Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Help aankoop Vespa


RoelT

Aanbevolen berichten

Ik lees al geruime tijd jullie forum, boeiend.

Ikzelf wil dolgraag een Vespa kopen.

Eerste dweepte ik met een mp3, omdat ik daar zwaarder in kan gaan zonder rijbewijs.

Maar gezien de looks en mijn onervarenheid wat scooter of motor rijden betreft, wil ik eerst een Vespa.

Zoals gezegd, ik heb nog nooit op een aangedreven tweewieler gereden en zoek er nu een voor de fun en misschien om af en toe eens naar het werk te rijden 20 km).

Ik weet echt niet of ik best Een px, een lx of een gts 125 koop.

Ik wil wel een 125 zodat ik wat power heb.

Graag jullie advies.

Link naar reactie

je bent onervaren wat scooter of motor rijden betreft en je wil meteen een "zware" ??

moet je niet eerst leren stappen alvorens je kan lopen ?

misschien ga je een scooter niet leuk vinden, daarom ga voor een tweedehandse PX, die vind je aan eerlijke prijzen bij Lambrettafinder

Link naar reactie

Laat je niets wijsmaken hier , geen van beide scoots kunnen zingen misschien enkel de chauffeur maar das dan weer een ander topic. Een 125 is een prima keus en je rijd ermee zo hard je wil, het is toch u scoot nee ?? Ikzelf heb een LXV 125 en een LML 200 beide 4 takt en beide zijn prima om mee te rijden. Ik rij voor mijn plezier en als het heel mooi weer is zonder bescherming en vind het heerlijk. Het mag natuurlijk niet maar in een bebouwde kom mag je ook maar 50 rijden en iedereen doet dat dan ook ,-) Natuurlijk wanneer ik met heeeeeeel goed weer op mijn gezicht val zal ik het voelen maar in al die jaren nog nooit gevallen. Je hebt natuurlijk het woord ALS maar dat trek ik mij niet aan. Zo koop wat je zelf leuk vind 2 takt, 4 takt, LML, Vespa en rij zo hard je zelf wil, wrijf dan u kl.ten aan gans de wereld en geniet.

Link naar reactie

idd, koopt u nen 125, genieten en cruisen. 't is eenders wat ge koopt. Als ge ne handgeschakelde koopt krijgde goesting in ne snellere automatische en als ge nen automatische koopt krijgt ge goesting in de charme van nen handgeschakelde. ... eenders hoe ofwel hebt ge er binnen een jaar 2 staan of gene meer ;)

Link naar reactie

Zou toch voor automatisch gaan. Als beginner heb je al genoeg dingen om op te letten. Zou dan gaan voor een gts125. Hier en daar staan er nog stock carburatorversies nieuw te koop. Deze zijn goedkoper dan de injecties maar daarom niet minder goed (buiten wat vlottere start en koud rijden en een klein beetje meer optrekvermogen uit stilstand) en je hebt er meestal standaard dan al direct de handige chrome achterdrager bij. . Ze zijn wat duurder dan de LX, maar de gts is groter, meer kw, 2 schijfremmen, dubbele ophanging achteraan, grotere wielen... Ik ken het verschil, want mijn vriendin heeft een LX en als man rijd ik toch liever en comfortabeler op een grotere gts. Carbu uit stock kwam nieuw op zo'n 4.100. Lx Touring uit stock was 3.500 geloof ik. Niet goedkoop, maar blijft wel veel waarde houden 2de hands. Succes met de keuze.

Link naar reactie

Als je wat uitkijkt kom je mooie occasies tegen voor een 3000 à 3500 euro met minder dan 10000km.(niet veel opties dan)

Laatst nog een witte 125 gts super (injectie) zien te koop staan voor iets meer dan 3000 euro. Leek me een faire prijs.

Je kan ook wachten tot het najaar, misschien is het aanbod dan wat groter.

Heb er zelf nog geen, helaas, hopelijk verandert dat tegen volgend seizoen.

Nu kan ik hier alvast wat ideetjes opdoen en info over de technische kant opdoen.

Link naar reactie

man wat is er zo moeilijk aan handgeschakkeld, zelfs mijn dochter van 15 had dat in 5 min door ... pak waar ge zin in hebt maar zevert toch niet dat ge als beginner beter een automatic neemt... Jezus Maria Josef... :)))

Link naar reactie

Mijn eerste scooter/motor was ook een manueel geschakelde. Het was een Suzuki GN125, dus aan de voeten schakelen. Nu heb ik een Vespa PX125 met schakelen aan de hand. Het is in het begin gewoon even wennen en op rustige baantjes oefenen. Daarna lukt het wel.

