Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Revisie motor pk 125s


EvilDevil

Aanbevolen berichten

Op aanraden van enkele forumleden ben ik dan toch eens begonnen aan de revisie van de motor.

Maar nu begint het eerste probleem al, bij het willen verwijderen van de achterste remtrommel heb ik een probleem.

Hoe hard ik ook probeer ik krijg de moer maar niet los.

Heb al geprobeerd met een ratel, met de ratel te verlengen en met een buis op de ratel.

Ook heb ik iemand op de vespa laten plaatsnemen en de rem laten inhouden, maar hoe hard ik ook probeer, in de moer komt geen beweging.

Iemand raad?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

nee koppeling is er niet uit denk ik.

waarschijnlijk oerdomme vraag, maar hoe verwijder ik de koppeling?

De afdekkap is er vooruit, en ik kan ze goed zien, ma ze zit precies vast me een rare moer.

Voor mij is dit de 1ste keer dat ik de motor open doe, en ik heb daar dus totaal geen ervaring mee.

Link naar reactie

dank je timmie, is een grote hulp.

nog even een vraagje aan de specialisten hier.

Als ik een 130cc piston steek wat moet ik dan mee veranderen?

Cilinder? Koppeling? bougie?

Is het nodig voor een ander carbu te steken? Ik heb nu een 19/19 ask mij ni vergis,

en een et3 banaan steken.

Link naar reactie

Je kan niet zomaar een 130cc piston steken in een standaard cilinder. Het beste wat jij doet met u setup is een 130dr waarbij je de koppeling een sterkere veer steekt en nieuwe platen ( dat doe je sowieso tijdens revisie) bougie vervang je ook bij revisie. Carbu kan je zo laten maar je moet dan eens kijken naar de sproeiers met een et3 banaan. Je gaat dan iets meer power hebben maar ook niet om vanachterover te vallen.

Link naar reactie

als ge een nieuwe koppeling steekt, steekt dan gewoon een 4plaats.

ofwel steekt ge gewoon een nieuw krukaske met die dr130 met de std 19 carbu en aangepaste sproeiers,

ofwel gaat ge voor een complete polini 130 setup, ook met die 4plaats koppeling maar dan met een reedvalve en ne 24carb.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Revisie begint te vlotten, alles volledig gestript, nieuwe koppelingsplaten, nieuw schakelkruis, nieuwe lagers en nieuwe keerringen gezet, alleen nog niet in de losse carterhelft.

Daar zit ik met het probleem dat ik de lagers (kleine lagers) niet loskrijg uit het carter.

Iemand die me hier raad kan in geven? want ben bang de carter te beschadigen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...