Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Help aankoop Vespa


RoelT

Aanbevolen berichten

Iedereen mag van mij kopen wat hij wil, maar iemand die van een echte Vespa houdt kan beter een echte vespa kopen ipv een nagemaakte LML, vind ik.

Over echt of namaak ga ik me niet uitspreken, ook niet over build quality, maar als ge al eens met een LML 4-takt hebt gereden, dan moet ge toegeven dat dat frame toch voor een veel gezonder weggedrag zorgt dan een Vespa

Link naar reactie

Hey, dank voor alle reacties,

Ik ben er wat mee.

Dus, samengevat: grotere banden zorgen voor meer baancontrole.

En die grotere banden zijn er niet bij een px. Zijn die er wel bij een lx en een gts?

Want dan ga ik allicht voor een lx.

Graag nog even reactie.

Link naar reactie

Grote banden zijn veur janetten!!! :))

2-takten rijden niet noodzakelijk slechter dan moderne vespa's, allen hebt ge veel meer "baangevoel", wat juist leuk is (vind ik persoonlijk).

Zoals hierboven vermeld, ga bij een (goede) dealer en probeer de verschillende modellen eens uit. Wedden dat je voor een 2-stroke gaat? :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Het valt te zien wat je onder "vlot" verstaat. Een PX weegt heel wat lichter dan een GTS, waar door hij beter handelbaar is.

Een GTS heeft geen vitessen.

De topsnelheid van een PX zal ongeveer even hoog zijn als die van een GTS, maar een 2-takt trekt beter op.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Denk zoals de meeste hier wel vermelden, gewoon eerst eens een testrit maakt en een deftige uitleg vragen.

Mijn eerste Vespa was een 50cc en was voor 2 jaar voldoende qua snelheid. Je moet gewoon voor je zelf uitmaken hoeveel KM je wil rijden. En ook als je dan uiteindelijk een scooter hebt gevonden, ga er eerst in rustige straten mee rijden of op industrietreinen op zondag of zo en leer er mee rijden. Niet zo maar hups de openbare weg mee op, leer je scoot eerst kennen, want het er al verscheidene al raar zien doen als ze aan (bv) een rood licht komen

En genieten kan je ook met een LML scooter, niets mis mee

Link naar reactie

Knifeman heeft gelijk. Koop wat je leuk vind, als je toch nog moet leren rijden zul je dat gaandeweg wel doen. Ik heb ook voor t eerst een handgeschakelde brommer en dat gaat best. Mijn lief moet het nog leren maar dat is een kwestie van eens ergens een uurke oefenen..

Link naar reactie

Hey,

Wij hebben nu een dikke 2 weken een LML 4t nieuw gekocht voor 2900€. (Dus eigenlijk een nieuwe voor de prijs van een 2e hands Piaggio vespa...)

Hééééél tevreden van! (op die dikke 2 weken al 800km gebold)

Het was van mijn tienerjaren geleden dat ik op een brommer heb gezeten, en moet zeggen, ik was meteen weg met het manueel schakelen. Even oefenen, en je wil niets anders meer.

Succes met je aankoop!

Link naar reactie

Ga je A-rijbewijs halen ;)

Dan kan je direct eens schakelen op een zware motor, leer je vele technieken en het wordt volgend jaar een stuk duurder...

Daarna kan je nog steeds kiezen. Ik mocht niet meer dan 125cc van de ouders, maar heb nu een GTS 200cc en moet zeggen dat het wel een pak vlotter gaat.

GTS was bij mij eerste keuze om 'veilig' de snelweg op te gaan.

Veel succes nog!

tOONr

Link naar reactie

Gisteren nog eens met PX & GTS 125 i.e. gereden. PX, is schakelen, goed baangevoel, leuk geluidje, een beetje nostalgie ook. GTS, ook leuk. Hang er een Remus-uitlaat onder en je hebt een mooie sound (sorry Nero :-) ) en je kan er sneller mee dan de PX (allez, die van mij toch). Eerder geschikt om met z'n 2 op te zitten ook dan een PX. Maak je keuze!!

Link naar reactie

PX 125 heeft een max vermogen van 4,8 kW @ 6000 rpm, max koppel van 9,5 NM @ 4250 rpm, een gewicht van 112 kg en topsnelheid van 80 km/h. Prijs = 3.238,- €

LX 125 heeft een max vermogen van 7,9 kW @ 8250 rpm, max koppel van 9,6 NM @ 6500 rpm, een gewicht van 114 kg en topsnelheid van 95 km/h. Prijs = 3.477,- €

GTS 125 heeft een max vermogen van 11 kW @ 9750 rpm, max koppel van 12 NM @ 7500 rpm, een gewicht van 151 kg en topsnelheid van 110 km/h. Prijs = 3.830,- €

Zoals eerder geschreven, neem contact met een erkende Vespa dealer en vraag, om alle type's te mogen testrijden.

Daarna zal jouw keuze veel sneller gebeuren, dan cijfertjes naast elkaar te plaatsen.

Link naar reactie

Ik heb me laten vertellen dat de "gewone" GTS 125 (carburator) niet meer wordt gemaakt, die zal je dus ergens op voorraad moeten vinden.

Qua GTS modellen heb je wel nog de GTS 125 Super en Super Sport, beiden met elektronische injectie.

Link naar reactie
Ik heb me laten vertellen dat de "gewone" GTS 125 (carburator) niet meer wordt gemaakt, die zal je dus ergens op voorraad moeten vinden.

Qua GTS modellen heb je wel nog de GTS 125 Super en Super Sport, beiden met elektronische injectie.

GTS carbu wordt inderdaad niet meer gemaakt. Hier en daar staat er nog een in de toonzaal (Becqué Denderleeuw en Rooseparck Kalken hebben er nog één of twee staan, denk ik). Zijn alleszins goedkoper dan de injectieversie (Super of Supersport).

Link naar reactie
Ik heb me laten vertellen dat de "gewone" GTS 125 (carburator) niet meer wordt gemaakt, die zal je dus ergens op voorraad moeten vinden..

Correct, ik weet nog enkele zwarte en donkerblauwe staan voor een prijs van 3.830,- €

De GTS 125ie Super kost 4.176,- € en een GTS 125ie SuperSport kost 4.314,- €

Link naar reactie
Ik heb me laten vertellen dat de "gewone" GTS 125 (carburator) niet meer wordt gemaakt, die zal je dus ergens op voorraad moeten vinden..

Correct, ik weet nog enkele zwarte en donkerblauwe staan voor een prijs van 3.830,- €

De GTS 125ie Super kost 4.176,- € en een GTS 125ie SuperSport kost 4.314,- €

Scherpe prijzen ! Bij officiële Vespa-dealers ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...