Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Revisie motor pk 125s


EvilDevil

Aanbevolen berichten

Gisteren alles in orde gezet en getest.

Vandaag testritje gaan maken, en bolde gelijk een klokje, tot opeens de wagen voor mij alles toegooide, en ik ook fel in de remmen moest.

Vespa viel stil, wou terug kicken maar de kick schiet door (in neutraal, in vitesse duw de kick de vespa vooruit zoals normaal ) :s , als ik de vespa in vitesse zet kan ik hem gewoon voortduwen zonder ambriage in te duwen.

Heeft iemand dit ook al voorgehad? was zo blij dat alles goed gelukt was, en dan juist dit :(

Link naar reactie

nero = goud

De tip bleek dus correct, het was het halve maantje van de koppeling dat afgebroken was, dus snel vervangen en testen.

lekker bollen tot 3km verder, vespake sputter sputter in 3de en bam stil.

Een paar keer kicken geen effect, dan maar te voet terug met wesp aan de hand.

Thuis bougie gecheckt, kleur ok, nieuwe gezet, geen effect.

Mooie vonk.

had gisteren wel de sproeier aangepast van 76 naar 82, met een tussenpauze op 80.

80 bolde niet slecht maar niet volledig goed.

Terug gezakt naar 78 , maar dat heeft ook geen effect.

Heb ook al rechtstreeks benzine in de cilinder gespoten maar geen effect (normaal zou em dan direct moeten starten).

Iemand een idee van wat dit kan zijn?

Link naar reactie

misschien domme opmerking maar heb er geen flauw idee van.

domme vraag misschien wa zijn vis-platinees?

Ik vermoed dus da da elektronische ontsteking is aangezien ik ni weet wa vis platinees zijn :-)

heb de bedrading van de cdi al gecheckt, klopt als daar iets mee scheelt hij geen vonk geeft?

hij vonkt dus wel

Link naar reactie

@josse : inderdaad oef, anders weer alles onderuit en alles splitsen

@nero: heb eens e googleke gedaan naar vis-platinees ;-) , en die heb ik toch niet zenne :-)

Deze morgen nog is geprobeerd vespa int gang te kicken maar zonder resultaat,

er waren precies wel een paar keer lichtjes plofjes te horen in de uitlaat.

Kan dit iets met de ontsteking zijn? Wat kan ik eraan doen?

Zo nee wat kan het anders zijn? Cdi? Hoe meet ik die uit?

Heb wel een vonk als ik de bougie uitdraai en op de kader hou.

Link naar reactie

zit er nog naft in?

misschien een domme vraag maar ge zult den eerste niet zijn.

Om te starten heb je nodig, een vonk aan uw bougie (op het juiste moment) en benzinetoevoer.

Misschien eens kijken of er geen sproeiers ed vertopt zijn in uw carbu

Link naar reactie

Naft there is, steekt nieuwe mainjet in.

Als ik de naftdarm lostrek dan vloeit em schoon, heb ook al geprobeert van direct naft onder de bougie te spuiten, dan zou em normaal toch moeten starten?

Maar dat doet em ook ni.

Zou het iets kunnen te maken hebben met de timing van de ontsteking? Op hoeveel moet deze staan en hoe stel ik deze juist in?

Link naar reactie

Vermoedelijk het probleem gevonden.

Toen ik het vliegwiel terug los deed voor de ontsteking en de bobijn te checken kreeg ik int oog dat het halve maantje nu dit keer aan deze kant was afgebroken.

Alleen het is zo afgebroken dat het gelijk zit met de krukas, en ik er met een smalle schroevendraaier niet onderin geraak.

Heeft iemand dit al eens voorgehad? Hoe kan ik deze verwijderen? Gaatje boren ofzo in de spie?

Link naar reactie

Harder duwen? :)

Als er zich een braam bevind op de bovenzijde van de spie kan je proberen om die eerst weg te vijlen (of voorzichtig dremelen), dan zou het moeten lukken.

Groetjes, nero.

Edit: de moeren heel goed aanspannen kan helpen tegen gebroken spietjes.

Link naar reactie

Goed opletten dat je de spiebaan niet beschadigt, anders mag je een nieuwe krukas steken.

Als je helemaal op het uiteinde van de spie tikt met een fijne schroevendraaier moet dat normaal lukken. Mogelijk was de spie iets te hoog, dan kan deze wel eens afbreken. Als ze een dikke mm boven de krukas uitsteekt is dit voldoende, de rest vijl je best weg.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Tis gelukt!!!!!!!!!!!! :D

En idd zoals Flyingpig zei met een centerpons(een hele fijne) geprobeert, een 5 tal minuutjes geklopt en geguderd en toen kwam het spieke er eindelijk uit :)

Nieuw Maantje erin , vliegwiel terug, 3maal gekickt en weg was ie :D

Dus voorlopig problrm solved, morgen testritteke proberen te maken.

Link naar reactie

Nu al een paar dagen terug gaan werken met met wesp, en alles gaat redelijk vlot.

Alleen sinds de revisie, als ik hem in 1ste zet valt hij bijna altijd stil met ambriage zelfs in.

Neutraal blijf hij mooi draaien, en ook in de rest van de vitessen geen problemen.

Als ik rijd in 1ste geen probleem maar als ik aan de lichten sta ofzo en ik zet hem in 1ste moet ik heel rap zijn of stil.

Wat kan dit zijn? Bougie? sproeier?

Heb ondertussen de sproeier al van 76 naar 82 veranderd, maar helpt ni veel, als ik er ne 85 insteek is het precies nog erger.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...