Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rally 200 1978 - Opbouw


mr160

Aanbevolen berichten

Mijn vrije klusruimte is wel aardig diep, maar slechts 1m20 breed. Daar gaat geen hefbrug zo in passen dat ik er nog omheen kan lopen. En ik vind al die hefbrugsels best duur... het gaat voorlopig prima met m'n krukje :)

Link naar reactie
Troost u ik doe het ook op een tafeltje waar ik vroeger als kleine van 3 jaar mijn eten aan at :)

Dat doet mij onmiddellijk denken aan de overleden grootvader van mijn vrouw , die amateurschilder was .Die kwam altijd aanzetten met een koffertje ( dat met haken en ogen aaneenhing ), een aftandse volgekliederde schilderspalet en een hoop penselen die amper herkenbaar waren ...maar die man kon schilderen ...adembenemend mooi ( zelfs musea hebben werken van hem aangekocht ). En dan kwamen er op de schildersschool , waar hij les volgde , kerels binnen met heel duur materiaal en die "bakten " er niets van ...(:o))

Link naar reactie

D90 met tamron lens ? mooie foto's voor een tamron lens !

ik heb een D700 met allerlei lenzen zoals een 2,8 70-200, 21mm wideangle 2,8 , kitlensje en een vast brandpunt 35mm 1,8 allen van nikon en ik moet zeggen dat die tamron lens gvdmme mooie foto's maakt, dat had ik niet verwacht !

anyway laat de verslagfoto's maar komen met die mooie tamro lens ! :-))

Link naar reactie

Ja, Maarten dat is weer een topper. Lak is echt de max.

Link naar reactie

Vorige week het frame opgehaald bij Paint my Scooter, dus ik kan aan 't werk :) De lak is gebaseerd op een origineel in Duitsland geleverde kleur (oker) voor de Rally, maar de twist is dat het frame afgewerkt is met een matte nano-lak. De kleurstelling voor de opbouw wordt verder zoveel mogelijk als origineel.

Alles vers terug van de spuiter - ik vind het een top job!!

rally-buildup-001-web.jpg?m=1356871541

rally-buildup-002-web.jpg?m=1356871543

rally-buildup-003-web.jpg?m=1356871538

rally-buildup-004-web.jpg?m=1356871538

Link naar reactie

Weer een uuah in de schuuah.

Eerst 't achterlicht weer losgehaald, want ik had wat over dat rubber liggen broeden vannacht.

Glovebox was droog, dus daarmee begonnen:

rally-buildup-059-web.jpg?m=1357156218

De vrijheid genomen om iets substantiëlere ringetjes te gebruiken dan origneel:

rally-buildup-060-web.jpg?m=1357156220

En done:

rally-buildup-062-web.jpg?m=1357156219

Moet nog een beetje met de klep tweaken, maar dat is van later zorg - als ik die *%$%-asjes teruggevonden heb in die enorme stapel #$&^$%-plastic zakjes van SIP.

Van de voorkant zie je dit:

rally-buildup-061-web.jpg?m=1357156222

Mijn plannetje om het rubber op maat te martelen: 5 minuten kokend water, en stretchen maar!

rally-buildup-058-web.jpg?m=1357156217

En ja hoor; na een half uurtje hangen, paste 't prima :)

rally-buildup-064-web.jpg?m=1357156223

Aan de binnenkant zie je dit:

rally-buildup-063-web.jpg?m=1357156222

NB: 3de foutje - je hoort clipjes te gebruiken om het "rally 200" logo vast te zetten. Ik heb de pinnetjes platgeslagen.

En het laatste klusje van de dag, dat ene onderdeel waar ik altijd over zit te twijfelen, wil ik die RVS rand er nu wel of niet op!

rally-buildup-065-web.jpg?m=1357156224

Deze keer wel dus :)

rally-buildup-066-web.jpg?m=1357156225

Link naar reactie

Kleine update: gister 3 kleine foutjes gefixed waar een paar oplettende Vespa-vrinden mee kwamen:

- het rubber van de achterrem/koppelingskabel zat verkeerdom

- het koperen clipje dat de schakelkabels bijelkaar houdt, hoort aan de voorkant van de kabels, achter zit een stuk krimpkous

- de pinnetjes van het "rally 200" logo achterop heb ik platgeslagen ipv met ringetjes vastgezet.

Verder de km-teller en wat chroom onderdelen met Commandant gepoetst en een uurtje op SIP zitten klikken voor een paar laatste, maar redelijk essentiële onderdelen; o.a. de banden :P Na lang twijfelen gekozen voor de classic Conti Zippy 3. Voor het eerst dat ik classic look bandjes kies :s

Verder toch ook maar voor een upgrade naar een SIP-road gekozen. Moet goed passen bij de standaard naar GS-piston gehoonde cilinder. De originele pot laat ik nog wel eens stralen/coaten, maar hij is te roestig om er weer terug onder te schroeven :)

En ja, ik heb die asjes van het handshoenvakje nog maar een keer besteld :P

Link naar reactie

Avond 1 ben heb ik alle naden van het frame ingespoten met holle ruimte coating - dat is het bruine spul dat je op sommige foto's nog ziet. De 2de en 3de avond ben ik bezig geweest met het frame waar nodig verfvrij maken, zorgen dat alle tapeinden weer netjes zijn, en alle gaatjes opgeboord/uitgeveild tot de juiste grootte.

Rempedaalasje verfvrij:

rally-buildup-007-web.jpg?m=1356871543

Verf uit de moertjes verwijderd:

rally-buildup-008-web.jpg?m=1356871545

Zorgen dat het slotje weer past:

rally-buildup-009-web.jpg?m=1356871545

Het eerste nieuwe onderdeel erop - de bovenste balhoofdlager:

rally-buildup-010-web.jpg?m=1356871547

Gevolgd door de onderkant:

rally-buildup-011-web.jpg?m=1356871547

Nog meer draadeinden verfvrij maken:

rally-buildup-012-web.jpg?m=1356871549

Alles wat ik opgeboord/uitgeveild heb met een kwastje met wat primer geverfd en de plastic houdertjes voor de billen weer terug geplaatst:

rally-buildup-013-web.jpg?m=1356871549

De bilsluitingen geplaatst:

rally-buildup-014-web.jpg?m=1356871552

Aan de binnenkant:

rally-buildup-015-web.jpg?m=1356871552

Gevolgd door een rondje rubbertjes:

rally-buildup-016-web.jpg?m=1356871554

rally-buildup-017-web.jpg?m=1356871554

NB: Het rubber van de koppelingskabel/remkabel zit verkeerd om.

rally-buildup18a-web.jpg?m=1357299347

rally-buildup-018-web.jpg?m=1356871556

rally-buildup-019-web.jpg?m=1356871557

rally-buildup-020-web.jpg?m=1356871559

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...