,0890 volgens mij is het kleur op de mijne net iets groener maar dat stoort mij niet. Hij is klaar gezet en gespoten bij ons in de garage te edingen, opel Vanderroost. Moet er wel bij zeggen dat mijne maat van de carrosserie zeer precies is en bij gevolg niet goedkoop. Ik heb het geluk dat ik dat kunnen doen heb aan aankoop prijs (collegas ondereen) maar hij werkte toch een 25 uur aan de voorbereiding en dan nog een kleine 10 aan grondverf, schuren en eind verf... Voor een klant zou dat met lak al snel op 2500 euro komen... Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 11 december 2014 Delen Geplaatst: 11 december 2014 €2500 en die mens doet ook auto's, wat vraagt hij daarvoor dan...crazy Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 12 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2014 Zijn drang naar perfectie bij oldtimers is net iets groter dan personenwagens (heeft een collectie BSA en BMW oldies) Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 17 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2014 enkele vraagjes ik ben de onderdelen voor de remontage aan het verzamelen en vroeg me af hoe ik best tewerk zou gaan, bij de demontage deed ik vanalles dooreen omdat ik toch geen rekening met lak moest houden... . ik dacht: 1 kabelboom elect. + kabels rem en koppeling 2 steun/standaard 3 achterschokdemper 4 motor + achterwiel 5 gemonteerde voorvork 6 de rest... of zie ik iets volledig over het hoofd... daar dit mijn eerste keer ik is wil ik liefst niet in het midden van de montage tot het besef komen dat ik de helft weer moet afbreken. ook vroeg ik me af hoe ik het best de nummerplaat bevestig op de bolle achterkant, ik heb een nummerplaathouder maar die steunt dan enkel op naad waar de twee kanten samenkomen... alvast bedankt. Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 17 december 2014 Delen Geplaatst: 17 december 2014 alu beenschildrand eerst plaatsen Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 17 december 2014 Delen Geplaatst: 17 december 2014 Ik doe meestal eerst de voorvork, dan het blok. En eerst het rempedaal, en dan past de treeplanklijsten (andersom lukt niet). Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 17 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2014 bedankt voor de tips! Link naar reactie
MARC MILIS Geplaatst: 17 december 2014 Delen Geplaatst: 17 december 2014 Heel mooi project !!!! Link naar reactie
Gio Geplaatst: 17 december 2014 Delen Geplaatst: 17 december 2014 Benzine tank als laatste of voorlaatste plaatsen van al je onderdelen. Mvg Gio Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 19 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2015 begonnen aan de voettreden, een werkje waar je geduld op de proef word gesteld zenne... Link naar reactie
JPU Geplaatst: 16 april 2015 Delen Geplaatst: 16 april 2015 En hoe ver sta je inmiddels met dit mooie project? Ben je er al mee aan het rijden? Post anders nog eens een foto... Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 16 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2015 grr inmiddels 144 meter boordsteen in tuin en afsluiting + poort aan het zetten om men kids veiliger buiten te kunnen laten spelen... ik hoop asap verder te kunnen doen. Maar ik zal zeker pics posten van de vorderingen grts joachim Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 16 april 2015 Delen Geplaatst: 16 april 2015 Zoals ik je vertelde, eerst de beeschildrand. Hoe ga je nu die aluminium rand plaaten? Link naar reactie
joachimvdr Geplaatst: 17 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2015 ik plaatse hem maar vind het mooier zonder...ben niet zo'n chrome liefhebber, we zullen dit maar artistieke vrijheid noemen Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 17 april 2015 Delen Geplaatst: 17 april 2015 Ik ben ook gene chrome liefhebber, maar die "aluminium" rand zorgt wel voor de stevigheid Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.