Handgeschakeld zal in het begin inderdaad wat moeilijker zijn dan automatic omdat je op meer dingen tegelijk moet letten maar op zich moet je gewoon kijken wat je wilt en dan zal alles wel lukken.

Persoonlijk rijd ik niet graag met een automatic. Hetzelfde geldt bij auto's ;-). Maar dat is een persoonlijke keuze die je maakt.

Link naar reactie

Ik heb alleen maar schrik van die klein wielekes bij ne PX.

Al meer dan eens gelezen hier: Je hebt niet met een vespa gereden, als je er niet mee gevallen bent.

Dat handgeschakelde is wel te leren, anders zouden er veel minder mensen met een auto rijden he ;-)

Link naar reactie
Al meer dan eens gelezen hier: Je hebt niet met een vespa gereden, als je er niet mee gevallen bent.quote]

Koop u eerst op de één of andere rommelmarkt een fietske met kleine wieltjes, kleef daar een Vespa sticker op voor toch wat Vespa gevoel te hebben. Zoek u ne goede bergaf en ga dan eens goed op u klo.ten met dat fietske. Misschien kan je dan een betere keuze maken aangaande de kleine wieltjes en of Vespa.

Link naar reactie
Al meer dan eens gelezen hier: Je hebt niet met een vespa gereden, als je er niet mee gevallen bent.
Koop u eerst op de één of andere rommelmarkt een fietske met kleine wieltjes, kleef daar een Vespa sticker op voor toch wat Vespa gevoel te hebben. Zoek u ne goede bergaf en ga dan eens goed op u klo.ten met dat fietske. Misschien kan je dan een betere keuze maken aangaande de kleine wieltjes en of Vespa.

Met die vouwfietskes moet da wel lukken, de zijwieltjes laat ik achterwege.

Kwestie van de kans een beetje groter te maken van te vallen.

even serieus. Groter wielen rijden nu eenmaal stabieler en ge zult er nie zo snel mee vallen aan een borduurke ofzo.

Nu als ge van ne 'echte' vespa houdt koopt ge ne PX of LML.

Link naar reactie
idd, koopt u nen 125, genieten en cruisen. 't is eenders wat ge koopt. Als ge ne handgeschakelde koopt krijgde goesting in ne snellere automatische en als ge nen automatische koopt krijgt ge goesting in de charme van nen handgeschakelde. ... eenders hoe ofwel hebt ge er binnen een jaar 2 staan of gene meer ;)

Ik zou ze toch niet allemaal over dezelfde kam scheren,die handgeschakelde...

Mijn raad : koop u een degelijke scooter,die klaar is om nog veel kilometerkes mee te bollen.

Link naar reactie
Koop 'n lml 4t 125...

'T is toch stiekem een vespa dus. Bijkomend voordeel is dat een 4t niet krijst als een kettingzaag op speed..

(Bring it on)

Guj zijt de grappigste thuis zeker. Een vespa krijst niet.

Yep maar de kinderen zijn nog te jong en dus kan het voorlopig nog alle kanten uit.

Link naar reactie

Ik rijd PX 125 en mijn madam GTS Super Sport. Ik rijd dus ook af en toe Super Sport van madam; Eerlijk gezegd, liefst rijd ik PX. Maar dat is uiteraard persoonlijk. Schakelen is leuk en het klinkt beter. GTS is eerder "luxe", gewoon gassen en rijden... Aan jou de keuze.

Link naar reactie
Al .

even serieus. Groter wielen rijden nu eenmaal stabieler en ge zult er nie zo snel mee vallen aan een borduurke ofzo.

Nu als ge van ne 'echte' vespa houdt koopt ge ne PX of LML.

Vreemde uitspraak. Iedereen mag van mij kopen wat hij wil, maar iemand die van een echte Vespa houdt kan beter een echte vespa kopen ipv een nagemaakte LML, vind ik.

Link naar reactie

Naar de dealer gaan en alles wat kan in aanmerking komen testrijden, enkel zo ga je weten wat je het beste ligt! Ik vind mijn px'ke alvast de max, ben dan ook niet bang van zijn wielekes :P! Veel succes en hou ons op de hoogte van je aankoop!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...