Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Revisie motor pk 125s


EvilDevil

Aanbevolen berichten

een CDI steekt je bij een Electronische ontsteking en heeft "ongeveer" dezelfde taak als de contactpunten : op het juiste moment voor ontsteking zorgen...

Link naar reactie
@sindo, het is wel zo dat ik er niet veel vanaf weet, en ik probeer ook te leren.

Da van die contactpuntjes da wist ik dus ni omdak da nog nooit gezien had, logisch ik heb ze ni :-)

als ge met merktekens da bolleke bedoeld op de stator dan staat em juist, heb dat voor de revisie ook aangeduid en nu terug juist gezet.

Dus ging ik ervan uit dat zo het tijdstip juist stond, er waren ook geen knallen in de uitlaat ofzo.

En voor ne strobo te gebruiken moet de motor toch bollen? das toch het zelfde as bij nen auto?

@sindo heb toch ni gezegd dat ik contactpunten had, heb gezegd dat ik er Geen had ;-)

Link naar reactie

heb ook gene 19.19 carb nemeer ligge, maar ik zou eerst is proberen met ne nieuwe carbu. als ge da blok gereviseerd hebt, zoude da wel gezien hebbe zeker moest dieje cilinder los kapot zijn :)

Link naar reactie

Het rare is, dat het blokje zelfs niet reageert op startpilot, geen zucht komt eruit! Bougie na 100 x kicken kurkdroog, de bougie vonkt uit het blokā€¦ er moet binnen in het blokje iets mis zijn mijn inziens? Het scootertje komt volgende week naar thuis, dan kan ik hem van dichtbij bekijken. Groeten Jan.

Link naar reactie
Het rare is, dat het blokje zelfs niet reageert op startpilot, geen zucht komt eruit! Bougie na 100 x kicken kurkdroog, de bougie vonkt uit het blokā€¦ er moet binnen in het blokje iets mis zijn mijn inziens? Het scootertje komt volgende week naar thuis, dan kan ik hem van dichtbij bekijken. Groeten Jan.

voila kurkdroge bougie :s, ik gok op de carbu; maar hoe zag de compressieplaat in de moteur eruit? als er krassen instaan, ist al ne weggooier... of een reedvalve, mja

Link naar reactie

Beste vrienden,

De boosdoener is gevonden, er is een circlip afgebroken die de bus van de piston op zijn plaats houd. Het gebroken stukje metaal heeft lelijk huisgehouden in het motorblokje, cilinder, piston enz. voor de vuilbak. Ook de compressieplaat heeft het zitten natuurlijk, we weten weer wat doen!

Groeten Jan.

001ztn.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...