jje Geplaatst: 31 december 2012 Delen Geplaatst: 31 december 2012 Iemand die zo mooi vespa's kan restaureren "verdient" een originele vespabrug !!! (;-) Schitterend ! de foto's , je site en de restauratie ! Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 31 december 2012 Delen Geplaatst: 31 december 2012 Misschien dat Seabike zijn goed hart toont , en de hefbrug voor een prikje aan je verkoopt ?? Je zal waarschijnlijk nog wat nano-lak overhebben zeker , om de meubelbuizen te spuiten ?? :-)) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 31 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2012 Mijn vrije klusruimte is wel aardig diep, maar slechts 1m20 breed. Daar gaat geen hefbrug zo in passen dat ik er nog omheen kan lopen. En ik vind al die hefbrugsels best duur... het gaat voorlopig prima met m'n krukje Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 31 december 2012 Delen Geplaatst: 31 december 2012 Hoe je het doet speelt eigenlijk geen rol , als het resultaat maar goed is ...(;-)) Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 31 december 2012 Delen Geplaatst: 31 december 2012 Troost u ik doe het ook op een tafeltje waar ik vroeger als kleine van 3 jaar mijn eten aan at Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 31 december 2012 Delen Geplaatst: 31 december 2012 Troost u ik doe het ook op een tafeltje waar ik vroeger als kleine van 3 jaar mijn eten aan at Dat doet mij onmiddellijk denken aan de overleden grootvader van mijn vrouw , die amateurschilder was .Die kwam altijd aanzetten met een koffertje ( dat met haken en ogen aaneenhing ), een aftandse volgekliederde schilderspalet en een hoop penselen die amper herkenbaar waren ...maar die man kon schilderen ...adembenemend mooi ( zelfs musea hebben werken van hem aangekocht ). En dan kwamen er op de schildersschool , waar hij les volgde , kerels binnen met heel duur materiaal en die "bakten " er niets van ...()) Link naar reactie
fajes Geplaatst: 31 december 2012 Delen Geplaatst: 31 december 2012 je bent weer super bezig, kerel!! Link naar reactie
les Geplaatst: 31 december 2012 Delen Geplaatst: 31 december 2012 euh... we want more ?? :-D ps mooie foto techniek, welke camera/lens gebruik je ? Link naar reactie
jje Geplaatst: 31 december 2012 Delen Geplaatst: 31 december 2012 Mr160 ... heb jij deze Rally in delft aangekocht in 2010 ? (;-) Link naar reactie
cortez Geplaatst: 31 december 2012 Delen Geplaatst: 31 december 2012 Zeer knap werk Mr160! Als je de foto's en opmerkingen bekijkt, lijk een restauratie wel kinderspel Top Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 31 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2012 @les: Nikon D90 met Tamron 17-50 2.8 en 4 grote TL bakken erboven @josj: nee, deze komt uit Haarlem. @cortez: is het ook, nou ja dit deel - de voorvork en motor zijn ingewikkelder Link naar reactie
josse Geplaatst: 1 januari 2013 Delen Geplaatst: 1 januari 2013 mooi mooi succes verder Link naar reactie
les Geplaatst: 1 januari 2013 Delen Geplaatst: 1 januari 2013 D90 met tamron lens ? mooie foto's voor een tamron lens ! ik heb een D700 met allerlei lenzen zoals een 2,8 70-200, 21mm wideangle 2,8 , kitlensje en een vast brandpunt 35mm 1,8 allen van nikon en ik moet zeggen dat die tamron lens gvdmme mooie foto's maakt, dat had ik niet verwacht ! anyway laat de verslagfoto's maar komen met die mooie tamro lens ! :-)) Link naar reactie
jje Geplaatst: 1 januari 2013 Delen Geplaatst: 1 januari 2013 MR160 , klopt ik stond te twijfelen tussen delft en Haarlem ... je was mij toen net voor ... Ik heb nog nooit zo snel een rally van eigenaar zien wisselen (;-) Link naar reactie
singelee Geplaatst: 1 januari 2013 Delen Geplaatst: 1 januari 2013 Ja, Maarten dat is weer een topper. Lak is echt de max. Link naar reactie
jje Geplaatst: 1 januari 2013 Delen Geplaatst: 1 januari 2013 Inderdaad dat was een hele mooie deal (;-) Hij is in ieder geval bij een goed adres terecht gekomen ... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 2 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Vorige week het frame opgehaald bij Paint my Scooter, dus ik kan aan 't werk De lak is gebaseerd op een origineel in Duitsland geleverde kleur (oker) voor de Rally, maar de twist is dat het frame afgewerkt is met een matte nano-lak. De kleurstelling voor de opbouw wordt verder zoveel mogelijk als origineel. Alles vers terug van de spuiter - ik vind het een top job!! Link naar reactie
