janvda Geplaatst: 18 juli 2012 Delen Geplaatst: 18 juli 2012 Iedereen mag van mij kopen wat hij wil, maar iemand die van een echte Vespa houdt kan beter een echte vespa kopen ipv een nagemaakte LML, vind ik. Over echt of namaak ga ik me niet uitspreken, ook niet over build quality, maar als ge al eens met een LML 4-takt hebt gereden, dan moet ge toegeven dat dat frame toch voor een veel gezonder weggedrag zorgt dan een Vespa Link naar reactie
Atzerath Geplaatst: 18 juli 2012 Delen Geplaatst: 18 juli 2012 Was me ook al verteld door de technicus waar ik de mijne gehaald heb. Wat is er dan met vespas of 2t dat zo raar bolt? Link naar reactie
Smurf Geplaatst: 18 juli 2012 Delen Geplaatst: 18 juli 2012 Alle informatie hierover kan je terugvinden op www.lmlforum.be Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 18 juli 2012 Delen Geplaatst: 18 juli 2012 Amai, wat last van het weer zeker? wat voor onzin dat ik hier al gelezen heb... Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 18 juli 2012 Delen Geplaatst: 18 juli 2012 Even terug on-topic: Testritje doen, groot verschil tussen GTS, LX en PX, je ogen en je hart laten spreken en dan de keuze maken. ... en als je wil scheuren zonder rijbewijs, dan pak je toch geen MP3 maar deze: http://motoburg.com/18425-bombardier-spyder-.html Link naar reactie
RoelT Geplaatst: 18 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2012 Hey, dank voor alle reacties, Ik ben er wat mee. Dus, samengevat: grotere banden zorgen voor meer baancontrole. En die grotere banden zijn er niet bij een px. Zijn die er wel bij een lx en een gts? Want dan ga ik allicht voor een lx. Graag nog even reactie. Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 juli 2012 Delen Geplaatst: 18 juli 2012 Grote banden zijn veur janetten!!! ) 2-takten rijden niet noodzakelijk slechter dan moderne vespa's, allen hebt ge veel meer "baangevoel", wat juist leuk is (vind ik persoonlijk). Zoals hierboven vermeld, ga bij een (goede) dealer en probeer de verschillende modellen eens uit. Wedden dat je voor een 2-stroke gaat? Groetjes, nero. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 18 juli 2012 Delen Geplaatst: 18 juli 2012 lx is 11 inch, px 10. daarvoor zou 'k het niet laten. GTS is 12 inch. Link naar reactie
RoelT Geplaatst: 18 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2012 Dank dat eindelijk eens iemand duidelijk maakt wat de bandenmaten zijn. En voor een vlotter rijdenkoop ik dus bes een gs of een lx? Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 juli 2012 Delen Geplaatst: 18 juli 2012 Het valt te zien wat je onder "vlot" verstaat. Een PX weegt heel wat lichter dan een GTS, waar door hij beter handelbaar is. Een GTS heeft geen vitessen. De topsnelheid van een PX zal ongeveer even hoog zijn als die van een GTS, maar een 2-takt trekt beter op. Groetjes, nero. Link naar reactie
cortez Geplaatst: 18 juli 2012 Delen Geplaatst: 18 juli 2012 Denk zoals de meeste hier wel vermelden, gewoon eerst eens een testrit maakt en een deftige uitleg vragen. Mijn eerste Vespa was een 50cc en was voor 2 jaar voldoende qua snelheid. Je moet gewoon voor je zelf uitmaken hoeveel KM je wil rijden. En ook als je dan uiteindelijk een scooter hebt gevonden, ga er eerst in rustige straten mee rijden of op industrietreinen op zondag of zo en leer er mee rijden. Niet zo maar hups de openbare weg mee op, leer je scoot eerst kennen, want het er al verscheidene al raar zien doen als ze aan (bv) een rood licht komen En genieten kan je ook met een LML scooter, niets mis mee Link naar reactie
sindo Geplaatst: 18 juli 2012 Delen Geplaatst: 18 juli 2012 een 2takt weet je tenminste dat hem draait... Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 19 juli 2012 Delen Geplaatst: 19 juli 2012 och, nen 2 takt zijn schakeldoos is dan weer gecompliceerd, nen 4 takt de motor ... 't is allemaal iet. In elk geval. Koopt u iet dat u aanstaat. de rest komt wel vanzelf. Link naar reactie
Atzerath Geplaatst: 19 juli 2012 Delen Geplaatst: 19 juli 2012 Knifeman heeft gelijk. Koop wat je leuk vind, als je toch nog moet leren rijden zul je dat gaandeweg wel doen. Ik heb ook voor t eerst een handgeschakelde brommer en dat gaat best. Mijn lief moet het nog leren maar dat is een kwestie van eens ergens een uurke oefenen.. Link naar reactie
