Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Revisie motor pk 125s


EvilDevil

Aanbevolen berichten

zonder kit is deze idd moeilijk verwijderbaar. Je kan proberen met je carter op te warmen en dan met een platte schroevendraaier de lager er uit te wrikken. Ook doormidden zagen/slijpen/frezen met een dremel is een mogelijkheid.

Een beetje aangepast gereedschap voor een blokje te reviseren is echt wel noofzakelijk, zeker voor koppeling en vliegwiel.

By the way: een gewone koppeling volstaat voor de DR, incl standaard veer, mijn vrouw rijdt daar al enkele jaren mee

Link naar reactie

ik heb de set om de 2 resterende roulementen vakkundig te verwijderen, laat maar iets weten

Link naar reactie

Hij bedoelt dat als je blok open ligt je net zo goed de roulementen had kunnen vervangen.

Op het eerste zicht kunnen de roulementen goed zijn, maar wie zegt hoeveel km's ze nog houden. Dan moet het blokje terug open.

Had je ze ineens veranderd was je voor langere tijd gesteld geweest.

Grtjs

Makke

Link naar reactie

alee, dus binnekort staat dit weer te koop als 'volledig gereviseerd blok', die manne ken'k...

Link naar reactie

@ cee waar slaagt uwe commentaar weer op?

Dus gij kent mij? :s

Dacht et ni.

Als het ni de bedoeling was om elke dag me deze vespa gaan te werken, had ik em ni gekocht en ter al zeker ni zoveel geld ingestoken.

Dan had ik gwn beter nen nieuwe nieuwe gekocht.

Dus int vervolg houd ge da soort reply's ma vo u eige.

Link naar reactie

als je in een motor de roulementen die in balans hangen wel aan de ene maar niet aan de andere kant vervangt, dan heeft een revisie eigelijk weinig zin. Dus snel dat blokje terug open om je een hoop miserie te besparen. Als je tenminste vindt dat een revisie meer dan 1000km moet meegaan!

Link naar reactie
@ cee waar slaagt uwe commentaar weer op?

Dus gij kent mij? :s

Dacht et ni.

Als het ni de bedoeling was om elke dag me deze vespa gaan te werken, had ik em ni gekocht en ter al zeker ni zoveel geld ingestoken.

Dan had ik gwn beter nen nieuwe nieuwe gekocht.

Dus int vervolg houd ge da soort reply's ma vo u eige.

nee, ik ken u niet, maar afgaande op uw emails nen tijd geleje, en afgaande op het feit dat ge uwen blok aant reviseren zijt, terwijl ge nog niet weet welke olie erin moet, stel ik mij toch wel vragen, dus volgt gewoon de raad op da ze u hier geve!

Link naar reactie

En gij hebt nix moeten leren?

Gij kunt direct alles perfect? awel ikke ni!

Al doende leert men, zegge ze.

Ma as ge toch alles direct kunt, dan kunt ge misschien ineens hier mee komen verbouwen!!

Ik vraag gewoon raad en gij probeert mij af te kraken.

mmm... nice

Link naar reactie

ahja, daarmee, dat ik in die emails altijd gezegd heb van ge moet da zo en zo doen, en foto's heb doorgestuurd en tralala, maar bon... Arrangeeret!

Link naar reactie

En da werd zeker geapprecierd en nu nog trouwens.

Ma het was ni nodig om mij over dezelfde kam te scheren als verschillende andere, die iets half oplappe en dan terug opt net zetten.

Ik probeer gewoon te leren door ulle raad.

Twas mede dankzij uwe raad dak aan de revisie begonnen ben, waarvoor ik al dankbaar ben geweest (want wak allemaal al tegen ben gekomen).

Dus srry ast wa cru was, probeer alleen ulle raad op te volgen en toch nog e beke binnen budget te blijven.

Link naar reactie

ge hoeft niet alles direct te kunnen, maar als ik deze draad van in het begin lees, concludeer ik dat je niet weet waar ge meer bezig zijt. Niet erg, maar volgt dan de goede raad van iedereen hier op (behalve dan dat van die reedvalve). Die lagers had je gewoon moeten vervangen, zelf als je een blok met 50.000km van 30jr oud uit elkaar haalt, zien de lagers er ongeschonden uit. Slijtage van een lager zie je doorgaans niet.

De eerste keer kun je een revisie van een blok volgens mij best samen met iemand doen die de ervaring heeft en alle tools bij de hand. Zo heb ik dat ooit gedaan en zo heb ik het ook anderen wel eens voorgedaan.

Link naar reactie

Heb de lagers dan toch kunnen vervangen, een vriend van me had blijkbaar een soort gelijke kit ligge,

blokje open, lagers vervangen en blokje terug toe ;-)

in middels alles er terug onder en aan gezet en al eens kunnen starten , en draaide mooi.

alleen zuit hij lucht aan de middenste koppeling van de uitlaat, en krijg het maar niet weg :-s

Link naar reactie

jaja die benk ni vergeten, ma tis precies da et int midden wa open staat, aan de zijkant waar de schroeven zijn sluit et mooi aan, en int midden is er precies een klein openingske, en ik kan de vijzen nimeer harder aanspannen.

Worden er soms 2 dichtingen opeen gezet?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...