Giovespa Geplaatst: 2 januari 2013 Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Zeer mooi ,proper werk aan het leveren . Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 januari 2013 Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Puik werk (op zijn hollands )! Je kon ook een deel van het binnenste van de rubber wegsnijden of knippen zodat die gemakkelijker te bewerken is, warm warm water of een haardroger helpen ook natuurlijk. Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 2 januari 2013 Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Je RALLY 200 wordt echt betoverend mooi ... daar gaat veel volk naar komen kijken... TOPPIE !!!! (:-)) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 4 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2013 Weer een uuah in de schuuah. Eerst 't achterlicht weer losgehaald, want ik had wat over dat rubber liggen broeden vannacht. Glovebox was droog, dus daarmee begonnen: De vrijheid genomen om iets substantiëlere ringetjes te gebruiken dan origneel: En done: Moet nog een beetje met de klep tweaken, maar dat is van later zorg - als ik die *%$%-asjes teruggevonden heb in die enorme stapel #$&^$%-plastic zakjes van SIP. Van de voorkant zie je dit: Mijn plannetje om het rubber op maat te martelen: 5 minuten kokend water, en stretchen maar! En ja hoor; na een half uurtje hangen, paste 't prima Aan de binnenkant zie je dit: NB: 3de foutje - je hoort clipjes te gebruiken om het "rally 200" logo vast te zetten. Ik heb de pinnetjes platgeslagen. En het laatste klusje van de dag, dat ene onderdeel waar ik altijd over zit te twijfelen, wil ik die RVS rand er nu wel of niet op! Deze keer wel dus Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 4 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2013 Kleine update: gister 3 kleine foutjes gefixed waar een paar oplettende Vespa-vrinden mee kwamen: - het rubber van de achterrem/koppelingskabel zat verkeerdom - het koperen clipje dat de schakelkabels bijelkaar houdt, hoort aan de voorkant van de kabels, achter zit een stuk krimpkous - de pinnetjes van het "rally 200" logo achterop heb ik platgeslagen ipv met ringetjes vastgezet. Verder de km-teller en wat chroom onderdelen met Commandant gepoetst en een uurtje op SIP zitten klikken voor een paar laatste, maar redelijk essentiële onderdelen; o.a. de banden Na lang twijfelen gekozen voor de classic Conti Zippy 3. Voor het eerst dat ik classic look bandjes kies :s Verder toch ook maar voor een upgrade naar een SIP-road gekozen. Moet goed passen bij de standaard naar GS-piston gehoonde cilinder. De originele pot laat ik nog wel eens stralen/coaten, maar hij is te roestig om er weer terug onder te schroeven En ja, ik heb die asjes van het handshoenvakje nog maar een keer besteld Link naar reactie
Giovespa Geplaatst: 4 januari 2013 Delen Geplaatst: 4 januari 2013 Ik had ook eens voor de 2de x mijn lagers van mijn voorwiel besteld,en ja hoor heb ze gevonden . Toen mijn wesp half klaar was Mvg Gio Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 4 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2013 Avond 1 ben heb ik alle naden van het frame ingespoten met holle ruimte coating - dat is het bruine spul dat je op sommige foto's nog ziet. De 2de en 3de avond ben ik bezig geweest met het frame waar nodig verfvrij maken, zorgen dat alle tapeinden weer netjes zijn, en alle gaatjes opgeboord/uitgeveild tot de juiste grootte. Rempedaalasje verfvrij: Verf uit de moertjes verwijderd: Zorgen dat het slotje weer past: Het eerste nieuwe onderdeel erop - de bovenste balhoofdlager: Gevolgd door de onderkant: Nog meer draadeinden verfvrij maken: Alles wat ik opgeboord/uitgeveild heb met een kwastje met wat primer geverfd en de plastic houdertjes voor de billen weer terug geplaatst: De bilsluitingen geplaatst: Aan de binnenkant: Gevolgd door een rondje rubbertjes: NB: Het rubber van de koppelingskabel/remkabel zit verkeerd om. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.