Mats en Liselot Geplaatst: 19 juli 2012 Delen Geplaatst: 19 juli 2012 Hey, Wij hebben nu een dikke 2 weken een LML 4t nieuw gekocht voor 2900€. (Dus eigenlijk een nieuwe voor de prijs van een 2e hands Piaggio vespa...) Hééééél tevreden van! (op die dikke 2 weken al 800km gebold) Het was van mijn tienerjaren geleden dat ik op een brommer heb gezeten, en moet zeggen, ik was meteen weg met het manueel schakelen. Even oefenen, en je wil niets anders meer. Succes met je aankoop! Link naar reactie
ToonR Geplaatst: 19 juli 2012 Delen Geplaatst: 19 juli 2012 Ga je A-rijbewijs halen Dan kan je direct eens schakelen op een zware motor, leer je vele technieken en het wordt volgend jaar een stuk duurder... Daarna kan je nog steeds kiezen. Ik mocht niet meer dan 125cc van de ouders, maar heb nu een GTS 200cc en moet zeggen dat het wel een pak vlotter gaat. GTS was bij mij eerste keuze om 'veilig' de snelweg op te gaan. Veel succes nog! tOONr Link naar reactie
herbal Geplaatst: 19 juli 2012 Delen Geplaatst: 19 juli 2012 Gisteren nog eens met PX & GTS 125 i.e. gereden. PX, is schakelen, goed baangevoel, leuk geluidje, een beetje nostalgie ook. GTS, ook leuk. Hang er een Remus-uitlaat onder en je hebt een mooie sound (sorry Nero :-) ) en je kan er sneller mee dan de PX (allez, die van mij toch). Eerder geschikt om met z'n 2 op te zitten ook dan een PX. Maak je keuze!! Link naar reactie
Smurf Geplaatst: 19 juli 2012 Delen Geplaatst: 19 juli 2012 PX 125 heeft een max vermogen van 4,8 kW @ 6000 rpm, max koppel van 9,5 NM @ 4250 rpm, een gewicht van 112 kg en topsnelheid van 80 km/h. Prijs = 3.238,- € LX 125 heeft een max vermogen van 7,9 kW @ 8250 rpm, max koppel van 9,6 NM @ 6500 rpm, een gewicht van 114 kg en topsnelheid van 95 km/h. Prijs = 3.477,- € GTS 125 heeft een max vermogen van 11 kW @ 9750 rpm, max koppel van 12 NM @ 7500 rpm, een gewicht van 151 kg en topsnelheid van 110 km/h. Prijs = 3.830,- € Zoals eerder geschreven, neem contact met een erkende Vespa dealer en vraag, om alle type's te mogen testrijden. Daarna zal jouw keuze veel sneller gebeuren, dan cijfertjes naast elkaar te plaatsen. Link naar reactie
Pinnie Geplaatst: 19 juli 2012 Delen Geplaatst: 19 juli 2012 Ik heb me laten vertellen dat de "gewone" GTS 125 (carburator) niet meer wordt gemaakt, die zal je dus ergens op voorraad moeten vinden. Qua GTS modellen heb je wel nog de GTS 125 Super en Super Sport, beiden met elektronische injectie. Link naar reactie
Nicolaas1973 Geplaatst: 19 juli 2012 Delen Geplaatst: 19 juli 2012 Ik heb me laten vertellen dat de "gewone" GTS 125 (carburator) niet meer wordt gemaakt, die zal je dus ergens op voorraad moeten vinden.Qua GTS modellen heb je wel nog de GTS 125 Super en Super Sport, beiden met elektronische injectie. GTS carbu wordt inderdaad niet meer gemaakt. Hier en daar staat er nog een in de toonzaal (Becqué Denderleeuw en Rooseparck Kalken hebben er nog één of twee staan, denk ik). Zijn alleszins goedkoper dan de injectieversie (Super of Supersport). Link naar reactie
Smurf Geplaatst: 19 juli 2012 Delen Geplaatst: 19 juli 2012 Ik heb me laten vertellen dat de "gewone" GTS 125 (carburator) niet meer wordt gemaakt, die zal je dus ergens op voorraad moeten vinden.. Correct, ik weet nog enkele zwarte en donkerblauwe staan voor een prijs van 3.830,- € De GTS 125ie Super kost 4.176,- € en een GTS 125ie SuperSport kost 4.314,- € Link naar reactie
Nicolaas1973 Geplaatst: 19 juli 2012 Delen Geplaatst: 19 juli 2012 Ik heb me laten vertellen dat de "gewone" GTS 125 (carburator) niet meer wordt gemaakt, die zal je dus ergens op voorraad moeten vinden.. Correct, ik weet nog enkele zwarte en donkerblauwe staan voor een prijs van 3.830,- € De GTS 125ie Super kost 4.176,- € en een GTS 125ie SuperSport kost 4.314,- € Scherpe prijzen ! Bij officiële Vespa-dealers ? Link naar reactie
Smurf Geplaatst: 19 juli 2012 Delen Geplaatst: 19 juli 2012 Scherpe prijzen ! Bij officiële Vespa-dealers ? Ja, hoor.. Grootste officiële Vespa-dealer van Vlaanderen.. Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 19 juli 2012 Delen Geplaatst: 19 juli 2012 Die prijs hebben ze mij ook gegeven. Weet niet als ht dezelfde dealer was. Die waar ik ben geweest gaf wel geen gratis onderhoud. Ook rekening mee houden dus. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.